Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

La xarxa d'imatges Instagram es posiciona com a nou canal publicitari

Tendències  ·  10 de juliol del 2015

Instagram ha anunciat aquest mes de juny canvis vinculats als continguts publicitaris a la seva plataforma. L’anunci va arribar fa unes setmanes en forma d’entrada al seu blog oficial amb detalls de novetats interessants per a les marques que inclouen Instagram a la seva estratègia de xarxes socials

El canvi més destacat és la democratització del servei publicitari, ja que fins ara només han pogut treballar amb comptes d'anuncis tres grans marques: Levi's, Banana Republic i Ben&Jerry's. L'objectiu és obrir la plataforma a tots els anunciants i fer més fàcil la gestió de la publicitat a la xarxa.  

Les opcions de segmentació també incorporen novetats. Mentre que fins ara les marques segmentaven per sexe, edat i país, a partir d'ara els anunciants podran adreçar els seus missatges segons criteris com el codi postal o els interessos dels usuaris. Totes dues són variables que recorden les opcions per anunciants de Facebook. 

A més, Instagram ha anunciat nous formats d’anuncis per tal de millorar l’eficàcia dels missatges publicitaris i ha informat que es podran incorporar enllaços externs a pàgines web, botigues en línia, etc. 

Aquestes novetats, adreçades a captar la inversió d’anunciants a Instagram, no són casuals, recordem que Facebook va comprar Instagram l’abril de 2012.

Optimitza el teu canal de YouTube amb només cinc passos!

Consells  ·  3 de juliol del 2015

YouTube és el segon motor de cerca més gran del món. Si tenim en compte aquesta carta de presentació, treballar i millorar els continguts que publiquem al canal és una tasca més que recomanable.

Des de Cap Empresa sense Web, et donem les cinc claus per optimitzar el teu canal de YouTube

✔ Títols
El títol del vídeo és l’element que posiciona millor a YouTube. Per tant, caldrà que trobis l’equilibri entre les paraules clau que vols que activin el vídeo i la frase que en resumeixi millor el contingut.

 Descripcions
Tens l’oportunitat de cridar l’atenció dels usuaris amb una breu descripció del vídeo. Aquesta ha de ser real i precisa per afavorir la indexació a YouTube, però també ha de ser atractiva per captar els usuaris. Per cert, no t'oblidis de repetir paraules clau en aquest apartat.

 Etiquetes
Les etiquetes són paraules clau que ajuden a YouTube a categoritzar la informació. Cada cop que publiquis o editis un vídeo podràs afegir paraules clau. És important omplir aquest apartat perquè amb les etiquetes indicaràs amb quines temàtiques es vincula el contingut.

Crida a l’acció
'Visita la nostra pàgina web', 'subscriu-te al canal' o 'comparteix el vídeo a les teves xarxes', són una mostra de les crides a l’acció que pot incloure un vídeo a YouTube. Si vols que els usuaris facin alguna acció després de veure el teu contingut, indica’ls-hi.

Durada del vídeo
Els subscriptors i visitants del teu canal consumeixen el 100% del vídeo? Si la resposta és no, potser te n'hauràs de replantejar la durada. Vídeos de més de dos minuts es consideren massa llargs.

Recorda que YouTube recomana actualitzar la informació dels vídeos antics. D’aquesta manera, ajudaràs a fer visible novament el teu contingut. 

Segmentació d’anuncis a Twitter: publicitat basada en apps

Novetats  ·  26 de juny del 2015

Twitter ha posat a disposició dels anunciants una nova variable de segmentació per a les campanyes adreçades a dispositius mòbils. La xarxa de microbloging ha publicat al seu blog que permetrà mostrar anuncis als usuaris d’acord amb les aplicacions que tenen descarregades al seu mòbil. 

L’objectiu de la nova segmentació és adreçar els anuncis d’aplicacions a usuaris potencialment interessats i, per tant, amb més potencial de descàrregues i interaccions.

Aquesta nova oportunitat de segmentació és especialment rellevant tenint en compte que el 78% de les connexions a Twitter es realitzen des de dispositius mòbils, segons dades de Twitter corresponents al 2014.

Els mòbils ja superen els ordinadors en les cerques a internet!

Tendències  ·  19 de juny del 2015

El mòbil lidera les cerques a internet. Aquesta premissa va motivar el canvi d’algoritme de Google del mes d'abril passat, per tal de prioritzar les webs ‘mobile friendly’ a les cerques mòbils.

Ara, les xifres confirmen una vegada més aquesta premissa. El vicepresident de Google, encarregat de Google AdWords, Jerry Dischler, ha confirmat que les cerques mòbils han superat per primera vegada les realitzades des d’ordinadors. Segons ha indicat Dischler, han estat deu els països que han experimentat aquest canvi, entre ells els Estats Units i Japó.

El mòbil ha deixat de ser una tendència per a convertir-se en realitat i Google manté la filosofia d’aplicar les modificacions que convinguin per tal de proporcionar la millor experiència als seus usuaris; uns usuaris que fan bilions de cerques al dia i aquesta xifra va en augment.

Facebook i geolocalització, una bona oportunitat per al negoci local

Consells  ·  12 de juny del 2015

El debat sobre la conveniència de tenir perfils d’empresa a Facebook torna a sorgir cada vegada que la xarxa incorpora un nou canvi d’algoritme per reduir dràsticament l’abast de les publicacions orgàniques de les marques.

Qualsevol negoci o empresa pot comprovar els efectes negatius d’aquests canvis si revisa les seves estadístiques. Per tant, la pregunta sembla obligada per a aquells empresaris que no volen invertir en Facebook Ads però necessiten recuperar la visibilitat de què gaudien fa uns mesos: té sentit tenir una pàgina d’empresa a Facebook?  

La reducció de l’abast orgànic de les publicacions de marques és una realitat, però a partir d’ara les empreses disposaran d'una altra eina per fer visible el seu negoci. Es tracta de les recomanacions de llocs propers que Facebook inclou als perfils dels usuaris. En aquest apartat es mostraran els establiments d’acord amb la ubicació dels usuaris. Des d’aquesta perspectiva, Facebook, els telèfons intel·ligents i la geolocalització semblen una bona oportunitat de visibilitat per als empresaris locals i botigues físiques. 

 

Google comença a inserir tuits en els resultats de cerca orgànica

Novetats  ·  4 de juny del 2015

Les empreses que disposen de perfil a Twitter com a canal de comunicació amb clients potencials i usuaris tenen un nou motiu per treballar els continguts en aquesta xarxa social: Google ha començat a inserir tuits en els resultats de cerca

Twitter va signar un acord amb Google a principis del 2015 per donar accés al contingut de la seva xarxa al cercador de cercadors. Val a dir que són pocs els usuaris locals que han pogut veure els tuits inserits, ja que el nou sistema de cerca d'informació a Google està actualment disponible als Estats Units en cerques des de l'aplicació de Google per a iOS i Android. 

Durant els pròxims mesos coneixerem més detalls sobre la implementació d’aquest acord. Te'n mantindrem informat!

Què és el remàrqueting? La revolució del màrqueting digital

Tendències  ·  Consells  ·  29 de maig del 2015

La teva pàgina web rep visites cada dia. Els usuaris que hi arriben consulten la informació disponible, però possiblement només un percentatge molt baix dels visitants t'acaben trucant, t'envien un correu demanant informació o finalitzen la compra d'un producte. 

T'imagines poder recuperar aquests usuaris que han abandonat la cistella de la compra o que han marxat sense demanar informació?  

Aquesta acció és possible gràcies a les estratègies de remàrqueting que et permetran tornar a impactar els usuaris que ja han visitat la teva pàgina web. Podràs fer servir el remàrqueting amb campanyes de Google AdWords i també amb publicitat a Facebook Ads.

El remàrqueting és una eina del màrqueting digital que et permetrà recuperar aquelles visites que no es van convertir en clients. Per tant és una gran oportunitat per als anunciants i empresaris de fer créixer el seu negoci.

Saps què és un 'favicon', un 'footer', un 'header' o un codi 'embed'?

Consells  ·  19 de maig del 2015

Saps què és un favicon, un footer, un header o un codi embed? En menys d'un minut, t'aclarim tots els dubtes.  

Favicon
El favicon és la icona que mostren els navegadors al costat de la URL o adreça en una pàgina web. Generalment, la imatge que mostra és la del logotip de l'empresa o negoci. 

Header
Trobarás el header, anomenat capçalera en català, a la part superior de la pàgina, just a sobre dels menús horitzontals que estructuren la informació. 

Footer
El footer és el peu d'una pàgina. És l'espai que es reserva per informacions com ara l'avís legal, les dades de contacte o el mapa de lloc. 

Codi embed 
El codi embed és un codi HTML que permet inserir en una pàgina web informació procedent d'un altre lloc web. Per exemple, les caixes de 'M'agrada' de Facebook són visibles gràcies al codi embed que cal inserir-hi prèviament.