8 trucs per morir d’èxit en la teva estratègia d’e-mail màrqueting

Consells  ·  17 de maig del 2019

Si fa uns mesos et parlàvem dels avantatges d’integrar el nostre servei de newsletter a la gestió del teu web, avui hem decidit explicar-te alguns trucs per treure el màxim partit d’aquesta eina. Amb unes majors taxes de conversió i fidelització que d’altres estratègies de màrqueting, l’e-mail màrqueting és actualment una de les eines més potents del mercat. Els punts forts: parteix d’una base de dades pròpia i estableix una comunicació directa amb els nostres clients.

Obtenir seguidors a les xarxes socials està bé, però si ja tenim el contacte d’usuaris interessats en els nostres serveis, per què no enviar-los missatges personalitzats? T’expliquem com!

  • Rep als nous usuaris amb un missatge de benvinguda

No hi ha segones oportunitats per causar una primera bona impressió. Quan els usuaris se subscriuen per primer cop a la teva llista, recomanem que els enviïs un breu correu per presentar-te, agrair l’interès i oferir els teus serveis de forma més bidireccional. Una frase del tipus: som A, fem B i et podem ajudar a C.

I recorda: volem ser educats, no spam.

  • Planifica un calendari i horari dels enviaments

Tot i que depèn del sector, els millors dies de la setmana per enviar correus electrònics són de dimarts a dijous en horari laboral. Sobretot, evita els caps de setmana (els teus clients potencials també volen descansar) i els dilluns (és dia de correus acumulats i neteja).

Respecte a les hores, les millors són entre les 8 i les 9 del matí i entre les 12 i les 4 de la tarda.

  • Sigues creatiu i capta l’interès a l’assumpte

Estem cansats de veure assumptes de correu com “Novetats -insereix nom d’empresa-“, “Newsletter de febrer” o “Promoció de Nadal”. No castiguis als teus subscriptors amb correus que tu mai obriries i sigues creatiu. Diuen els entesos que aquest camp determina el 90 % de l’èxit de la campanya.

I si a un bon assumpte hi afegim un remitent personal en comptes d’un correu genèric d’empresa, encara sumem més punts ja que generem més confiança.

  • Segmenta els usuaris i personalitza els missatges

Per idiomes, per regions, per edat, per productes que han visitat la teva pàgina web, per serveis en els quals s’han mostrat interessats, per la font de subscripció,... Les possibilitats de segmentació poden ser tan àmplies com tanta informació tinguis dels teus clients.

Per aquest motiu, et recomanem organitzar els teus subscriptors en grups afins i enviar un correu personalitzat a cadascun dels grups. A major personalització, major eficàcia.

  • Ves al gra

Quan els correus electrònics ens inunden la safata d’entrada a diari, tots agraïm rebre’n algun que vagi al gra: missatges breus i concisos amb instruccions o ofertes clares. No facis perdre el temps als teus subscriptors.

Alhora, no enviïs correus de forma periòdica si no tens res interessant a dir; envia’ls només quan tinguis una oferta o notícies rellevants a comunicar.

  • Sigues creatiu i utilitza crides a l’acció

Tant si es tracta d’un correu informatiu com promocional, presentar la informació de forma diferent és un gran valor. T’animem a complementar el text amb imatges, infografies i fins i tot emoticones. Ser divertit no va en contra de la professionalitat.

Per últim, no oblidis mai concloure el correu amb un enllaç al teu web, un telèfon, tots els enllaços a les xarxes socials i una crida a l’acció. Si vols aconseguir resultats, simplement has de dir quins: truca avui, aprofita l’oferta fins que acabem existències, clica al nostre web promocional,...

  • Fes una prova abans d’enviar correus massius

Per evitar errors de disseny, visualitzacions no apropiades o enllaços trencats, sempre és desitjable fer un correu de prova abans de l’enviament massiu.

Te’l pots enviar a tu mateix o al teu equip, no et portarà gaire temps extra i garanteix una major professionalitat de cara als clients.

  • Facilita la cancel·lació de la subscripció

Els ho has posat fàcil perquè rebin els teus correus però els ho has de posar fàcil també perquè deixin de rebre’ls.

Pot semblar una paradoxa que incloem aquí aquest punt però, creu-nos, és tan important com la captació dels subscriptors. En primer lloc, perquè els subscriptors sempre poden deixar d’estar interessats en els nostres serveis i, en segon lloc, perquè és una mostra de transparència. A més, quan es donin de baixa, els pots preguntar el motiu de la cancel·lació i utilitzar els seus comentaris per millorar successius enviaments.

Si ja t’has decidit, al web de Cap Empresa Sense Web trobaràs tota la informació per contractar el servei d’e-mail màrqueting.