AdWords elimina la columna dreta a la visualització d’anuncis a la xarxa de cerca

Novetats  ·  26 de febrer del 2016

Ja heu fet la prova? Cerqueu un producte o servei a Google des de l’ordinador i comprovareu que la columna d’anuncis que tradicionalment sortia a la dreta ha desaparegut.

Abans, els anunciants que treballaven campanyes a la xarxa de cerca podien posicionar els seus anuncis a les tres primeres posicions de resultats –per davant dels resultats orgànics- o a les vuit posicions d’anunci que AdWords oferia a la columna dreta. Ara, es mostren quatre enllaços patrocinats i tots ells ho fan a la part central dels resultats de cerca.

Una de les conseqüències principals d’aquest canvi serà l’increment del Cost Per Clic (CPC) dels anuncis. En un entorn on l’oferta per paraula clau dels anunciants condiciona el lloc on Google mostrarà els seus anuncis, caldrà augmentar el CPC que s’està disposat a pagar per no situar els anuncis per sota dels resultats orgànics.

Si treballeu campanyes de posicionament de pagament, us recomanem revisar les posicions dels vostres anuncis. A més de valorar el CPC màxim que esteu disposats a pagar per sortir al Top 4 d’anuncis patrocinats, serà determinant que milloreu la rellevància dels vostres anuncis i el nivell de qualitat dels termes clau per no perdre visibilitat.