Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empres Sense Web. No t’ho perdis!

LinkedIn, imprescindible per als negocis B2B

Consells  ·  9 de gener del 2020

Amb més de 660 milions d’usuaris i 30 milions d’empreses de més de 200 països, LinkedIn s’ha convertit en la major xarxa professional del món.

LinkedIn és un aparador professional per a les empreses i els aporta molts avantatges:

Millora la imatge de marca

Mitjançant la creació d’un bon perfil i amb les publicacions adequades, les empreses poden donar a conèixer la seva filosofia i els seus valors. A més, les empreses que tenen presència a diversos països, poden tenir la seva pàgina de LinkedIn en diversos idiomes, de manera que a cada usuari se li obri en el mateix idioma en què té configurada la seva sessió. A l’hora de treballar la imatge de marca, també és interessant associar l’empresa a tres hashtags i vincular-la a un grup destacat o crear-ne un. També és molt important que els treballadors de l’empresa, sobretot els directius i els alts càrrecs, tinguin bons perfils professionals a LinkedIn i hi comparteixen els continguts de la marca.

Potencia el posicionament a Google

Utilitzant les paraules clau adequades tant al perfil com a les publicacions s’aconsegueixen més visites al web de l’empresa i s’afavoreix el SEO, és a dir, el posicionament natural en els resultats de cerca de Google. El 50% del trànsit web a les pàgines d’empresa procedent de xarxes socials prové de LinkedIn.

Facilita el networking professional

LinkedIn possibilita el contacte amb nous proveïdors i clients potencials, ja sigui pel sector en el qual es mou l’empresa o mitjançant altres contactes que ja té dins d’aquesta xarxa professional, la qual cosa és molt interessant. El 80% dels clients potencials que obté una empresa via xarxes socials ve de LinkedIn i això és gràcies a la facilitat i credibilitat d’aquesta xarxa professional.

Permet promocionar productes o serveis

Dins de la informació de l’empresa es poden destacar productes o serveis mitjançant pàgines que són extensions de la pàgina d’empresa. D’aquesta manera, es poden enviar directament aquestes pàgines que contenen el detall d’un o més productes o serveis als clients potencials.

Ajuda a trobar talent i nous professionals

Quan una empresa necessita incorporar un perfil professional concret a la seva plantilla, LinkedIn és el lloc ideal per trobar a la persona adequada. Mitjançant el cercador intern permet buscar per paraules clau relacionades amb les competències que ha de tenir el/la candidat/a.

Per beneficiar-se de tots aquests avantatges i treure profit de LinkedIn, les empreses han d’apostar pel contingut de qualitat. Es poden compartir publicacions del web o blog de l’empresa al mur o perfil de LinkedIn o bé crear articles dins de LinkedIn Pulse, la plataforma de blogging d’aquesta xarxa professional. La publicitat a LinkedIn és una altra via a tenir molt en compte, ja que es pot segmentar per sector d’activitat i càrrecs i els anuncis arriben directament a les bústies de correu dels clients potencials.

Millora el SEO del teu web fent link building

Tendències  ·  31 de desembre del 2019

El link building és una estratègia SEO basada en la captació d’enllaços cap al nostre web per tal de dotar-lo d’autoritat i rellevància dins d’un sector o matèria específica, generar més trànsit de visites i posicionar-lo millor en els resultats de cerca de Google i altres buscadors.

Hi ha dos tipus de link building:

  • Link building intern: consisteix a posar enllaços entre pàgines del nostre propi web, és a dir, dins del mateix domini, facilitant la navegació i la cerca d’informació tant a l’usuari com a Google. Una pràctica senzilla que pots dur a terme quan acabis de llegir aquest post.
  • Link building extern: es tracta d’aconseguir que pàgines externes rellevants i de qualitat apuntin cap al nostre web. Aconseguir backlinks (enllaços entrants que apunten des d’altres webs al nostre) adequats és més complex i requereix més dedicació. A continuació t’expliquem com i per què fer-ho.

Tècniques de link building extern:

  • Identificar webs i blogs del nostre sector, on els continguts del nostre propi web puguin ser complementaris i d’interès perquè els enllacin. Depenent del negoci, els nostres proveïdors i socis poden ser unes bones fonts d’enllaços.
  • Enviar notes de premsa a mitjans de comunicació amb presència online, beneficiant-nos de l’autoritat que tenen aquests webs.
  • Fer guest blogging, és a dir, escriure articles per a altres blogs del nostre sector i incloure-hi algun enllaç cap al nostre web. El guest blogging és la tècnica estrella del link building.
  • Crear posts col·laboratius en el nostre propi blog, en els quals participin professionals o empreses potents que, evidentment, compartiran l’article en el qual apareixen.
  • Tenir perfils a les principals xarxes socials, des dels quals enllaçarem a la home del nostre web i on compartirem continguts del nostre blog i d’altres seccions.
  • Afegir el nostre web a directoris online del nostre àmbit professional.
  • Participar en fòrums que permetin la inserció d’enllaços en els comentaris.
  • Aprofitar els enllaços trencats d’altres webs. Un cop identificats, podem contactar amb el propietari del web i suggerir-li que enllaci a alguna pàgina del nostre web amb contingut rellevant i de qualitat. Tots dos hi sortirem guanyant.

Beneficis del link building extern:

  • Aporta més visites de qualitat al nostre web.
  • Ens situa com a experts del nostre sector i millora la nostra imatge de marca.
  • Guanyem autoritat i reputació online.
  • Ens posiciona per davant de la competència en els resultats de cerca de Google.

Queda clar que la clau per aconseguir backlinks és el contingut de qualitat. D’aquí la importància de tenir un blog corporatiu on publicar periòdicament articles que aportin valor i siguin d’interès per als nostres clients.

Si no saps d’on treure el temps per mantenir viu el teu blog o tens pànic al full en blanc, contacta amb Cap Empresa Sense Web i t’ajudarem.

Consells per impulsar la teva botiga online al Nadal

Consells  ·  20 de desembre del 2019

El Nadal és per a moltes empreses el moment ideal per augmentar les vendes i captar nous clients potencials. Encara més si es tracta d’un e-commerce, ja que les vendes online es disparen en aquesta època de l’any. I és que avui dia costa trobar temps per fer les compres nadalenques i cada cop són més els que prefereixen estalviar-se les marees de gent i les cues per pagar.

Així que si vols augmentar les vendes de la teva botiga en línia per Nadal, pren nota dels següents consells per a la teva campanya de màrqueting nadalenca!

  • Aprofita el Nadal per llançar nous productes i crear una landing page específica per promocionar-los i explicar-ne les característiques i beneficis. Si no tens productes nous, destaca a la portada del web els productes més adequats per regalar en aquestes dates tan assenyalades.
  • Crea packs regal ben atractius combinant diversos productes complementaris i ofereix targetes regal especials. Els compradors indecisos, aquells a qui els manquen les idees o bé els que han de fer un regal a algú que no coneixen gaire t’ho agrairan.
  • Ofereix promocions, però no pensis només amb descomptes. Per Nadal i Reis, als clients els agraden que els regals estiguin embolicats de manera original i, tractant-se de compres online, valoren molt l’enviament gratuïti la rapidesa en l’entrega.
  • Les polítiques de compra i devolució dels productes són també punts clau de les vendes online en aquesta època de l’any. És important que estiguin clarament explicades al web i que li ho posin fàcil a l’usuari.
  • Fes soroll i sigues creatiu també a les xarxes socials amb accions senzilles com un calendari d’advent, una playlist de música, una postal de Nadal, un vídeo divertit... Imaginació al poder!
  • T’has plantejat fer anuncis específics a Google Ads per Nadal? És una excel·lent manera de destacar respecte la competència i captar l’atenció de nous clients potencials.
  • La campanya de Nadal també és un bon moment per fer remàrqueting i aconseguir que aquells usuaris que ja han visitat en alguna ocasió el nostre web s’interessin novament pels nostres productes i acabin comprant.
  • No ens podem oblidar de l’e-mail màrqueting. Ara més que mai hem d’enviar newsletters amb un contingut únic i un assumpte molt atractiu. El correu electrònic treu fum aquests dies de tants e-mails que rebem, així que ens hem d’assegurar que els usuaris obren el nostre i que ens el guanyem amb un missatge breu, creatiu i emocional.
  • Si l’esperit nadalenc envaeix casa nostra, l’oficina o la botiga física amb arbres de Nadal, garlandes i llumetes, per què no decorem de Nadal la nostra pàgina web? Simplement afegint-hi algun motiu o imatge nadalenca captarem l’interès de l’usuari que detectarà el canvi i navegarà encuriosit pel nostre web.

En definitiva, la clau per augmentar les vendes de la teva botiga online al Nadal és sorprendre els teus clients i clients potencials amb accions de màrqueting digital creatives i emocionals.

Com definir una òptima arquitectura web

Consells  ·  20 de novembre del 2019

No et deixis confondre pel títol; no t’has equivocat d’article. Som Cap Empresa Sense Web i ens dediquem al disseny i creació de pàgines web a Girona. No som arquitectes en el sentit estricte del terme però, com a creadors de webs, sí que ens considerem arquitectes de software mitjançant el qual desenvolupem les pàgines web dels nostres clients.

Així doncs, i continuant amb el paral·lelisme, el més important a l’hora de construir una casa és que aquesta tingui una estructura sòlida i amb bons fonaments. Si les mateixes premisses les apliquem al món del disseny web, el nostre repte professional és crear webs amb estructura lògica i continguts de qualitat que es posicionin de forma natural a les primeres entrades de Google.

En l’època de les dades massives i l’excés d’informació, ordenar i estructurar els continguts per facilitar la feina als usuaris es torna més rellevant que mai. Per aquest motiu, et llistem tres simples passos que hauràs de tenir en compte abans de crear el teu web amb nosaltres. Al llarg del procés, comptaràs sempre amb el nostre assessorament i suport per desenvolupar totes les accions:

Planteja el mapa del lloc web

Vertical o horitzontal? És a dir, més nivells de profunditat (subapartats) o menys? Com diuen els gurús del posicionament orgànic en cercadors, a l’hora de crear l’esquelet o diagrama del nostre web és recomanable imaginar-lo com una piràmide amb no més de tres nivells de profunditat. Per tant, nosaltres hem pres nota del consell i els nostres webs permeten un màxim de tres nivells.

D’aquesta manera, sigui quina sigui la representació jeràrquica de les pàgines del teu web, ens n’assegurem que la navegació és fàcil.

Seguint la línia que apuntàvem en un dels nostres articles anteriors sobre SEO per a comerços electrònics, una arquitectura web sense planificació pot perjudicar-nos a ulls de Google i fer-nos perdre posicions però també de cara als usuaris si la usabilitat del web produeix una mala experiència.

Identifica les paraules nínxol del teu negoci

Ningú millor que tu coneix els termes tècnics del teu sector, productes i serveis així que és important que els tinguis en compte a l’hora d’estructurar el web. Un cop identificades les paraules amb què els clients et busquen, només haurem de treballar-les per tal d’atraure els usuaris.

Tingues en compte que no qualsevol paraula s’hi val. Les paraules clau han de ser específiques i rellevants al teu servei o producte; mai genèriques ni abstractes. Per exemple, en un negoci que ven matalassos i roba de llit, les paraules clau poden ser: matalassos viscoelàstica, millor botiga de matalassos a Girona o llençols econòmics. Alhora, si vols atraure un tràfic d’encara més qualitat, el nostre consell és que les divideixis per paraules informacionals (usuari busca informació) i transaccionals (usuari vol comprar) i treballis alhora paraules long-tail més llargues i concretes del teu negoci.

Per fer-ho, pots basar-te en la teva experiència o bé utilitzar eines professionals com Semrush, el Planificador de Paraules Clau de Google o Ubersuggest. Totes donen valuoses dades sobre els volums de cerca per ubicacions i la competència però moltes demanen el pagament d’una quota mensual.

Escull per quina paraula clau es posicionarà cada apartat

Un cop tens tot el gruix de paraules clau que defineixen el teu negoci, arriba el moment d’organitzar-les entre els apartats del web per tal de definir l’estratègia de continguts. El procediment és tan fàcil com pensar quina paraula clau treballaràs en cadascun dels apartats i incloure-la a la url d’aquell apartat, al títol, als textos i a les imatges. Així doncs, aquella pàgina web determinada competirà amb altres webs per aconseguir les primeres posicions per les cerques amb aquella paraula concreta.

El més important és assegurar-te’n que cada pàgina treballa una paraula clau diferent perquè si no correrem el risc de provocar una situació de canibalització, és a dir, una mateixa paraula clau, intentant posicionar-se des de diferents continguts d’un mateix web. Per comprovar si això t’ocorre, vés al navegador de Google i posa la paraula site: seguida del teu domini i veuràs quines pàgines tens posicionades i per quines paraules clau.

Si no tens suficients paraules clau per a tots els apartats o bé vols que dos apartats treballin la mateixa paraula, pots transferir el pes d’un a l’altre a través d’etiquetes canònicals.

I si vols seguir treballant el teu nou web de CESW perquè els robots de Google et premiïn, pots prosseguir a treballar els enllaços interns; els H1, H2 i H3 de cada pàgina i crear un apartat de blog amb publicacions periòdiques que aportin dinamisme al web. Si vols més consells sobre el posicionament orgànic del teu web, pots donar un cop d’ull a la resta d’articles del nostre blog o bé contactar-nos directament i t’assessorarem!

Les quatre millors aplicacions gratuïtes per retocar fotografies al mòbil

Tendències  ·  7 de novembre del 2019

Si fa unes setmanes et parlàvem d’eines d’edició d’imatges i fotografia per tal de no haver de dependre d’un dissenyador gràfic, avui baixem al terreny dels dispositius mòbils i t’ho posem encara més fàcil per gestionar les xarxes socials del teu negoci.

Tot i que a Cap Empresa Sense Web comptem amb un complet servei de gestió de xarxes socials que complementa el nostre disseny i creació de webs, també pots implicar-t’hi tu mateix si disposes del temps, la motivació i les eines adequades.

Moltes de les aplicacions que et compartim són gratuïtes, es poden descarregar des de la Google Play Store si el teu mòbil compta amb tecnologia Android o des de l’App Store si ets més d’Apple i, el més important: poden fer que les teves fotos llueixin d’estudi malgrat que la càmera del teu telèfon sigui de pèssima qualitat.

Amb aquestes apps, ja no tindràs excusa a l’hora d’actualitzar setmanalment -ho sabem, cada dia potser és excessiu- el teu perfil d’empresa a Instagram. Et deixem les nostres preferides!

Snapseed

Una interfície completa però fàcil d’utilitzar i uns resultats envejables han convertit a Snapseed en un dels editors de fotografies més coneguts del mercat. Encara que a l’inici poden resultar aclaparadores totes les seves funcionalitats, un cop defineixes les més útils és només qüestió d’anar provant opcions.

Nosaltres som fans del pinzell que et permet modificar llum i exposició passant el dit per la imatge i el corrector que et permet esborrar les imperfeccions de la fotografia. Amb una puntuació de 4,6 sobre 5 a la Play Store, les referències dels usuaris parlen per si soles però, en cas que no ho hàgiu notat, és la nineta dels nostres ulls ;)

El millor de l'aplicació: com treballa per capes, et permet tornar sempre a la versió anterior i fins a la primera modificació de la imatge.

VSCO

Una mica més bàsica que Snapseed, VSCO es divideix entre l'apartat de filtres preestablerts i el d'edició manual on trobaràs poques funcions avançades però molta facilitat d'ús: retalla, gira, satura, modifica el contrast i l'exposició o elimina zones creamdes. A més, no cal que importis la imatge, sinó que la pots agafar directament des de l'app.

El millor de l'aplicació: permet copiar els paràmetres d'edició que hem aplicat a una fotografia per utilitzar-los en qualsevol altra.

Adobe Photoshop Express

Molt més limitat que la seva versió en ordinador, aquest producte de Adobe Photoshop Express ha agafat el millor de la seva germana gran i ho ha simplificat per a tot tipus d'usuaris. Com en l'anterior, l'aplicació compta amb diverses opcions de filtres predeterminats, però té també múltiples opcions per ajustar els paràmetres al gust de cadascú. Tot i que pot quedar-se curta per fer retocs complexos, permet reduir soroll.

El millor de l'aplicació: en fotografies de retrats, pots corregir imperfeccions de la pell i, fins i tot, eliminar els ulls vermells.

Pixlr

Apta per a tots els nivells i amb una interfície i opcions molt similars a les de Snapseed, Pixlr és una de les aplicacions més completes del mercat. De les seves funcions principals, destaquem: una gran colecció d'efectes creatius, ajustos bàsics i avançats, permet treballar amb textos i censurar parts de la imatge. Però cal tenir en compte que inclou anuncis

El millor d el'aplicació: l'opció de pinzell permet treballar per zones concretes de la imatge i aplicar exposicions o contrastos concrets només a les que ho necessiten.

Aquestes aplicacions son només una petita mostra entre la gran quantitat d'opcions que trobaràs a la App o a la Play: Lightroom, Afterlight, PicsArt, Polarr i un llarg etcètera.

I si, tot i la gran oferta, continues sense voler utilitzar cap aplicació o prefereixes mantenir una coherència estètica uniforme al teu perfil, una alternativa cada cop més de moda són els anomenats presets. Explicat de forma senzilla, es tracta d'una mena de filtres d'Instagram que permeten aplicar ajustos de color i lluminositat amb un sol clic. Els pots crear tu mateix amb Adobe Lightroom o qualsevol programa d'edició o bé pots comprar les centenars de varietats que venen tots els influencers de les xarxes socials a preus força assequibles.

Guia de SEO per a comerços electrònics

Consells  ·  22 d'octubre del 2019

El SEO (Optimització per a Motors de Cerca) és una estratègia de màrqueting complexa, a llarg termini i que pot arribar a frustrar perquè no sempre genera els resultats esperats. Doncs bé, si el fet d’afegir paraules clau a un web per intentar posicionar-nos als primers resultats de Google ja costa, imagina’t quan tractem de fer-ho per a una botiga en línia amb centenars de productes!

Abans de posar-te a treballar, has de definir si vols posicionar tot el teu catàleg de productes o bé vols centrar els teus esforços en aquells productes que et generen rendibilitat. Alhora, has de comprovar que Google hagi indexat de forma correcta tot el contingut del web i tornar a pujar el sitemap a Google Search Console en cas que no ho hagi fet.

Un cop tens tot el contingut introduït i indexat, arriba el moment de començar a treballar-lo. Et donem algunes pautes per posar fil a l’agulla:

Optimització onpage

  • Pàgines de categories: no tractis les pàgines de categories com un calaix on agrupar els productes ja que aquestes poden posicionar igual o millor que les pàgines de producte. Per aquest motiu, recomanem incloure contingut, descripcions i informació addicional a totes les pàgines de categories.
  • Pàgines de producte: cada producte té una pàgina i url única i, en conseqüència, ha de tenir descripcions de producte úniques amb un mínim de 50 paraules on s’incloguin les paraules clau. En cas que venguis productes d’altres fabricants, desaconsellem copiar el contingut de les seves pàgines i, en cas de fer-ho, cal bloquejar la seva indexació amb la metaetiqueta noindex.
  • Si et vols diferenciar de la competència o trobar el nínxol de mercat on encara no arriben altres anunciants, troba paraules long-tail (literalment, paraules de cua llarga o, a la pràctica, paraules compostes més llargues) rellevants.
  • Url amigables amb paraules clau: el nom del producte hauria d’aparèixer sempre a la seva url. Per exemple, si el teu producte són unes bambes Nike d’home de referència Air Max 270 react inspirades en l’art de la Bauhaus, una bona url de cara a l’usuari seria: https://www.nike.com/es/ca/t/air-max-270-react-bauhaus-sabatilles-home

 

Arquitectura web

No hi ha una única resposta a quina és la millor arquitectura web que una botiga online hauria de tenir ja que aquesta depèn del tipus de negoci i producte.

En ecommerces amb poca varietat de producte, el millor és configurar un menú on apareguin tots aquests productes (domini/nom-producte) de tal manera que afavorim un millor enllaçat intern i un menor nombre de clics fins arribar al producte. En els casos de webs amb més productes, el recomanable és definir les categories de les quals penjaran els productes (domini/categoria/nom-producte) però sense que el nombre de nivells sigui superior a quatre i el nombre d’enllaços de cadascuna de les pàgines d’un mateix nivell superior a 100.

Ara bé, aquí es poden generar diverses problemàtiques que cal abordar:

- Quan tenim un mateix producte en categories diferents és millor que la categoria no estigui a la url o Google ho entendrà com a contingut duplicat.

- Els filtres de productes són molt útils per als usuaris però poden perjudicar greument al SEO perquè, com a exemple, si una categoria té 20 filtres es poden generar fins a 20 variacions d’una mateixa url. Quan això ocorre, hauríem d’indicar-li a Google què volem indexar i què no.

Urls canòniques

En cas que tinguis diverses pàgines amb el mateix contingut, evita que Google tracti cada url com una pàgina diferent gràcies a les etiquetes canòniques. Aquestes permeten redirigir pàgines duplicades a una única pàgina per tal de passar tota la força del SEO a aquesta darrera i evitar així les pàgines duplicades. En paraules més senzilles, es tracta de dir-li a Google: “Ei Google, no em penalitzis les pàgines duplicades perquè només són una còpia de la principal”. Des del moment en què avises a Google, aquest elimina la penalització de duplicats.

Per fer-ho, només cal introduir un fragment de codi a cadascuna de les pàgines de producte que vulguis redirigir.

Linkbuilding

El linkbuilding o la captació d’enllaços cap al nostre web és una de les estratègies principals que indiquen a Google que aquest web té autoritat i és rellevant per a l’usuari.

  • Enllaços de proveïdors i socis: si vens productes d’una marca, sempre pots demanar a aquesta marca que enllaci el teu web des de la seva pàgina. Fàcils i accessibles, aquests enllaços contextuals tenen força i no costen gaire d’aconseguir.
  • Construcció d’enllaços trencats: tots els webs tenen enllaços trencats però no tothom se’n sap aprofitar. Si vols incrementar el nombre d’enllaços que apunten al teu web, només has dedicar temps a trobar-los, notificar al propietari i suggerir que hi enllaci alguna pàgina del teu web amb contingut rellevant i d’alta qualitat.
  • Patrocina esdeveniments locals i conferències: una manera fàcil d’obtenir enllaços sense necessitat de pagar-los ni demanar-los.

Si ja tens la teva botiga online amb Cap Empresa Sense Web i vols començar a treballar el SEO dels teus productes, segueix aquestes línies bàsiques i posiciona’t als primers resultats de Google!

Set eines d’edició i creació d’imatges per a les teves xarxes socials

Consells  ·  3 d'octubre del 2019

Diuen que una imatge val més que mil paraules. Doncs a internet, encara més. I a les xarxes socials, fins i tot una mica més.

Ara que el contingut audiovisual és tan valorat pels usuaris, és necessari que dediquis especial atenció a gestionar-lo de forma professional. No cal que et converteixis en fotògraf però sí que has de conèixer quines eines et poden ajudar a publicar millors fotografies al teu web i a tenir uns perfils de xarxes socials amb una identitat corporativa uniforme i moderna.

Si no tens cap dissenyador al teu equip, les plataformes següents t’ajudaran a crear el contingut audiovisual de la teva marca com si fossis un expert dissenyador gràfic. I tot això, sense obrir el Photoshop! A continuació, et presentem algunes de les eines indispensables per a la creació de contingut audiovisual:

Canva, disseny gràfic per a dummies

Dissenyar mai havia sigut tan senzill com ho és des de l’arribada de Canva, un programa de disseny freemium pensat per a la creació de baners, invitacions, pòsters i tot tipus de creativitats per a la teva empresa. Ho sabem bé a CESW que gestionem les xarxes socials dels nostres clients i recorrem a Canva quan volem crear imatges de forma ràpida i professional.

Amb una interfície atractiva i versàtil, Canva permet escollir entre múltiples plantilles però també pujar les teves imatges i treballar-les des del gestor. A aquestes els hi pots introduir elements gràfics o text i també canviar-los la tipografia, el fons o el color. Un cop acabat el disseny, només necessites dos segons per descarregar-lo en format png o jpeg! Per a nosaltres, una de les millors potencialitats d’aquesta eina és que pots escollir el tipus de disseny que necessites -post per Instagram, publicació a Twitter, anunci a Facebook,...- i Canva et dona les mides exactes sobre les quals només cal després arrossegar la imatge. Si busques simplicitat, Canva és per a tu.

Encara més fàcil d’utilitzar -si és que això és possible- i centrada només en la creació de frases, Quotes Cover està pensada per a la realització de qualsevol disseny tipogràfic. El seu ús és tan simple que ni tan sols demana que et registris per crear el teu disseny! I pels que volen més funcionalitats, també és possible fer-se membre per només $2,5.

Editors de fotografia per a no fotògrafs

Si busques una eina amb resultats professionals dignes de Photoshop però no vols aprendre a fer funcionar aquest complex programa, les alternatives són igualment competents però d’ús bastant més senzill i intuïtiu.

Gratuïta i enfocada principalment a l’edició de fotografies, disseny gràfic i creació de collages automàtics, befunky és una solució creativa amb més d’un milió de fotos disponibles que també permet pujar-ne de pròpies. Amb una interfície fosca que recorda bastant a la de Photoshop, compta amb un editor d’imatges molt complet i unes plantilles personalitzables categoritzades en funció de l’ús (gràfics d’esdeveniments, tríptics, targetes o gràfics per a xarxes socials, entre d’altres).

Bastant similar, PicMonkey té un període de prova de set dies però el pla bàsic requereix d’un pagament mensual. Compta amb centenars de plantilles realitzades per artistes i unes eines de disseny gràfic fàcils d’utilitzar: escull la plantilla i afegeix gràfics, logos o textures. A un nivell més avançat, fins i tot pots treballar per capes, retocar les imatges amb efectes i filtres i utilitzar les més de 6.000 icones disponibles.

Tant aquestes dues plataformes com el Canva són gestionables des de la seva versió web o des de l’aplicació per a dispositius mòbils.

Per a la creació de gràfics i infografies

Lluny han quedat els temps en què les empreses tenien infografistes especialitzats en la creació de gràfics. Amb eines com Infogr.am, tu també pots crear una infografia complexa de forma fàcil. Malgrat que el programa té plans de pagament per a usos més professionals, la versió gratuïta permet importar dades, utilitzar més de 37 tipologies de gràfics diferents, 13 mapes i fins i tot publicar-los directament al teu web amb els embeds responsius corresponents.

Com a alternativa, Venngage t’ho posa tan fàcil com crear una infografia amb només tres passos: escollir la plantilla, afegir els gràfics i personalitzar colors i fonts. Tot i que el pla gratuït és excessivament bàsic i permet només l’elaboració de cinc infografies, el millor de l’eina és que  et proporciona les plantilles ja fetes perquè t’oblidis de la vessant més creativa.

Giphy, el toc simpàtic

Si vols donar als teus perfils de xarxes socials el toc dinàmic i divertit que tan bé encaixa amb aquests canals, Giphy et permet pujar les teves fotografies i/o vídeos per fer les teves pròpies creacions.

A banda d’entretenir a la teva audiència amb un moment simpàtic enmig del mar de publicitat en què s’han convertit les xarxes, els GIF’s són una bona manera de mostrar productes en moviment o processos.

A Cap Empresa Sense Web, t’hem compartit algunes de les eines que coneixem i amb les quals treballem o hem treballat en algun moment però, a banda d’aquestes, una ràpida cerca a internet et proporcionarà una infinitat de solucions creatives que t’ajudaran a crear imatges i contingut visual per al teu negoci.

El màrqueting d’influencers és per a tu?

Tendències  ·  17 de setembre del 2019
  •  Hi ha usuaris que confien més en la publicitat feta per d’altres usuaris de la xarxa que en la publicitat feta per empreses en canals tradicionals.
  • Més del 60 % d’empreses de màrqueting han desenvolupat campanyes amb influencers al llarg del darrer any.
  • La major part d’usuaris d’Instagram segueix a influencers en aquesta xarxa socials

 

Les xifres de tendències no enganyen: Instagram s’ha convertit en la xarxa social per excel·lència i el màrqueting d’influencers en l’estratègia amb un millor retorn de la inversió en aquesta xarxa. Per als neòfits, es tracta d’un tipus d’estratègia comercial a partir de la qual les empreses utilitzen usuaris amb una certa influència sobre compradors potencials per tal de dirigir-se a aquests compradors de forma més indirecta i confiable. Així doncs, ja no és la marca la que et diu que un xampú et deixa el cabell sedós, sinó que ho fa un altre usuari d’Instagram al qual la marca paga perquè promocioni els seus productes. I malgrat ho saps, te’l creus!

Aquesta estratègia és ideal per a campanyes de branding dirigides a un públic jove (la consumista generació millennial) però cal tenir en compte que no aplica a tots els productes ni serveis. Encertaràs si ho apliques al sector de la moda, l’oci i els viatges, l’alimentació saludable, la cosmètica o la tecnologia. Si el màrqueting d’influencers t’encaixa, aquí tens tot el que cal saber abans d’iniciar la teva primera campanya.

1. Defineix objectiu i pressupost

Vols arribar a nous segments d’audiència que encara no et coneixen? Millorar la reputació de la marca? Augmentar les vendes? Un cop defineixis els objectius de la teva campanya de màrqueting i el pressupost del qual disposes, podràs començar a buscar els influencers que més s’adapten a les teves necessitats.

2. Busca el teu influencer ideal

Cada dia n’hi ha més i és més difícil escollir-los. Abans de prendre qualsevol decisió, tingues en compte diversos factors:

Sector nínxol amb el qual treballa: cada influencer té una àrea d’especialitat i per tant, els seus seguidors estan interessats en aquesta. Si el teu negoci i l’especialitat de l’influencer escollit van de la mà, amplies el teu públic objectiu amb garanties. En cas contrari, el teu producte corre el risc de no arribar al públic adequat.

Abast de les seves publicacions i taxes d’interacció: no et quedis amb el nombre de seguidors de l’influencer i ves més enllà ja que aquest pot tenir molts seguidors però poc engagement amb la seva comunitat. 

- Filosofia, valor i to comunicatiu: busca algú que encaixi amb el teu producte i imatge corporativa ja que serà la veu del teu negoci a les xarxes.

Tingues en compte que és preferible escollir un micro-influencer que arribi al teu públic potencial abans que un influencer famós però no adequat. Si la segmentació és clau en el cas de les campanyes d’anuncis a xarxes socials, en el cas del màrqueting d’influencers la clau està en saber escollir a la persona ideal. Pots fer-ho de forma manual o bé a través de plataformes com Brandwatch, Klear, Buzzsumo o infinitat d’altres eines que et connecten amb influencers de tot el món.

3. Inicia la teva campanya de màrqueting d’influencers

Cada campanya dependrà del tipus de contracte que signis amb el teu influencer però, en primer lloc, ambdós haureu de pactar el tipus de col·laboració a partir de la qual treballareu plegats.

En primer lloc, caldrà fer l’enviament del material promocional necessari de l’empresa a l’influencer i establir un calendari de publicacions o bé uns resultats mínims de campanya (fins que no s’assoleixin, no es podrà donar per finalitzada la col·laboració). Tot i que també és recomanable pactar el tipus de contingut a publicar (fotografies, vídeos o stories), cal també deixar a l’influencer la seva parcel·la de naturalitat i improvisació ja que si no els seus seguidors no es creuran el missatge.

4. Mesura resultats

Quan s’ha acabat la campanya, arriba la fase més important: monitoritzar les reaccions dels usuaris per tal de determinar l’èxit de la mateixa. Aquí és on entra en joc l’anàlisis dels objectius que has definit a l’inici. Recomanem parar atenció als següents:

- Abast de les publicacions (impressions i tràfic de referència) i les interaccions (clics, likes, comentaris, mencions,...)

- Tràfic i compres procedents d’Instagram durant el període de la campanya. Per tenir tota la informació, és interessant utilitzar els paràmetres UTM que ens permetran rastrejar l’origen dels leads o les compres.

Si ja has provat el màrqueting d’influencers des del teu perfil d’empresa d’Instagram, t’animem a compartir la teva experiència al nostre blog de CESW. En cas que vulguis provar aquesta estratègia i necessitis assessorament, no dubtis en contactar-nos!