Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

El futur de les cerques a internet és mòbil

Tendències  ·  23 de març del 2015

El món digital està experimentant canvis en els patrons de comportament dels usuaris a internet i les xifres ho confirmen. Actualment, el percentatge de cerques des de dispositius mòbils i ordinadors és gairebé el mateix, però la previsió per aquest 2015 és que les cerques mòbils superin les realitzades des d’ordinadors, segons un estudi de eMarketer sobre tendències digitals.

Per què augmenten les cerques des de dispositius mòbils?

Com a usuari de la xarxa, segurament tu mateix pots respondre a aquesta pregunta. Habitualment tots fem cerques des del mòbil per consultar el correu electrònic, reservar un hotel, trobar el telèfon d’un establiment, etc. Els dispositius mòbils donen resposta aquí i ara, en el precís instant que a l’usuari li apareix la necessitat, el dubte o la consulta.

El futur de les cerques a internet és mòbil i existeix una gran oportunitat de negoci per a petites i grans empreses. 

Google prioritzarà els webs ‘mobile friendly’ a les cerques mòbils

Novetats  ·  Tendències  ·  18 de març del 2015

Si la teva pàgina web no està adaptada a dispositius mòbils, a partir del 21 d’abril perdrà posicions en les cerques des de tauletes i telèfons intel·ligents. Google va informar d’aquest canvi en el seu algoritme fa unes setmanes al seu blog oficial

A partir del 21 d’abril, el criteri mobile friendly serà prioritari i afectarà totes les cerques mòbils, en tots els idiomes de la xarxa. 

La teva web està adaptada a mòbil? Fes la prova de Google

Vols saber si la teva web està adaptada a dispositius mòbils? Surt de dubtes ràpidament i fes el test d’optimització per a mòbils de Google. Si la teva web suspèn posa’t en contacte amb nosaltres i t’assessorarem sobre quines accions pots dur a terme.

Aquest canvi en l’algoritme de Google, actiu a partir del 21 d’abril i que penalitzarà els llocs web sense disseny adaptatiu, esdevé una oportunitat de visibilitat per a les pàgines web que ja estiguin adaptades a mòbil i per a les que s’hi adaptin durant les properes setmanes.

Google Shopping es fa més omnipresent

Davant l’amenaça d’Amazon, Google no es vol quedar enrere en la guerra per les vendes online i ha decidit contraatacar: Google Shopping ha anunciat que està treballant per convertir-se en un marketplace. Encara no se sap quan ni com però la voluntat del gegant d’internet és clara.

Tot i que ho pugui semblar, la idea no és nova ja que reneix com una fusió de Google Shopping Actions i Google Express, ambdues disponibles només als Estats Units. La darrera permet realitzar les compres de forma fàcil i rebre les entregues de productes en un període màxim de 5 dies. La novetat arriba però amb el redisseny i impuls definitiu del projecte: les anteriors plataformes s’integren i es milloren sota el nom de Google Shopping Experience. Aquesta representarà una competència per d’altres plataformes que ja han incorporat la possibilitat de comprar com Instagram.

Els avantatges de la nova aposta de Google són clares:

  • La plataforma oferirà una pàgina principal personalitzada que recollirà tots els productes i permetrà filtrar per marques, tipologia de productes, valoracions dels usuaris i fins i tot veure vídeos.
  • La revolució definitiva arribarà amb el botó blau que permetrà afegir el producte al carret i comprar els articles directament. Per tant, no caldrà sortir de la plataforma de Shopping per acabar la compra ja que els pagaments seran immediats i aniran vinculats al compte de Google de cada usuari.

Caldrà esperar uns mesos per veure com resol Google la qüestió logística i bastant més perquè les millores arribin a Europa.

Pel que no caldrà esperar és per a la implementació de les millores dels anuncis de Shopping. Fa poques setmanes, Google anunciava que els anuncis es veurien també a l’apartat d’imatges del cercador però ara ha fet saber que els anuncis de Shopping apareixeran també a Youtube encara que no siguin en format de vídeo. I el que és més important, els gestors tindran la possibilitat de definir on voldran mostrar els anuncis: Google, imatges i/o Youtube. La finalitat oficial de tot plegat és expansionar l’abast dels anuncis cap a nous usuaris però la conseqüència més immediata que veuran els anunciants serà un consum més ràpid de la inversió i un increment de tràfic.

Si tens una botiga online amb Cap Empresa Sense Web i encara no has provat el nostre servei de màrqueting d’anuncis de Shopping, no esperis més perquè aquesta és la gran aposta de Google per l’any 2019.