Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Com triar la millor tipografia per al teu web

Entrevistes amb experts  ·  5 de desembre del 2018

A l’hora de triar la millor tipografia per al nostre web hem de tenir en compte diversos factors estètics i funcionals: que lligui amb el nostre logotip, que es vegi actual, que es llegeixi bé, etc. I és que no totes les tipografies transmetran el que volem ni li posaran fàcil a l’usuari per llegir el nostre missatge. L’Elisabet Quintana, dissenyadora web de CESW, ens ho explica en aquesta entrevista.

Quins criteris hauríem de seguir a l’hora de triar una tipografia per al nostre web?

El primer que tenim en compte és el logotip, és a dir, recomanem buscar tipografies que vagin en concordança amb el nostre logotip i amb la imatge gràfica de la nostra empresa.

Després hem de valorar si la tipografia que ens agrada estigui indicada per a visualització en pantalla i que es llegeix bé en diferents mides. Les més adequades en aquest sentit són les tipografies anomenades Sans Serif o de pal sec.

Les tipografies més gràfiques, d’estil manuscrit o amb més filigranes decoratives, és millor reservar-les per a títols, eslògans o frases destacades, per donar un toc de creativitat al web.

Què hem de tenir en compte quan la tipografia és per a web?

El requisit principal d’una tipografia per a web és la llegibilitat. I el que dona llegibilitat a una tipografia és el seu funcionament amb diferents mides i el contrast que li podem donar per facilitar-ne la lectura. Evidentment, el sentit estètic també es té en compte.

Per què es recomana utilitzar tipografies que siguin Google Fonts?

Les tipografies de Google Fonts són accessibles des de qualsevol navegador i això ens garanteix que el nostre web es veurà sempre amb la mateixa tipografia des de qualsevol ordinador. Si posem una tipografia que hem hagut de comprar, molts usuaris no la tindran i quan obrin el nostre web la tipografia que veuran serà una altra, per tant, perdem el control de què veuen i com ho veuen.

Quines 10 tipografies de Google Fonts recomanaries per a web i per què?

La tendència actual en disseny web és el minimalisme. Per això les tipografies de moda per a webs són majoritàriament Sans Serif, com ara:

Noto Sans – Es visualitza correctament en més de 800 idiomes i amb uns 110.000 caràcters i és de fàcil llegibilitat.

Montserrat – És una tipografia amb una superfamília de 16 fonts i amb les variants Alternates i Subratllada.

Roboto – És una tipografia de pal sec, moderna i de fàcil llegibilitat. Té diferents variants i gruixos.

Lato – És una tipografia de pal sec amb detalls arrodonits que donen un toc càlid a la tipografia. És elegant i harmònica. S’utilitza tant en disseny web com en disseny gràfic.

Raleway – És moderna i té uns caràcters lleugerament arrodonits que proporcionen una fàcil lectura a l’usuari.

Ubuntu – Ha estat específicament pensada i dissenyada per pantalles mòbils, per tant és ideal per al disseny web. A més, és de fàcil llegibilitat.

Quicksand – Tipografia moderna amb extrems totalment arrodonits. Incorpora diferents gruixos i variants per aconseguir dissenys més creatius.

Dosis – Tipografia arrodonida de la família Sans Serif, amb diferents variants de gruix i una fàcil llegibilitat.

Open Sans – D’aparença neutra, sense serifes i amb unes formes obertes, és una molt bona font per a dissenys web i per a impressió, per la seva fàcil llegibilitat. Té una gran varietat d’estils i gruixos.

Rubik – Tipografia de pal sec amb una fàcil llegibilitat. Disposa de diferents gruixos i variants.

També n’hi ha d’altres com la Droid Sans, la Signika, la Hind o la Oswald.

De les que són tipus Serif recomanaria la Playfair Display, la Libre Baskerville i la Merriweather. Tot i tenir un traç més decoratiu funcionen molt bé en textos llargs.

La importància d’una bona traducció web

Consells  ·  28 de novembre del 2018

Compraries en una botiga en línia on les descripcions dels productes no s’entenen o les condicions de compra estan plenes d’errors de traducció? No dona gaire confiança, oi?

Doncs això és el que pensen els clients potencials estrangers que arriben al nostre web, interessats pels nostres productes o serveis, i es troben amb aquesta barrera lingüística. La qualitat del llenguatge en la presentació d’un negoci és vital per assolir l’èxit i transmetre confiança. Ens hi estem jugant la imatge de la nostra empresa o marca i també les vendes.

La feina d’un bon traductor consisteix a adequar un text original a la llengua i la cultura destí per tal de transmetre’n el missatge i la intenció originals. Per això, dominar un idioma no és suficient. Darrere d’una traducció professional hi ha una tècnica i uns coneixements que van més enllà i que només una persona nativa i formada pot garantir.

En el cas dels webs, a més, hem de tenir en compte la importància del SEO i de les paraules clau, que varia en funció de l’idioma i del mercat. Aspectes que els traductors automàtics que podem trobar a internet passen per alt, ja que es limiten a fer traduccions literals i totalment descontextualitzades.

Invertir en una bona traducció del nostre web és invertir en el nostre negoci i augmentar les possibilitats de venda. Segons un estudi realitzat per la consultora Hexagone, Espanya és el tercer país d’Europa que més visiten els compradors en línia europeus, després de França i Alemanya. Un 17% dels beneficis de les botigues en línia espanyoles prové de l’estranger, ja que els estrangers gasten un 18% més en e-commerce que la mitjana nacional. És evident que per a aquests clients, la traducció i adaptació del web al seu idioma és fonamental en el procés de compra. En canvi, el 80% de les botigues en línia espanyoles tenen errors importants de traducció al seu web, la qual cosa suposa la pèrdua d’un 15% de vendes.

Si entre el teu públic objectiu hi ha clients d’altres països, inverteix en una traducció professional i acurada del teu web en el seu idioma.

Consells per ser més productius

Consells  ·  21 de novembre del 2018

Si ets freelance o autònom i treballes des de casa, ja saps com costa organitzar-se i ser productiu. Et donem alguns consells per treure el màxim profit a les hores!

1. Organitza’t i crea una rutina

L’organització és fonamental. Val la pena dedicar part del teu temps a organitzar les tasques de la setmana, destinant algunes hores a tasques imprevistes que puguin sorgir.

També recomanem programar aquelles tasques recurrents de cada mes, com ara preparar i enviar factures.

Tot i que la paraula “rutina” no ens agradi, crear-nos una rutina per treballar millora la nostra productivitat.

2. Agrupa tasques i estableix prioritats

Posar-nos tasques similars juntes ens ajuda a estalviar temps i a ser més eficients. I, sobretot, centra’t en una sola tasca i no vulguis fer-ne més d’una a la vegada perquè baixaràs el teu rendiment. Per exemple, procura concentrar totes les reunions de clients el mateix dia.

Si, a més, prioritzem les tasques segons criteris d’urgència i importància, ens assegurem complir amb els terminis de lliurament.

3. Treballa quan siguis més productiu, però fixa’t un horari i programa’t les pauses

És important conèixer-nos a nosaltres mateixos i saber en quina franja del dia som més productius. Aprofita el fet que com a autònom o freelance, l’horari te’l marques tu i tria el moment del dia que saps que rendeixes més, ja sigui primera hora del matí o la nit. Això sí, fixa’t un horari i compleix-lo. Dins d’aquest horari també hi has de contemplar les pauses, ja que treballant des de casa és fàcil perdre la noció del temps. Fer pauses curtes per aixecar-nos, moure’ns o prendre alguna cosa és necessari per no esgotar-nos i ser més productius. També cal aprendre a desconnectar i a distreure’s.

4. Calcula les hores que dediques a cada tasca i client

Dur un control de les hores dedicades a cada tasca i client t’ajudarà a saber si et compensa acceptar aquests encàrrecs o a buscar la manera d’optimitzar el temps perquè sigui rendible.

5. Crea el teu espai de treball

Especialment quan treballem des de casa és fonamental crear el nostre espai de treball, net, organitzat i sense molèsties. També és necessari per separar feina i casa. I hem de ser molt estrictes en aquest punt i realment treballar només en aquest espai i en cap altre, així gaudirem de la resta d’estances per desconnectar, relaxar-nos o passar temps en família, sense associar-ho a feina.

6. No siguis esclau de l’e-mail ni de les xarxes socials

L’e-mail i les xarxes socials, encara que estiguin relacionades amb la feina, són una de les grans distraccions perquè sempre ens acaben robant més temps del que pensem. Et recomanem que et programis dues franges del dia per consultar-ho i respondre, una estona al matí i una altra estona a la tarda, i prou.

7. Dorm les hores necessàries i esmorza a consciència

Pot semblar obvi, però sovint els freelance o autònoms allarguen en excés la jornada laboral. Hem de saber posar límits perquè dormir i descansar les hores necessàries és bàsic per poder rendir cada dia al 100%.

De la mateixa manera, fer un bon esmorzar amb aliments que ens aportin energia és també important.

8. Procura’t una bona cooperació familiar

Sovint, quan treballem des de casa ens trobem que la família i els amics no respecten el nostre espai i ni la nostra jornada laboral. Sense adonar-se’n ens interrompen d’una manera que no farien si treballéssim fora de casa, minvant la nostra concentració i productivitat. És feina nostra posar uns límits i fer entendre als nostres familiars que el fet de treballar des de casa no significa que estiguem sempre disponibles.

La fitxa de producte perfecta per vendre

Consells  ·  14 de novembre del 2018

Si tens una botiga en línia és evident que el teu objectiu és vendre i per aconseguir-ho és fonamental pensar en la fitxa de producte com en una landing page. Una landing page és una pàgina d’aterratge expressament dissenyada per generar una acció, que en aquest cas és que l’usuari compri.

Però, com és la fitxa de producte perfecta? Tot i que cada sector i cada empresa té les seves necessitats i especificitats, hi ha una sèrie d’elements clau que ha de tenir una fitxa de producte d’una botiga en línia per aconseguir vendes.

  1. Fotografies del producte: una imatge de qualitat del producte és el primer que necessitem i si disposem de més fotos que mostrin diferents angles del producte, detalls o possibles versions, encara millor. Així el client es podrà fer més a la idea de com és el producte.
  2. Nom del producte: clar, senzill i únic. Si hi afegim alguna característica important o el nom de la marca, si és coneguda, ens ajudarà a posicionar-lo orgànicament (SEO). Posa’t al lloc de l’usuari i pensa com cercaries el producte a Google.
  3. Resum o descripció curta: com un subtítol que ens permet descriure el producte amb una frase curta i deixa clar al potencial client què és o per a què serveix. També pot ser alguna frase creativa que serveixi de ganxo!
  4. Descripció del producte: tota la informació bàsica i necessària del producte. És important que sigui el més completa possible, que hi utilitzem paraules clau i que estigui ben redactat. També és fonamental que la descripció sigui original, que expliqui els beneficis de tenir el producte en qüestió i que motivi a comprar-lo.
  5. Atributs: es tracta de les característiques més tècniques del producte, com ara el material del qual està fet, i de possibles variables que el propi usuari pot triar o configurar, per exemple, el color, la talla, la mida, etc.
  6. Preu i disponibilitat: el preu ha de ser ben visible i ha de quedar clar si té l’IVA inclòs o no, si es tracta d’una oferta o d’una promoció limitada, etc. També és imprescindible que l’usuari sàpiga si el producte està disponible, és a dir, si n’hi ha en estoc, i quantes unitats en pot comprar.
  7. Botó de compra: element principal de la crida a l’acció, ja sigui “Afegeix al cistell de la compra” o “Compra ara” o “Reserva”, per tant ha de ser ben visible.
  8. Possibilitat de compartir a les xarxes socials: si vols aconseguir visibilitat per als teus productes i arribar a nous clients potencials, facilita als usuaris que els puguin compartir a les xarxes socials.
  9. Material gràfic addicional: vídeos demostratius, croquis en pdf o qualsevol tipus de material gràfic que ajudi a entendre el producte o que facin venir ganes de tenir-lo. Sovint, una imatge val més que mil paraules.
  10. Informació complementària: totes aquelles dades addicionals del producte que poden ser interessants per al comprador. Per exemple, composició del producte, terminis de lliurament, etc.
  11. Textos o imatges per generar confiança: són elements que ens ajuden a transmetre més confiança al comprador, quan la nostra botiga o marca no és coneguda, com ara segells o certificats de qualitat.
  12. Productes de venda creuada: mostrar o recomanar altres productes relacionats o complementaris del que està veient l’usuari és una bona manera d’incentivar la venda i de vendre més.
  13. Contacte: per últim, però no menys important, hem de facilitar al màxim el contacte per aclarir dubtes, sobretot quan es tracta de productes molt específics o d’un cost elevat. Tant podem incloure un formulari de contacte, com tenir ben visible un telèfon o un correu electrònic, on el potencial client ens pugui contactar sense compromís.


No et perdis la nostra infografia de la fitxa de producte perfecta! Esperem que t’inspiri a l’hora de crear les fitxes de producte de la teva botiga en línia.

Prepara la teva botiga en línia per al Black Friday

Consells  ·  Tendències  ·  25 d'octubre del 2018

Si tens una botiga en línia segur que tens el divendres 23 de novembre marcat al calendari. I és que el Black Friday és l’avantsala de la campanya nadalenca, ja que moltíssima gent aprofita els dies compresos entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns següent) per comprar regals de Nadal.

La previsió de vendes en línia durant el proper Black Friday és d’un total de 1.300 milions d’euros, un 13% més que l’any passat, segons la consultora Making Science. Una excel·lent notícia tenint en compte que durant el Black Friday del 2017 les vendes en línia van créixer un 345% respecte la resta de l’any i el trànsit web a botigues en línia un 113%.

Els sectors de retail o comerç al detall més beneficiats continuen sent tecnologia, moda, esports, oci i turisme. Per tant, si a la teva botiga en línia hi tens productes d’alguna d’aquestes categories, ves preparant ofertes i promocions per al Black Friday.

Però, què esperen els consumidors durant el Black Friday? Principalment, grans descomptes de preu sobre nous productes, que normalment oscil·len entre el 20% i el 60%. Per tant, oblida’t d’intentar liquidar saldos o rebaixar productes de temporades anteriors perquè no funcionarà. Altres factors importants que valoren els consumidors són: la velocitat i flexibilitat en les entregues, la fiabilitat del servei i la facilitat a l’hora de fer la comanda i una possible devolució. Mentre que els valors de marca passen a un segon terme.

Com a venedor, el Black Friday és una bona oportunitat per arribar a nous clients i per aconseguir que els clients habituals comprin més. Això sí, abans de posar en marxar una campanya de Black Friday, assegura’t que les fitxes de productes del web són atractives i tenen tota la informació necessària, que tens prou estoc de productes, que podràs assumir una allau d’enviaments amb el teu transportista habitual i que tens ben explicada la política de devolucions en les condicions de compra.

I recorda que el Black Friday és l’ocasió perfecta per crear codis de descompte utilitzant els codis promocionals del gestor de continguts de CESW! Contacta’ns si necessites ajuda per fer-ho.

Continguts per atreure visites al teu web

Consells  ·  Tendències  ·  11 d'octubre del 2018

El màrqueting de continguts és una de les tècniques més efectives i necessàries per atreure usuaris, convertir-los en clients i fidelitzar-los.

Fins aquí sona perfecte, però sovint la dificultat és trobar els continguts i formats adequats. Per això en aquest article et donem idees de tipus de continguts que t’ajudaran a captar nous clients i a vendre més.

  • Blog: l’estrella dels continguts i un valor afegit molt important per als negocis en l’àmbit digital. Es tracta de publicar regularment articles interessants i de qualitat per al nostre públic objectiu, seguint criteris de SEO. Què ens aporta? Ens mostra com a especialistes en el nostre sector, ens dona veu pròpia per crear la nostra imatge de marca i una reputació online, millora el nostre posicionament en els resultats de cerca de Google, ens acosta a més clients potencials i, per tant, ens acaba aportant vendes.
  • Newsletter: ens permet enviar articles del blog i altres continguts extres i de qualitat de manera regular i molt directa (via correu electrònic) a clients o usuaris realment interessats en els nostres productes o serveis. El butlletí electrònic és ideal per fidelitzar i vendre a un cost força baix.
  • Vídeos: la capacitat d’atracció i persuasió del vídeo màrqueting és innegable i s’està convertint en el format estrella dels dispositius mòbils. Podem fer vídeos corporatius sobre l’empresa, vídeos per presentar nous productes, vídeos d’esdeveniments i de testimonis de clients, vídeos tutorials, etc.
  • Infografies i imatges: continguts molt virals, sobretot a les xarxes socials, perquè mostren dades i informació d’una manera molt visual, directa i entenedora. És cert que ja no tenen l’efecte novetat de temps enrere, però encara funcionen molt bé i els usuaris prefereixen compartir infografies i imatges que altres tipus de continguts. Hi ha eines gratuïtes per crear infografies, com per exemple Canva.
  • PDFs: molt útil quan volem posar a disposició d’usuaris i clients continguts amplis o de caràcter més tècnic amb opció a descarregar-los. Com a contingut de text, els PDFs també posicionen força bé en els resultats de cerca.
  • Presentacions: les presentacions amb diapositives combinant text i imatge són un bon recurs per a continguts extensos i complexos. Dos dels programes gratuïts més utilitzats per fer presentacions força visuals i compartir-les són Slideshare i Prezi.
  • Guies: responen a dubtes i necessitats dels clients i ens posicionen com a experts o referents en el tema del qual tracten. Acostumen a donar informació específica i detallada i a ser més extenses que els articles d’un blog. És un tipus de contingut d’alt valor a canvi del qual, sovint, es demana a l’usuari que faciliti el seu correu electrònic per accedir-hi o descarregar-lo.

Ara que ja els coneixes, posa en pràctica els tipus de continguts més adequats per al teu negoci i els teus clients i ja veuràs com milloraràs els resultats!

Avantatges del remàrqueting

Tendències  ·  3 d'octubre del 2018

El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.

Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.

Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?

  • Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
  • Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
  • Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
  • Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
  • Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
  • Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.


En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.

Cuides la teva reputació online?

Consells  ·  26 de setembre del 2018

La reputació online és la percepció pública del nostre negoci a internet, és a dir, com la valoren els usuaris i quin grau de prestigi té.

És important tenir clar que la reputació online no depèn només del negoci, sinó que es troba molt influenciada per les opinions i comentaris de tercers.

Tot i no tenir-ne el control absolut, si la gestionem correctament hi tenim molt a guanyar, ja que ens ajuda a fidelitzar clients, a generar confiança en els clients potencials i a millorar el posicionament orgànic a Google (SEO).

En canvi, si no gestionem la nostra reputació online o ho fem malament, correm el risc de perdre tot el nostre prestigi, els clients i les vendes, actius tots tres que ens costaran molt de recuperar.

Per això, a continuació et donem algunes claus per avaluar i optimitzar la reputació online del teu negoci:

Com avaluar la teva reputació online?

Escoltant als clients i al públic objectiu i monitoritzant comentaris i opinions que hi pugui haver a internet sobre el nostre negoci. Per fer-ho hem d’investigar la nostra empremta digital o què hi pot haver del nostre passat a internet, monitoritzar les converses que s’estan produint en el present i planificar accions preventives per a un futur.

Tingues en compte que els usuaris poden opinar sobre els teus productes i serveis o sobre els continguts del teu web en una xarxa social encara que no hi tinguis un perfil.

Consells per optimitzar la teva reputació online

  • Actua amb honestedat i coherència: sigues transparent i honest a l’hora de solucionar problemes o errors i procura que els teus missatges i accions siguin coherents.
  • Mantingues un feedback proper amb l’usuari: si et mostres accessible i humà, el client ho agrairà i serà més comprensiu davant de possibles errors. Això sí, cuida les formes i sigues educat i amable en els teus missatges i comunicacions.
  • Dona respostes ràpides i útils: els clients són cada cop més impacients i exigeixen més rapidesa, per tant, és important respondre a temps i amb eficàcia.
  • Planifica, però sigues flexible: estableix unes pautes i protocols en les comunicacions amb els clients, que contemplin possibles escenaris en els quals et pots trobar, però sigues també flexible i adapta’t a cada circumstància.
  • Sigues proactiu: és fonamental a l’hora de crear continguts propis i de valor per als usuaris.
  • Contraresta els missatges negatius: davant de crítiques negatives, queixes o reclamacions, actua ràpid per resoldre-ho el més aviat possible i minimitzar-ne les conseqüències. T’ajudarà disposar d’un protocol d’actuació en cas d’una crisi de reputació online.

Ja ho veus, tenir cura de la teva reputació online significa tenir en compte i cuidar els usuaris i els clients potencials.