Contacta'ns Contacta'ns

BeReal, una nova manera d’entendre les xarxes socials

19 de setembre de 2022

Possiblement, hauràs vist BeReal al capdamunt de les llistes de descàrregues d’aplicacions, i és que, tot i que va ser llançada al mercat l’any 2020, fa pocs mesos que ha començat a viure un autèntic auge. 

Sota el seu discurs d’autenticitat, espontaneïtat i quotidianitat no hi tenen cabuda ni els likes, ni els filtres, ni els influencers ni els anuncis o, si més no, tal com els havíem concebut fins al moment. I et preguntaràs llavors, com podem aprofitar el boom de la nova app de moda per promocionar la nostra marca? Doncs, per senzilla i òbvia que pugui sonar la resposta, deixant enrere l’ideal de perfecció i adaptant-nos a la seva filosofia.

El funcionament de BeReal és senzill: l’aplicació envia una notificació diària a tots els seus usuaris a una mateixa hora aleatòria, diferent cada dia, i a partir d’aquell moment, els dona 2 minuts per fer una foto amb ambdues càmeres alhora, la davantera i la del darrere. La clau del seu èxit? Ensenyar els seus usuaris tal com són, mostrar-los en la seva màxima naturalitat, sense que tinguin temps de preparar-se o arreglar-se abans de fer la foto. Deixar enrere la perfecció, els cossos de revista, els millors looks, els plans i els llocs més luxosos. Destruir aquesta idealització que ens han venut sempre les xarxes socials i arribar a tot allò que, tal com indica el propi nom de l’aplicació, és més real. Crear comptes comercials i realitzar anuncis a la plataforma, doncs, sembla que suposi anar completament en contra de l’ètica de BeReal, però si decidim donar-li la volta, pot ser una gran oportunitat per aconseguir aquesta proximitat i transparència que els clients busquen en una marca o un producte.  

 

L’EXITÓS CAS DE CHIPOTLE

Chipotle, l’empresa americana de menjar ràpid, va ser la primera a aprofitar el potencial d’aquesta nova xarxa social. A banda d’ensenyar les instal·lacions, el personal i els processos que duen a terme en el seu dia a dia, de tant en tant amaga, escrits a mà en algun dels elements que apareixen a la foto, codis promocionals de descompte exclusius pels seus seguidors. El seu perfil a l’aplicació ha fet que els seus consumidors tinguin la sensació que coneixen de primera mà tot el que hi passa rere les portes, i això els genera una sensació de lligam i confiança: neix un vincle genuí entre el client i  l’empresa que, amb els mètodes tradicionals de publicitat, pot ser molt difícil d’aconseguir.  

L’èxit de Chipotle no és un cas aïllat, però tampoc ens hem d’oblidar que BeReal, per diferent que sigui el discurs que promouen, continua essent una xarxa social. Cal definir una estratègia, crear un perfil i discurs determinat, i conèixer bé la nostra audiència. De la mateixa manera que s’ha anat repetint al llarg de la història amb Facebook, Twitter o Instagram, aquesta aplicació no és l’espai ideal per promocionar totes les empreses. La teva marca no ha d’estar a totes les plataformes per aconseguir la màxima visibilitat possible, si no que s’ha de saber escollir els canals adequats per cada públic i BeReal ha aconseguit establir-se, des de fa uns mesos, com a un més a l’enorme llistat existent.