Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Cinc consells SEO per escalar posicions a Google

Consells  ·  16 d'octubre del 2015

La pàgina web d’empresa és sovint el punt de partida de la presència digital i té l’objectiu de fer visible el negoci a la xarxa. Per fer visible una pàgina cal treballar el posicionament orgànic del web als cercadors, l’anomenat SEO.

Et donem cinc consells bàsics per escalar al rànquing de Google.  

✔ Títols i descripcions
És important treballar títols i descripcions úniques per a cadascuna de les pàgines i apartats de la teva web. Des de Cap Empresa Sense Web us recomanem que els títols no superin els 55 caràcters i les descripcions no passin dels 155. En cas contrari, la informació pot quedar tallada quan es mostri al cercador.

 ✔ Etiquetes d’imatge
Les aranyes de Google, el motor de cerca que aglutina el 90% de les cerques mundials, no saben llegir o interpretar les imatges. Per tant, Google no tindrà en compte les imatges de la teva web que no continguin l’etiqueta ALT d’imatge.

✔ Paraules clau
El debat sobre la densitat de les paraules clau que ha de contenir un text optimitzat per posicionar es manté obert, però segons Matt Cutts, de Google la qualitat i rellevància dels textos són les variables més importants.

✔ Nivells de la pàgina  
Definim els nivells com la manera en què s’organitza la informació a la web. La portada és el primer nivell i el més important. En fer clic als menús de la web, arribem al segon nivell i així tantes vegades com clics fem des de la portada. Tots els continguts importants del teu negoci haurien de trobar-se en tres nivells.

✔ Actualitza el contingut 
A més de l’optimització dels textos de la teva pàgina és recomanable que periòdicament generis contingut nou per indicar a Google que la teva és una pàgina dinàmica que aporta informació interessant per als usuaris.

Hem esmentat algunes de les moltes variables que cal treballar per millorar el posicionament d’una web, però n’hi ha moltes més. Ja treballes la teva web per escalar posicions al rànquing de Google?  

YouTube permet la venda directa des d’anuncis

Novetats  ·  5 d'octubre del 2015

YouTube, el segon motor de cerca més gran del món, compta amb milions de vídeos sobre qualsevol temàtica. Acumulen milers de reproduccions i les marques aprofiten la plataforma per a fer arribar els seus productes als clients potencials.

Tot això no és nou. La novetat és ara TrueView Shopping Ads. És la darrera incorporació a les campanyes publicitàries de Google AdWords i està adreçada a afavorir la venda directa des d’un anunci de YouTube.

Tal com confirma Google al seu blog de novetats, l’objectiu és simplificar la compra: donar a l’usuari tota la informació del producte que està consultant i directament oferir-li l’opció de comprar-lo.

El 50% del trànsit és mòbil
Cal tenir en compte que actualment el 50% de les visites arriben des de dispositius mòbils. Per aquest motiu, YouTube confirma que la nova funcionalitat funcionarà des de tauletes, ordinadors i telèfons intel·ligents.

La xarxa de Google hi destaca més avantatges. Els anunciants només pagaran pels clics que facin els usuaris. A més, els anuncis es mostraran quan el producte promocionat tingui relació amb allò que cerca i consulta l’usuari a YouTube.

Si ets empresari i tens botiga en línia, la nova funcionalitat per a anunciants de YouTube pot ajudar-te a assolir objectius de negoci.

Pàgina web amb Adobe Flash? No, gràcies!

Consells  ·  25 de setembre del 2015

La croada contra Flash la va començar Apple, de la mà de Steve Jobs, però cada vegada són més els gegants tecnològics contraris al programari de creació i reproducció d’Adobe.

Són destacats els casos de navegadors com Mozilla Firefox o Google Chrome, que no donen suport a Flash. Per la seva banda, des de la xarxa social per excel·lència, Facebook, ja han demanat a Adobe que acabi amb Flash.

La seguretat, en dubte
El motiu principal d'aquestes corporacions són els problemes de seguretat detectats i no resolts per Adobe.

Si la teva pàgina web treballa amb Flash o fa servir el reproductor Flash Player, des de Cap Empresa Sense Web et recomanem aplicar els canvis necessaris perquè els navegadors i plataformes no bloquegin els teus continguts. L’objectiu final és garantir una bona experiència i un accés sense problemes als usuaris de la teva web.

Instagram evoluciona cap a una xarxa més connectada i fidelitzada

Tendències  ·  Novetats  ·  18 de setembre del 2015

Instagram Direct és una funcionalitat d’Instagram que fins ara permetia als usuaris de la xarxa compartir imatges i vídeos amb contactes o grups reduïts. Ara la xarxa va més enllà. Instagram ha anunciat una funcionalitat nova que permetrà compartir contingut d’altres perfils directament amb el contacte que es vulgui de forma privada.

La nova funcionalitat està representada amb una fletxa a la dreta de les icones de ‘m’agrada’ i comentaris que es mostra amb les imatges compartides.

Simplificar i potenciar la interacció
Més del 40% dels comentaris a Instagram inclouen mencions a altres perfils, segons dades de la xarxa. Tal com reconeix Instagram, l’actualització vol simplificar el procés que fan els usuaris per compartir el contingut que els agrada.

Qualsevol usuari d’Instagram pot gaudir d’aquesta funcionalitat, també els perfils corporatius. A més, un cop compartit el contingut, l’usuari pot saber quin dels seus contactes ha vist la imatge o el vídeo i els ‘m’agrada’ o comentaris rebuts.

Saps tot el que pot fer la publicitat a Facebook pel teu negoci?

Consells  ·  10 de setembre del 2015

T’imagines rebre una trucada demanant informació sobre un dels productes que ofereixes o algun dels teus serveis després de veure un anunci a Facebook? Gràcies als darrers canvis aplicats a la plataforma publicitària, Facebook pot esdevenir un efectiu canal de captació.

Els canvis són especialment interessants per als negocis locals, ja que els anomenats anuncis de difusió local i els nous botons de crida a l’acció volen afavorir que els usuaris connectin amb les empreses quan es troben a prop dels seus establiments.

Fins ara, un dels objectius dels anuncis era dirigir els usuaris a la pàgina web. Aquest tipus de publicitat continua disponible, però Facebook incorpora noves opcions per afavorir que els clients potencials facin allò que és important per al teu negoci. Poden enviar un missatge privat a la teva pàgina d’empresa, trucar directament a la teva botiga o mostrar indicacions al mòbil de l’usuari sobre com arribar al teu establiment.

L’elecció dels anuncis dependrà del tipus de negoci, del sector al qual pertany, del públic potencial a què vols arribar o de l’objectiu que vols assolir. Connecta amb nous clients amb Facebook Ads!

Cinc conversions que Google AdWords et permet mesurar per millorar resultats

Consells  ·  4 de setembre del 2015

La finalitat de treballar amb Google AdWords és fer que els clients potencials i el públic interessat trobin el teu negoci. Mitjançant les campanyes d’AdWords, els negocis milloren el posicionament de les seves pàgines per mostrar-les a la xarxa de cerca i a la xarxa display. 

Però crear campanyes de posicionament de pagament és només el primer pas, el gran potencial de Google AdWords és la possibilitat que tenen els anunciants de mesurar-ho gairebé tot. Diem gairebé tot perquè Google millora constantment la seva plataforma implementant noves funcionalitats de seguiment. Aquestes són les accions principals que pots mesurar:

✔ Trucades. Imagina que pots identificar les trucades que arriben de les campanyes de pagament? A més d’identificar les trucades que fan els usuaris des dels anuncis, ara AdWords et permet saber quants usuaris truquen un cop arriben a la teva pàgina web.

Vendes. Vols saber quin percentatge de vendes en línia han arribat des d’AdWords? Podràs conèixer aquestes dades afegint una etiqueta de seguiment al teu lloc web o botiga en línia.   

✔ Formularis. Mitjançant un codi inserit al lloc web i la configuració de les conversions a AdWords, la plataforma fa seguiment dels correus amb consultes o sol·licitud de pressupost que arriben de les campanyes actives.

Apps descarregades. AdWords permet fer seguiment de conversions de les aplicacions per a mòbils.

Seguiment dels clics que rep un botó de la web. Si t'interessa mesurar l’eficàcia dels botons de crida a l’acció (CTA), pots configurar conversions específiques per optimitzar-ne els resultats. 

Aprofita tot el que Google AdWords pot fer per al teu negoci. Fes seguiment de les campanyes amb indicadors com les conversions, entre d’altres, i interpreta les dades per millorar-ne els resultats. 

Facebook supera per primera vegada Google com a font de trànsit de referència

Novetats  ·  Tendències  ·  28 d'agost del 2015

La xarxa social Facebook ha superat Google com a font de trànsit de referència per primera vegada aquest mes de juliol. Segons un estudi de la companyia tecnològica Parse.ly i d’acord amb dades de trànsit de 400 mitjans digitals, el 38,3% del trànsit de referència correspon a Facebook, mentre que el trànsit aportat per Google representa el 35,8% del trànsit referit.

Però, què és el trànsit de referència?

El trànsit web de referència és aquell que arriba a la teva pàgina des d’altres plataformes o pàgines web, és a dir, llocs que han enllaçat amb la teva pàgina. Les xarxes socials són considerades font de trànsit de referència.

Tot i que el percentatge que situa Facebook per davant de Google no arriba al 3%, l’estudi evidencia un canvi en el comportament dels usuaris pel que fa al consum de continguts. Conèixer aquests canvis i noves tendències t'ajudarà a entendre i interpretar què passa a la teva web.

A més del volum i font de trànsit és interessant saber què fan els usuaris quan arriben a la teva pàgina, és a dir, quins canals tenen percentatges de conversió més elevats. Per exemple, vendes en línia, consultes de clients potencials o  sol·licituds de pressupost. Recorda que pots fer el seguiment d’aquestes accions importants per al teu negoci amb la configuració d’objectius a Google Analytics.

Vols que els usuaris trobin la teva app a les cerques de Google?

Consells  ·  21 d'agost del 2015

Si el teu negoci o marca té aplicacions per captar nous clients o fidelitzar els actuals, has de saber que Google pot ajudar-te a assolir els objectius. La xarxa treballa la indexació d’aplicacions com si fossin pàgines web, fent-les visibles als resultats de la cerca orgànica.

Un cop l’app està indexada i els usuaris fan cerques vinculades amb el seu contingut, Google les mostra en els resultats de cerques mòbils amb el botó ‘Instal·lar. A més, si els usuaris s’han descarregat l’aplicació, Google tornarà a mostrar el contingut de l’app quan facin cerques relacionades amb el tema.

Tal com va donar a conèixer Google, l’objectiu és ajudar les empreses a fidelitzar els seus usuaris i augmentar el nombre d’apps instal·lades des de la xarxa de cerca.

Google va publicar aquesta informació el mateix dia de l'anunci del canvi d'algoritme, que prioritza el posicionament de webs adaptades a dispositius mòbils. En aquell moment, els dissenys adaptatius se'n van endur tot el protagonisme i aquesta informació tan important per a les cerques mòbils va passar desapercebuda. Des d'aquell dia, les aplicacions instal·lades pels usuaris són un criteri rellevant per a Google a l'hora de mostrar resultats de cerca.