Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Facebook i geolocalització, una bona oportunitat per al negoci local

Consells  ·  12 de juny del 2015

El debat sobre la conveniència de tenir perfils d’empresa a Facebook torna a sorgir cada vegada que la xarxa incorpora un nou canvi d’algoritme per reduir dràsticament l’abast de les publicacions orgàniques de les marques.

Qualsevol negoci o empresa pot comprovar els efectes negatius d’aquests canvis si revisa les seves estadístiques. Per tant, la pregunta sembla obligada per a aquells empresaris que no volen invertir en Facebook Ads però necessiten recuperar la visibilitat de què gaudien fa uns mesos: té sentit tenir una pàgina d’empresa a Facebook?  

La reducció de l’abast orgànic de les publicacions de marques és una realitat, però a partir d’ara les empreses disposaran d'una altra eina per fer visible el seu negoci. Es tracta de les recomanacions de llocs propers que Facebook inclou als perfils dels usuaris. En aquest apartat es mostraran els establiments d’acord amb la ubicació dels usuaris. Des d’aquesta perspectiva, Facebook, els telèfons intel·ligents i la geolocalització semblen una bona oportunitat de visibilitat per als empresaris locals i botigues físiques. 

 

Google comença a inserir tuits en els resultats de cerca orgànica

Novetats  ·  4 de juny del 2015

Les empreses que disposen de perfil a Twitter com a canal de comunicació amb clients potencials i usuaris tenen un nou motiu per treballar els continguts en aquesta xarxa social: Google ha començat a inserir tuits en els resultats de cerca

Twitter va signar un acord amb Google a principis del 2015 per donar accés al contingut de la seva xarxa al cercador de cercadors. Val a dir que són pocs els usuaris locals que han pogut veure els tuits inserits, ja que el nou sistema de cerca d'informació a Google està actualment disponible als Estats Units en cerques des de l'aplicació de Google per a iOS i Android. 

Durant els pròxims mesos coneixerem més detalls sobre la implementació d’aquest acord. Te'n mantindrem informat!

Què és el remàrqueting? La revolució del màrqueting digital

Tendències  ·  Consells  ·  29 de maig del 2015

La teva pàgina web rep visites cada dia. Els usuaris que hi arriben consulten la informació disponible, però possiblement només un percentatge molt baix dels visitants t'acaben trucant, t'envien un correu demanant informació o finalitzen la compra d'un producte. 

T'imagines poder recuperar aquests usuaris que han abandonat la cistella de la compra o que han marxat sense demanar informació?  

Aquesta acció és possible gràcies a les estratègies de remàrqueting que et permetran tornar a impactar els usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. Podràs fer servir el remàrqueting amb campanyes de Google AdWords i també amb publicitat a Facebook Ads.

El remàrqueting és una eina del màrqueting digital que et permetrà recuperar aquelles visites que no es van convertir en clients. Per tant és una gran oportunitat per als anunciants i empresaris de fer créixer el seu negoci.

Saps què és un 'favicon', un 'footer', un 'header' o un codi 'embed'?

Consells  ·  19 de maig del 2015

Saps què és un favicon, un footer, un header o un codi embed? En menys d'un minut, t'aclarim tots els dubtes.  

Favicon
El favicon és la icona que mostren els navegadors al costat de la URL o adreça en una pàgina web. Generalment, la imatge que mostra és la del logotip de l'empresa o negoci. 

Header
Trobarás el header, anomenat capçalera en català, a la part superior de la pàgina, just a sobre dels menús horitzontals que estructuren la informació. 

Footer
El footer és el peu d'una pàgina. És l'espai que es reserva per informacions com ara l'avís legal, les dades de contacte o el mapa de lloc. 

Codi embed 
El codi embed és un codi HTML que permet inserir en una pàgina web informació procedent d'un altre lloc web. Per exemple, les caixes de 'M'agrada' de Facebook són visibles gràcies al codi embed que cal inserir-hi prèviament.

Google incorpora les ‘Col·leccions’ a la seva xarxa Google Plus

Novetats  ·  15 de maig del 2015

Col·leccions de Google és el nom amb el qual el motor de cerca per excel·lència ha batejat la nova funcionalitat de la seva xarxa social: Google+.   

Es tracta d’una nova manera d’organitzar la informació, que permet agrupar les publicacions per tema, una estructura semblant a la de Pinterest. Els perfils personals i els d’empresa poden crear col·leccions, definir els títols de les col·leccions i les seves imatges de portada. A més, els usuaris també poden seleccionar amb qui volen compartir-les.  

Cap Empresa Sense Web tenim perfil a Google+, on hi trobaràs les últimes tendències i novetats del món digital. Encara no ens tens als teus cercles? 

Facebook canviarà les caixes de ‘M’agrada’ per a blogs i webs

Novetats  ·  27 d'abril del 2015

Facebook ha anunciat que a partir del 23 de juny les actuals caixes de 'M’agrada' dels blogs i webs desapareixeran. Per tant, les empreses que vulguin mantenir les like box per fer visible la seva pàgina de Facebook hauran d’inserir el codi nou.

La xarxa social permet seleccionar la informació que es vol mostrar de la pàgina de Facebook a la web o blog, com ara incloure les imatges de perfil dels seguidors de la pàgina tal com mostren les caixes actuals. Si vols fer el canvi, el nou plugin de Facebook ja està disponible.  

El page plugin és la nova versió de les actuals caixes de 'M’agrada'. La nova presentació dóna protagonisme a la imatge corporativa de les pàgines d’empresa.

 

Facebook crea els botons ‘call to action’ per a les pàgines d'empresa

Novetats  ·  20 d'abril del 2015

Les darreres setmanes, Facebook ha incorporat l'opció d'incloure nous enllaços a les pàgines corporatives amb els anomenats botons de crida a l’acció o call to action. És una opció gratuïta i des de Cap Empresa Sense Web et recomanem fer-la servir, ja que ajuda les empreses a assolir els seus objectius en aquesta xarxa.

Quin tipus d’objectiu? 

Hi ha diversos missatges disponibles. Podràs triar entre: contacta’ns, reserva ara, fes servir l’app o registra’t, entre d’altres. 

Per gaudir d'aquesta novetat, només has d’accedir a la teva pàgina d'empresa des del teu perfil d’administrador i crear el botó que s’ajusti més a les necessitats i objectius de l’empresa, com ara afavorir el contacte amb clients potencials, la reserva d’un servei o la compra d’un producte.

Twitter ofereix més espai als usuaris per comentar a les repiulades

Novetats  ·  14 d'abril del 2015

Si no en tenies prou amb 140 caràcters per piular a Twitter, has de saber que a partir d’ara la xarxa de microblogging permet inserir com a imatge o enllaç la publicació que es vol repiular.

Amb aquest canvi els usuaris de Twitter, a més de compartir la informació de la publicació d'un altre perfil, gaudiran de 116 caràcters per comentar i afegir valor a les piulades.

La nova funcionalitat ja està activa per a usuaris de dispositius iOS i a la versió web de Twitter. A més, pròximament estarà disponible també per a Android.