Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Avantatges del remàrqueting

Tendències  ·  3 d'octubre del 2018

El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.

Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.

Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?

  • Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
  • Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
  • Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
  • Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
  • Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
  • Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.


En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.

Cuides la teva reputació online?

Consells  ·  26 de setembre del 2018

La reputació online és la percepció pública del nostre negoci a internet, és a dir, com la valoren els usuaris i quin grau de prestigi té.

És important tenir clar que la reputació online no depèn només del negoci, sinó que es troba molt influenciada per les opinions i comentaris de tercers.

Tot i no tenir-ne el control absolut, si la gestionem correctament hi tenim molt a guanyar, ja que ens ajuda a fidelitzar clients, a generar confiança en els clients potencials i a millorar el posicionament orgànic a Google (SEO).

En canvi, si no gestionem la nostra reputació online o ho fem malament, correm el risc de perdre tot el nostre prestigi, els clients i les vendes, actius tots tres que ens costaran molt de recuperar.

Per això, a continuació et donem algunes claus per avaluar i optimitzar la reputació online del teu negoci:

Com avaluar la teva reputació online?

Escoltant als clients i al públic objectiu i monitoritzant comentaris i opinions que hi pugui haver a internet sobre el nostre negoci. Per fer-ho hem d’investigar la nostra empremta digital o què hi pot haver del nostre passat a internet, monitoritzar les converses que s’estan produint en el present i planificar accions preventives per a un futur.

Tingues en compte que els usuaris poden opinar sobre els teus productes i serveis o sobre els continguts del teu web en una xarxa social encara que no hi tinguis un perfil.

Consells per optimitzar la teva reputació online

  • Actua amb honestedat i coherència: sigues transparent i honest a l’hora de solucionar problemes o errors i procura que els teus missatges i accions siguin coherents.
  • Mantingues un feedback proper amb l’usuari: si et mostres accessible i humà, el client ho agrairà i serà més comprensiu davant de possibles errors. Això sí, cuida les formes i sigues educat i amable en els teus missatges i comunicacions.
  • Dona respostes ràpides i útils: els clients són cada cop més impacients i exigeixen més rapidesa, per tant, és important respondre a temps i amb eficàcia.
  • Planifica, però sigues flexible: estableix unes pautes i protocols en les comunicacions amb els clients, que contemplin possibles escenaris en els quals et pots trobar, però sigues també flexible i adapta’t a cada circumstància.
  • Sigues proactiu: és fonamental a l’hora de crear continguts propis i de valor per als usuaris.
  • Contraresta els missatges negatius: davant de crítiques negatives, queixes o reclamacions, actua ràpid per resoldre-ho el més aviat possible i minimitzar-ne les conseqüències. T’ajudarà disposar d’un protocol d’actuació en cas d’una crisi de reputació online.

Ja ho veus, tenir cura de la teva reputació online significa tenir en compte i cuidar els usuaris i els clients potencials.

Instagram Shopping, l’eina per vendre a Instagram

Novetats  ·  19 de setembre del 2018

Amb Instagram Shopping, les botigues en línia tenen un nou canal de venda gratuït i molt fàcil d’utilitzar. Només cal que la teva botiga o marca:

  • Tingui un perfil d’empresa a Instagram amb un mínim de 9 publicacions.
  • Tingui una Fan Page a Facebook.
  • Utilitzi la darrera versió d’Instagram.
  • Vengui productes físics en un lloc web, és a dir, tingui botiga en línia.
  • Integri el seu catàleg de productes a Facebook.

Si compleixes aquests requisits, ja pots començar a utilitzar Instagram Shopping. El seu funcionament és ben senzill. Com a venedor, podràs etiquetar fins a 5 productes dins d’una mateixa foto o bé crear un carrusel amb un màxim de 20 productes. El procés és el mateix que quan etiquetes a una persona en una publicació i hi podràs posar el preu i les característiques del producte perquè quan l’usuari cliqui al damunt ho vegi.

Per adquirir el producte, l’usuari ha de clicar damunt del botó Comprar i Instagram el portarà a la pàgina del producte dins del web de la botiga perquè l’afegeixi al carretó i finalitzi el procés de compra. Així de fàcil i amb un sol clic!

Els avantatges d’Instagram Shopping per a les botigues en línia i marques són:

  • Augmenta les vendes, ja que facilita i agilitza la compra a l’usuari i es beneficia de la compra impulsiva.
  • Genera més trànsit de qualitat cap al web perquè Instagram redirigeix a l’usuari cap allà.
  • Millora el posicionament orgànic perquè tindrem més activitat en aquesta xarxa social.

A més, Instagram mostra estadístiques sobre els clics que han rebut els productes etiquetats i et permet mesurar l’engagement, és a dir, la vinculació i el compromís del client amb la teva botiga o marca.

Instagram Shopping és una realitat des de ja fa uns mesos, però sembla ser que Instagram està desenvolupant una nova app només per a compres i totalment independent que es diu IG Shopping. Segueix amb atenció el nostre blog i les nostres xarxes socials perquè n’anirem parlant!

Imatges gratuïtes per a webs i blogs

Consells  ·  12 de setembre del 2018

Que una imatge estigui a Internet no vol dir que es pugui utilitzar lliurement o que no tingui drets d’autor. De fet, Internet és només el canal on s’exposa, però la imatge en si està protegida pels drets d’autor garantits per la Llei de Propietat Intel·lectual.

Amb la finalitat d’ajudar a difondre les obres d’autors d’arreu i posar la cultura a l’abast de més persones van néixer les llicències Creative Commons. Aquestes llicències permeten als autors posar unes condicions d’ús de les seves obres en l’àmbit digital, que poden ser: citar l’autoria, no modificar l’original, no fer-ne un ús comercial, etc. Per tant, cal anar amb compte amb les imatges gratuïtes que trobem a internet perquè poden estar subjectes a algun tipus de llicència Creative Commons i per utilitzar-les legalment hem de complir amb les seves condicions d’ús.

Si el que vols és trobar imatges gratuïtes i completament lliures de drets, et recomanem els següents bancs d’imatges:

Pixabay: amb un senzill cercador que funciona amb paraules clau tens accés gratuït a quasi 700.000 fotografies, vectors, il·lustracions i vídeos. Buscant en anglès sempre obtindràs més resultats i els pots filtrar per mida, orientació, color i temàtica.

Unsplash: només hi ha fotografies, però són d’altíssima qualitat i resolució perquè són de fotògrafs professionals. Si busques fotos elegants i contemporànies, aquest és el teu banc d’imatges.

Pexels: fotografies boniques i de qualitat que podem cercar per paraula clau, per temàtica, per autor o guiant-nos per les més populars. Les imatges es poden descarregar en diferents mides i, fins i tot, pots indicar la mida exacta que vols.

Gratisography: en aquest banc d’imatges hi trobaràs fotografies molt originals, creatives i amb un toc divertit. Pots cercar per paraula clau en anglès o bé limitar la cerca a una de les set categories que té establertes: animals, negocis, natura, objectes, persones, urbà i, atenció, extravagant.

Ara ja saps on trobar imatges gratuïtes i lliures de drets per al teu web i blog.

Google Ads, el nou Google AdWords

Novetats  ·  4 de setembre del 2018

Aquest estiu, Google ha revolucionat el món del SEM. Ara, la nova marca Google Ads inclou tots els tipus de campanyes disponibles, ja siguin de cerca, display o vídeo, i presenta les següents novetats:

Interfície més ràpida i visual: Google Ads té un disseny més intuïtiu que ens mostra, ja d’entrada, les mètriques més importants per a la nostra campanya i que podem personalitzar amb els KPI que més ens interessin.

Responsive Search Ads: Aquesta nova funcionalitat permet automatitzar els anuncis de prova per poder testejar com funcionen amb l’algoritme de Google en funció de la cerca que ha fet l’usuari. Podem introduir fins a 15 titulars i 4 descripcions perquè es creïn les combinacions i Google Ads triarà quina mostra a l’usuari, cercant sempre el major impacte i el màxim de conversions. 

Campanyes locals: Google Ads ens ajuda a portar clients al nostre local o botiga física amb anuncis a Google Maps i a Google My Business. Una gran millora, tenint en compte que últimament han augmentat molt les cerques de productes i serveis locals o geogràficament propers mitjançant dispositius mòbils.

Nou planificador de paraules clau: Amb el nou planificador de paraules clau de Google Ads, ara només es poden incloure un màxim de 3 paraules clau i han disminuït les opcions de segmentació respecte Google AdWords. D’altra banda, té noves funcionalitats com l’estacionalitat de les paraules clau, la licitació suggerida per a la part superior de la pàgina per tal d’aparèixer a la primera o segona posició dels resultats de cerca i la licitació suggerida per a la part inferior de la pàgina o bé per aparèixer en la tercera o quarta posició dels resultats de cerca. De tota manera, es tracta d’una versió beta del planificador de paraules clau, així que Google encara ens pot sorprendre.

Anuncis per a hotels: Google ha integrat Hotel Ads dins de Google Ads, així que podem fer campanyes publicitàries per a aquest sector tan específic des del mateix panell i així estalviem temps.

Informes i remàrqueting cross-device a Google Analytics: Ara els anunciants ja poden veure alguns informes estadístics de diversos dispositius mòbils, és a dir, poden saber com es comporta un usuari que salta d’un dispositiu mòbil a un altre. Disposar d’aquesta informació permet crear i implementar audiències de remàrqueting entre dispositius a Google Ads.

Què valoren els consumidors de les botigues en línia?

Tendències  ·  16 d'agost del 2018

Segons un estudi realitzat per Smart Assistant i Researchscape, el factor decisiu que tenen en compte els consumidors respecte les botigues en línia és que siguin fiables.

Però, atenció, perquè aquest no és l’únic aspecte que valoren!

En l’àmbit digital, conèixer bé els productes que vens, fer recomanacions honestes i facilitar la decisió i el procés de compra al client, són factors que també fan que unes botigues o marques destaquin respecte d’altres.

L’estudi realitzat entre més de 1.000 compradors en línia d’entre 17 i 69 anys de diversos països ens aporta les següents dades:

  • A un 68% dels enquestats els agrada rebre recomanacions i consells honestos de la seva botiga o marca preferida.
  • Un 71% dels consumidors en línia han canviat de web perquè hi troben més fàcilment el que busquen.
  • Un 86% dels enquestats considera important que la botiga o marca sigui experta en el seu sector i pugui aconsellar amb coneixements i bon criteri sobre els seus productes.
  • Un 32% dels consumidors en línia valoren positivament que la botiga o marca conegui els seus gustos i preferències.
  • La majoria de compradors en línia que han utilitzat un servei d’assistència de vendes o un xat en línia l’han trobat útil i valoren positivament que les botigues en línia en tinguin.

La principal conclusió d’aquest estudi d’Smart Assistant i Researchscape és que disposar d’un servei d’atenció al client de qualitat és cada cop més important per a les botigues en línia. Els avantatges propis de l’e-commerce, com ara poder comprar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc o poder comparar productes i preus ràpidament, no són suficient. Els consumidors es tornen més exigents també en l’àmbit digital i hem de cobrir les seves necessitats si volem que ens triïn a nosaltres i no a la nostra competència.

Avantatges de fer publicitat amb Instagram Ads

Consells  ·  1 d'agost del 2018

Tenint en compte el creixement exponencial que està tenint Instagram respecte d’altres xarxes socials, la possibilitat de fer-hi publicitat és cada cop més atractiva per a les empreses i marques.

Els objectius estratègics i comercials que hi ha al darrere dels anuncis a Instagram són molt variats: posicionament i reconeixement de marca, donar a conèixer productes i serveis, augmentar el nombre de seguidors, portar trànsit cap al nostre web, generar engagement, obtenir dades d’usuaris per fer-los-hi arribar promocions o newsletters, etc.

Instagram Ads presenta uns avantatges semblants als de Facebook Ads, però podríem dir que el més important de tots és la segmentació del públic objectiu. Podem segmentar els usuaris als quals volem arribar, és a dir, qui volem que vegi els nostres anuncis segons la seva ubicació, de dades demogràfiques (edat, sexe, idioma), dels seus interessos i de com actua dins de la xarxa social. Fins i tot, en funció de si són usuaris que ja coneixem per altres vies perquè tenim el seu correu electrònic o telèfon.

Un dels trets distintius d’Instagram Ads és el geotag, etiquetes de localització que permeten especificar la localitat des de la qual es publica l’anunci. Això és útil tant per promocionar un local o botiga física com per donar a conèixer fins a on poden arribar els nostres productes.

A l’hora de fer campanyes publicitàries a Instagram podem triar entre diversos formats d’anunci: anuncis amb foto, anuncis amb vídeo, anuncis amb seqüències d’imatges o anuncis d’històries. Aquests últims estan funcionant molt bé perquè humanitzen molt la marca.

A més, no cal que t’amoïnis pel pressupost, ja que la inversió mínima és baixa i tu decideixes fins a on vols gastar.

Vols que t’ajudem a planificar i gestionar la teva campanya a Instagram Ads? Contacta amb nosaltres sense compromís.

Resultats de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018

Tendències  ·  18 de juliol del 2018

L’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia mostra un creixement constant d’Instagram, que es col·loca en quarta posició després de WhatsApp, Facebook i YouTube, un augment de la popularitat dels influencers i l’assentament de les xarxes socials com a canal de compra.

Aquestes són les principals conclusions de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, que analitza l’ús de les xarxes socials per així poder-ne treure el màxim profit des d’un punt de vista social i, sobretot, professional per a empreses i marques.

Altres dades interessants que mostra aquest estudi:

  • Un 85% dels espanyols, és a dir, 25,5 milions de persones, utilitza les xarxes socials. És evident que les xarxes socials estan més que consolidades a Espanya assolint ja una fase de maduresa. La majoria d’usuaris són dones i joves.
  • El mòbil és el dispositiu més utilitzat per connectar-se a les xarxes socials, tot i que l’ordinador li passa per davant quan es tracta de Facebook i LinkedIn. La tarda i el vespre són les franges horàries que registren més connectivitat.
  • Un 81% dels usuaris de xarxes socials segueixen perfils de marques. A més, el fet que una marca estigui present a les xarxes socials genera més confiança als usuaris i clients potencials.
  • La inversió publicitària d’empreses i marques a les xarxes socials ha anat augmentant en els darrers anys. El motiu és força clar: s’aconsegueix més interacció i més trànsit web i genera més branding.

El següent vídeo il·lustra les principals estadístiques extretes de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia:

També pots llegir i descarregar la versió reduïda de l'Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia.

Si t’estàs plantejant la presència de la teva empresa a les xarxes socials, et recomanem que llegeixis l’article ‘Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?’.