Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empresa Sense Web. No t’ho perdis!

Vols aconseguir ressenyes dels teus clients a Google My Business?

Consells  ·  17 de juny del 2016

L’objectiu és potenciar les valoracions i els comentaris dels teus clients per fer més visible el teu negoci a internet. Els usuaris tenen molt en compte les opinions i recomanacions dels altres a l’hora d’escollir qualsevol producte o servei. Fer del teu perfil de My Business un lloc dinàmic, ajuda a augmentar el trànsit i millora la visibilitat del teu negoci a la xarxa. 

L’era de la prescripció
Els usuaris fan cerques a internet per trobar els productes i serveis i, en paral·lel s’interessen per les valoracions que altres usuaris han fet del negoci. Aquests comentaris es troben a la xarxa: Facebook, Booking, TripAdvisor, les pàgines web corporatives, els blogs i les fitxes de Google My Business.

Aconseguir ressenyes dels teus clients a My Business és l’oportunitat per fer-te més visible a internet i destacar per davant de la teva competència.

Com fer-ho?

  • Envia l’enllaç per correu electrònic als teus clients i convida’ls a valorar els teus serveis. A més del potencial de prescripció i recomanació davant d’altres clients, obtindràs informació del grau de satisfacció dels teus clients. El que et permetrà adaptar-te a les seves necessitats i estar en constant evolució.
  •  A més, pots afegir el formulari al teu web, per tal d’afavorir els comentaris. Les ressenyes es publicaran automàticament al teu perfil de Google My Business.


Recorda que les ressenyes dels clients són molt importants pel posicionament de les fitxes de My Business, Google les té en compte per posicionar i destacar-les d’entre la competència.

Si encara no ho has fet, et convidem a deixar el teu comentari a la nostra fitxa de My Business: Cap Empresa Sense Web

Facebook, la xarxa social que trien els usuaris per seguir les marques

Tendències  ·  22 d'abril del 2016

Quan els internautes volen establir contacte amb marques o negocis a les xarxes socials, Facebook és la plataforma que trien. És una de les conclusions presentades aquesta setmana per IAB Spain a l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2016. En xifres, això significa que el 81% dels enquestats opten per Facebook per seguir les marques. Twitter (25%) i Instagram (11%) ocupen la segona i tercera posició, respectivament.

Segons l’estudi, la motivació principal que porta els usuaris a fer-se seguidors de pàgines de marca és estar informats del que fan i poder participar en concursos i promocions. Pel que fa al que manté l’usuari com a fan de la pàgina, l’al·licient són publicacions i continguts actuals i rellevants.

Els percentatges confirmen que ser-hi és important, però no de qualsevol manera. Si tens un negoci, Facebook pot esdevenir una bona plataforma de contacte amb els teus clients i públic potencial. Precisament per aquest motiu, perquè esdevé un nou canal de comunicació amb els teus clients, el teu negoci hauria de tenir una presència mesurada i coherent i oferir allò que els teus clients esperen a la xarxa. 

Augmenta fins a un 20% les vendes al teu web amb Google Shopping

Consells  ·  15 d'abril del 2016

Les campanyes de Google Shopping, també anomenades campanyes de fitxa de producte, són un subtipus de campanya de posicionament a Google especialment adreçades a negocis amb botiga en línia.

El millor d’aquestes campanyes són els seus resultats: aquest posicionament permet augmentar fins a un 20% les vendes dels negocis en línia.

Què necessito per treballar a Google Shopping?

✔ Botiga en línia. Només poden treballar aquest tipus de campanya les pàgines web amb botiga en línia.

✔ Comptes de Google. Tant d’AdWords, per configurar les campanyes, com de Merchant per treballar l’arxiu amb el llistat de productes a promocionar.

✔ Informació. És bàsic mostrar una bona descripció dels productes i una correcta selecció de les paraules clau que els identifiquin: marca, finalitat, públic al qual s’adreça, característiques tècniques, color, etc.

✔ Anàlisi comparativa. Caldrà analitzar els competidors del negoci a Shopping, quins productes treballen i els preus que ofereixen, perquè aquesta variable condiciona l’èxit de les campanyes.  

Vols aprofitar el potencial de Shopping i llançar la teva botiga en línia? 

El teu lloc web té una estructura ‘SEO – friendly’?

Consells  ·  23 de març del 2016

L’estructura del teu lloc web és un factor fonamental per optimitzar el seu posicionament orgànic o natural als motors de cerca.

Quan parlem d’estructura web ens referim a com s’organitza la informació d’una pàgina. Els apartats del lloc i els menús categoritzen el contingut i estableixen una jerarquia. És a dir, indiquen als usuaris i als cercadors quina és la informació més important, la que trobaran en primer lloc.

Aquesta estructura es defineix pel que s’anomena nivells de profunditat del web. Cada clic que es fa des de la portada cap a un apartat nou de la pàgina és un nivell diferent. Per exemple:

  • www.nomdelteudomini.com/ca/qui-som/elsnostresproductes
  • www.nomdelteudomini.com/ca/contacte

En aquest cas, ‘qui som’ i ‘contacte’ són apartats web de segon nivell perquè cal fer un segon clic des de portada per arribar-hi. Pel que fa a la primera URL, ‘els nostres productes’, se situa al tercer nivell del web.

És important tenir en compte que els apartats més importants d’un lloc web s’han de trobar ubicats en els primers tres nivells per garantir que les aranyes de Google, el principal motor de cerca a internet, tinguin temps de rastrejar aquests apartats.

Aquesta és una variable destacada a l’hora de posicionar i optimitzar el posicionament orgànic d’un lloc web, però n’hi ha més.

Si vols millorar el posicionament del teu web o tens preguntes sobre SEO, no dubtis a contactar-nos

AdWords elimina la columna dreta a la visualització d’anuncis a la xarxa de cerca

Novetats  ·  26 de febrer del 2016

Ja heu fet la prova? Cerqueu un producte o servei a Google des de l’ordinador i comprovareu que la columna d’anuncis que tradicionalment sortia a la dreta ha desaparegut.

Abans, els anunciants que treballaven campanyes a la xarxa de cerca podien posicionar els seus anuncis a les tres primeres posicions de resultats –per davant dels resultats orgànics- o a les vuit posicions d’anunci que AdWords oferia a la columna dreta. Ara, es mostren quatre enllaços patrocinats i tots ells ho fan a la part central dels resultats de cerca.

Una de les conseqüències principals d’aquest canvi serà l’increment del Cost Per Clic (CPC) dels anuncis. En un entorn on l’oferta per paraula clau dels anunciants condiciona el lloc on Google mostrarà els seus anuncis, caldrà augmentar el CPC que s’està disposat a pagar per no situar els anuncis per sota dels resultats orgànics.

Si treballeu campanyes de posicionament de pagament, us recomanem revisar les posicions dels vostres anuncis. A més de valorar el CPC màxim que esteu disposats a pagar per sortir al Top 4 d’anuncis patrocinats, serà determinant que milloreu la rellevància dels vostres anuncis i el nivell de qualitat dels termes clau per no perdre visibilitat. 

La navegació des dels mòbils es duplica el darrer any

Tendències  ·  19 de febrer del 2016

Durant el 2015, el temps que van dedicar els internautes a cerques i compres des dels mòbils es va duplicar. Aquesta és una de les conclusions principals de l’estudi Connected Life sobre el consumidor connectat de TNS.

La quota que va registrar el mòbil durant el 2014 va ser del 16% i, mentre que l'any passat el 30% de les cerques a internet es van realitzar des de telèfons intel·ligents. Aquest augment dels accessos des dels mòbils ha suposat la caiguda de la navegació des dels ordinadors, que ha passat de representar el 75% de les cerques a internet (2014) al 59% (2015). Pel que fa a les tauletes, l'ús s’ha incrementat lleugerament i ha passat d’un 9 a un 11%.

Aquests percentatges es tradueixen en més de dues hores diàries dedicades al mòbil, segons indica l’estudi sobre el comportament dels internautes espanyols; i la mitjana augmenta a gairebé tres hores i mitja entre els joves d’entre 16 i 24 anys.

Que el futur és mòbil no és cap novetat i les xifres ho demostren any rere any. I el vostre negoci, ja pensa en Mobile?

Els mòbils i l’oportunitat de donar respostes als teus clients a la xarxa

Tendències  ·  22 de gener del 2016

“Ara no ens connectem a la xarxa, vivim a la xarxa. Ara més que mai, ens dirigim als dispositius electrònics quan volem fer, trobar o comprar quelcom i esperem respostes pertinents al moment”. Aquestes afirmacions - que presenta Think with Google per Espanya al seu web- defineixen el comportament dels usuaris i confirmen les nombroses oportunitats que internet ofereix als negocis. En destaquen les següents dades:

 ✔ El 52% dels usuaris de telèfons intel·ligents va buscar informació al mòbil sobre el producte o servei quan es trobava a la botiga i les dades que va trobar van influir en la decisió de compra.

 ✔ El 81% dels usuaris d’internet reconeix que el contingut i els anuncis online i offline li fan cercar més informació immediatament a la xarxa.

 ✔ El 53% dels internautes reconeix que la rellevància dels missatges de les empreses influeix en la seva opinió sobre la marca.

Aquestes són només algunes de les dades que podeu consultar a l’infogràfic Moments that Matter d’Ipsos de juny del 2015 per Espanya i que posa xifres al que Google anomena ‘moments que importen’: 

  • Vull conèixer o saber d’aquesta empresa o marca.
  • Hi vull anar. Moment en què l’usuari cerca informació sobre empreses locals, aquelles que té a prop.
  • Vull fer. L’usuari cerca idees, propostes, entreteniment.
  • Vull comprar. Moment en què l’usuari consulta el telèfon mòbil vinculat a la decisió de compra.

 

Està el vostre negoci preparat per donar les respostes pertinents als vostres clients a la xarxa? 

Com migrar un perfil de Facebook a pàgina de fans

Consells  ·  15 de gener del 2016

Si una empresa vol tenir presència a Facebook, la pàgina de fans és l’opció més adient perquè l’ús d’un perfil personal amb finalitats corporatives incompleix les normes de Facebook. Malgrat això, encara és freqüent trobar perfils personals que s’utilitzen com a pàgines d’empresa.

Facebook dóna l’opció de migrar perfils personals a pàgina. La migració permet conservar el nom del perfil i converteix els amics en fans. Aquest procés no trasllada les publicacions fetes anteriorment, ni els missatges privats, ni cap altra interacció, però la xarxa permet descarregar l’històric d’activitat abans d’iniciar el procés.

En aquest enllaç, Facebook explica el pas a pas de la migració. El procés es completa en pocs minuts i permet disposar d’una pàgina corporativa i aprofitar les eines i possibilitats que la plataforma ofereix a les empreses.