Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

La importància del logotip per a una marca

Consells  ·  21 de juny del 2018

El logotip és la representació gràfica més important d’una marca ja que, d’una banda, és un dels màxims exponents de la seva identitat corporativa i, de l’altra, és la primera imatge que reben els clients de la marca o empresa.

Ja sigui només un element gràfic, només un text o bé la combinació de totes dues coses, el logotip ha de ser atractiu i ha d’estar ben dissenyat.

Un logotip d’èxit ha de ser:

  • Únic i senzill. Oblida’t dels clixés per sectors i no vulguis imitar a ningú. Tampoc el carreguis amb detalls innecessaris que distreguin i que tampoc es veuran bé quan el logotip aparegui en una mida petita. Es tracta de diferenciar-nos.
  • Atractiu i fàcil de recordar pel públic objectiu. Per exemple, en el cas de les xarxes socials és vital que el nostre logotip destaqui enmig dels canals de notícies infinits.
  • Adaptable a diferents formats i mides perquè vagi bé tant per a web i xarxes socials, com per a imprimir material de papereria, fer una pancarta o un vinil, posar-lo en una samarreta, etc.
  • Durador. És evident que, amb el temps, l’haurem d’anar polint i adaptant a les noves tendències perquè es vegi sempre actual, però si ja el dissenyem pensant en què sigui el màxim d’atemporal possible, molt millor.
  • Representatiu dels valors de la marca o empresa. El nostre logotip no només ha de dir què fem, sinó que també ha de dir com ho fem. Ha de respondre a qui som. En aquest sentit, el color és un factor clau, ja que el subconscient dels consumidors el percep d’una manera o una altra i l’associa a determinats conceptes.

Ja veus que el logotip és un element important i no l’hem de menysprear.

Necessites un disseny o redisseny del teu logotip? Contacta’ns.

Per què hauria de fer vídeo màrqueting?

Tendències  ·  Consells  ·  15 de juny del 2018

L’impacte d’un vídeo en els nostres clients potencials és indiscutible. El vídeo ens permet transmetre d’una manera clara, directa i atractiva qui som i què oferim, ens ajuda a retenir l’usuari més temps al nostre web i, per tant, afavoreix el nostre posicionament orgànic en els resultats de cerca (SEO).

A més, els vídeos aporten dinamisme al nostre web, alimenten les nostres xarxes socials amb contingut més susceptible de ser compartit i de generar engagement, i augmenten les ràtios de conversió.

De vídeos n’hi ha de molts tipus i segur que algun encaixa amb el nostre negoci o professió. Podem fer vídeos corporatius mostrant l’empresa i com s’hi treballa, vídeos publicitaris de nous serveis o productes, vídeos demostratius i tutorials per explicar com funcionen els nostres productes i els beneficis que aporten als nostres clients, vídeos d’esdeveniments, etc.

Per si encara no t’hem convençut, aquí tens algunes xifres molt interessants:

  • El 80% d’usuaris recorda molt millor una marca si ha vist vídeos seus.
  • El 90% dels compradors en línia afirmen que el vídeo els ajuda en la decisió de compra i el 85% està disposat a comprar producte en webs on hi hagi vídeos perquè el contingut visual fa més atractiu i entenedor el producte.
  • YouTube és el segon cercador més utilitzat a tot el món després de Google.
  • La previsió per a aquest 2018 és que el vídeo suposi el 84% de tot el trànsit d’internet, tendència que anirà en augment els propers anys.

Beneficis de tenir un blog corporatiu al nostre web

Consells  ·  7 de juny del 2018

Ningú dubta que tota empresa ha de tenir web i tant autònoms com empresaris incorporen l’estratègia digital dins dels seus plans de negoci i de creixement empresarial. En canvi, tenir un blog corporatiu encara no es percep com una necessitat i ho hauria de ser també perquè ens aporta molts beneficis i avantatges: 

  • Crea imatge de marca i augmenta la nostra notorietat i reputació online. Publicar periòdicament continguts d’interès dona visibilitat a la nostra empresa o marca i fa que els clients potencials ens vegin amb bons ulls. Aquesta acció de màrqueting no és gens invasiva, ja que és l’usuari qui cercant una informació arriba fins a nosaltres. A més, l’estil i els continguts del nostre blog també transmeten els nostres valors com a marca, fan que els usuaris ens coneguin millor, ens posicionen com a experts en determinats temes i ens ajuden a destacar respecte de la competència.
  • Genera visites de qualitat al nostre web i fa que els usuaris s’hi quedin més temps. Un bon contingut ens ajudarà a enganxar al lector i això agrada a Google, que ho tindrà en compte a l’hora de mostrar el nostre web en els resultats de cerca.
  • Beneficia la comunicació amb els nostres clients i ens ajuda a fidelitzar-los. Amb el blog oferim als nostres clients contingut d’interès per resoldre problemes, aportar solucions o satisfer una necessitat d’aprenentatge. Això farà que ens llegeixin periòdicament i que sempre ens tinguin al cap. A més, mitjançant els comentaris i les respostes a aquests, l’empresa o marca té contacte directe i relació amb els clients i coneix la seva opinió i els seus interessos.
  • Alimenta les xarxes socials de la nostra empresa o marca. Al blog hi publiquem continguts interessants i de qualitat que porten el nostre segell i que podem compartir a les nostres xarxes socials, retro alimentant així amb més trànsit i noves visites el nostre web.
  • Millora el posicionament orgànic (SEO). Tots sabem que el contingut actualitzat i optimitzat amb tècniques SEO friendly, els enllaços interns que faciliten el rastreig de continguts a Google, i els enllaços externs de qualitat i del nostre mateix sector, entre d’altres, són claus per a un bon posicionament orgànic als motors de cerca.


A què esperes per crear el teu blog corporatiu?

Cas d’èxit amb Google AdWords: JPG-INTEC

Casos d'èxit  ·  31 de maig del 2018

L’aposta per les campanyes publicitàries de Google AdWords ha estat un èxit per a JPG-INTEC, empresa dedicada a l’enginyeria de disseny mediambiental. Des que van posar en marxa els anuncis de Google AdWords ara fa 5 mesos, els contactes de clients interessats en els seus serveis no han parat d’augmentar.

El sector professional de JPG-INTEC, que es dedica a desenvolupar materials i processos ecoeficaços, té poca competència a Google AdWords i les paraules clau amb les quals li interessa posicionar-se són força econòmiques.

Treballant colze a colze amb el client, que ha anat millorant les pàgines web de destí de l’anunci, fent-les visualment atractives i amb contingut SEO-friendly, hem anat optimitzant la campanya de Google AdWords mes rere mes, aconseguint cada cop més conversions. De 4 conversions que ja va tenir el primer mes hem augmentat fins a 23 conversions el cinquè mes de campanya. En el cas de JPG-INTEC, les conversions equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials que volen informació sobre els seus serveis.

En el darrer mes de campanya amb Google AdWords, els anuncis de JPG-INTEC han tingut 21.000 impressions i 1.400 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 6,45%, una xifra molt bona. Amb un CPC (Cost per Clic) de 0,13€ i un total de 23 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 8€ i el percentatge de conversió ha estat del 1,69%.

Continuarem treballant i esforçant-nos perquè aquests excel·lents resultats es mantinguin i millorin encara més!

Twinapp Running i Twinapp Cycling, dues aplicacions per als amants del running i del ciclisme

Novetats  ·  24 de maig del 2018

Twinapp Running i Twinapp Cycling són dues innovadores aplicacions que fusionen esport i turisme i potencien el factor humà. Com? Posant en contacte corredors i ciclistes locals amb turistes que volen sortir a córrer o amb bicicleta tot descobrint els millors indrets i paisatges. Bé, no només turistes, també corredors o ciclistes locals que volen descobrir noves rutes i trobar nous companys amb qui practicar aquests esports.

En la seva vessant de xarxa social, Twinapp Running i Twinapp Cycling permeten llançar Twins, avisos de sortida per practicar el running o el ciclisme des d'un lloc i una hora proposats per un corredor o ciclista i que tots els runners i ciclistes que estiguin geolocalitzats al seu entorn més proper rebran en forma de notificació. D’aquesta manera podran confirmar la seva assistència per sortir junts a córrer o amb bicicleta i valorar-ne l’experiència quan acabin. També s’hi poden definir perfils en funció del nivell i de  quants quilòmetres es volen fer per tal de trobar els companys més adequats a l’hora de practicar aquests esports.

Aquestes aplicacions han estat desenvolupades per Interactiu. A més, Twinapp Running ha guanyat el Premi Cactus 2018 a la millor aplicació per a dispositius mòbils, després d’haver-ne valorat la funcionalitat, la usabilitat, les solucions, la tecnologia aplicada i la creativitat. Un reconeixement a la feina ben feta que ens fa molta il·lusió a tot l’equip d’Interactiu.

T'agrada anar a córrer o amb bicicleta? Descarrega't Twinapp Running i Twinapp Cycling!

Compartim també l'enllaç a la notícia publicada per TV Costa Brava: Twinapp Running premiada com la millor aplicació creada a Catalunya en el darrer any

 

T’informem del nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD)

Novetats  ·  16 de maig del 2018

El 25 de maig del 2018 entra en vigor el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la Unió Europea que revocarà la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD) que hi havia vigent fins ara.

A Cap Empresa Sense Web adaptarem l’Avís Legal i Política de Privacitat i la Política de Cookies de tots els webs al nou RGDP, de manera que tots compleixin la nova normativa, atenent a les diferents casuístiques dels nostres clients.

En termes generals, el nou Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD) dona més poder i més control als ciutadans en relació a les seves dades de caràcter personal. La gran novetat fa referència al consentiment per tractar dades de caràcter personal, que haurà de ser lliure, informat, específic i inequívoc. És a dir, el consentiment haurà de ser manifest i verificable, no s’acceptarà com fins ara l’anomenat consentiment tàcit per silenci o inacció.

A més, els ciutadans gaudiran de dos nous drets:

- El dret a l’oblit, mitjançant el qual podran sol·licitar que s’esborrin les seves dades personals si ja no són necessàries per a la finalitat amb la qual es van recollir, si s’han recollit il·lícitament o quan n’hagin retirat el consentiment.

- El dret a la portabilitat, que permet recuperar les dades, encara que siguin digitals, per traslladar-les a un altre responsable de tractament de dades.

El nou RGDP també és d’obligatori compliment per a aquelles empreses o entitats que es troben fora de la Unió Europea, però que ofereixen productes i serveis a ciutadans de la UE, especialment quan ho fan a través d’internet.

Si vols més informació del nou Reglament General de Protecció de Dades, pots consultar l’article Principals novetats del RGPD de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Consells  ·  10 de maig del 2018

Segons l’estudi anual de Xarxes Socials 2017 de l’IAB Spain, ja hi ha 19 milions d’usuaris de xarxes socials a Espanya. Les xarxes socials més utilitzades són Facebook (91%), YouTube (71%), Twitter (50%) i Instagram (45%), mentre que les més ben valorades són Youtube i Instagram per davant de Facebook i Twitter.

Però de xarxes socials encara n’hi ha més, com LinkedIn, Google+ o Google My Business, i la gran pregunta que ens fem tots és quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Per trobar la resposta, primer de tot cal que esbrinem per quines xarxes socials es mouen els nostres clients i com les utilitzen, que determinem quins són els nostres objectius com a empresa o marca (donar-nos a conèixer, millorar el nostre posicionament, promocionar productes, crear comunitat, fer networking o captar nous clients, etc.) i que estiguem atents a què fa la competència.

En general, podríem dir que Facebook i Instagram són les xarxes socials per excel·lència de les empreses que es dirigeixen al consumidor final (B2C) perquè ens permeten molta interacció i funcionen molt bé per promocionar productes o serveis. En canvi, Twitter i LinkedIn són les millors per a empreses que treballen per a altres empreses (B2B) ja que ens permeten fer contactes, captar talent, millorar la imatge de marca i monitorar què diuen de nosaltres. Si volem fer branding, tant Facebook com Youtube seran molt útils, mentre que Google+, tot i ser molt poc utilitzada pels usuaris, ens ajuda a millorar el posicionament orgànic (SEO).

També és molt important tenir en compte el sector. Per exemple, Instagram s’està convertint en la xarxa estrella per als negocis turístics, LinkedIn és una bona font de contactes per als professionals liberals i les empreses de recursos humans, Facebook és ideal per a comerços i empreses que venguin oci, Twitter és la preferida dels professionals del màrqueting, els periodistes i els polítics.

Cas d’èxit amb Google My Business: finquesbanyoles.com

Casos d'èxit  ·  3 de maig del 2018

Com que amb dades i exemples concrets tot es veu més clar, en aquest article presentem un cas d’èxit amb Google My Business.

Tot just fa 3 mesos que vam recuperar la fitxa de l’agència immobiliària i administradora de finques Finques Banyoles a Google My Business i els resultats són boníssims.

La fitxa de Google My Business de Finques Banyoles ha tingut 4.500 visualitzacions al llarg d’un mes, de les quals 3.600 han estat a través dels resultats de cerca orgànica a Google i 910 mitjançant Google Maps.

Gràcies a tenir controlada i actualitzada la fitxa de Google My Business, en només un mes Finques Banyoles s’ha donat a conèixer a més de 2.200 clients potencials als quals els ha aparegut la seva fitxa de Google My Business en cercar per categories, productes o serveis que hi tenien definits.

I encara més! En un sol mes, la fitxa de Google My Business ha generat 235 visites al lloc web de Finques Banyoles, 35 sol·licituds de com arribar fins a les seves oficines i 46 trucades demanant informació sobre algun producte o servei.

Amb aquestes xifres és evident que estem davant d’un cas d’èxit amb Google My Business. Si tu també vols que el teu web guanyi visibilitat en els resultats locals de Google, posa’t mans a l’obra amb Google My Business.