El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.
Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.
Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?
- Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
- Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
- Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
- Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
- Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
- Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.
En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.