Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

El 86% dels usuaris fa servir el mòbil per decidir les seves compres

Tendències  ·  6 de novembre del 2015

Gairebé nou de cada deu usuaris han fet servir el telèfon mòbil intel·ligent en el procés de decisió de compra d’un producte o servei, mentre que sis de cada deu han tancat la compra a través del mòbil. Són les dades principals que s’extreuen del darrer Estudi Mobile 2015, d’IAB Spain, que analitza la implantació dels dispositius mòbils i el comportament dels consumidors.

A través dels seus telèfons mòbils intel·ligents, els usuaris busquen informació del producte que volen adquirir, consulten els preus de productes similars i s’assessoren amb les opinions d’altres usuaris sobre el producte en qüestió.

Facilitat i comoditat motiven el 41% dels usuaris
L’estudi també determina els estímuls que porten als usuaris a finalitzar una compra des del mòbil. La principal motivació ha estat, en un 41% dels casos, la facilitat i comoditat de les compres a través del telèfon.

Els viatges (bitllets, hotels, lloguer de cotxes) encapçalen el rànquing de productes que els usuaris adquireixen des del mòbil amb més freqüència, seguits per l’oci (entrades per espectacles, cinema o concerts); la moda (roba, calçats i accessoris) i l’electrònica i la informàtica (mòbils, càmeres de fotos, ordinadors i televisions).

Trobareu l’Estudi d’IAB Spain, aquí.

CESW adapta la connexió del TPV Virtual als nous estàndards de seguretat

Novetats  ·  30 d'octubre del 2015

El TPV Virtual, sistema que permet realitzar compres amb targeta de crèdit a les botigues en línia, requereix l’aplicació de canvis en el sistema de connexió per tal de garantir la seguretat en les transaccions bancàries.

Aquest és el sistema que tenen implementat els clients de Cap Empresa Sense Web que tenen integrada la botiga en línia a la seva pàgina. El compromís de Cap Empresa Sense Web és l’aplicació d’actualitzacions i millores contínues, motiu pel qual, abans del 23 de novembre, tots els clients amb botiga en línia tindran implementats els nous estàndards de seguretat del seu TPV Virtual sense cap cost afegit.

Gestiona anuncis a Instagram des de Facebook

Novetats  ·  Consells  ·  23 d'octubre del 2015

Si a l’estiu Instagram va confirmar que obria la seva xarxa als anuncis de petites i grans marques, aquesta tardor, hem conegut com es gestionarà la publicitat a la xarxa social. La resposta és Facebook.

La plataforma de gestió d’anuncis Power Editor i l’API d’anuncis de Facebook són les dues opcions que tenen les empreses per crear i gestionar les seves campanyes publicitàries a Instagram. Cal recordar que Facebook va comprar Instagram a l’abril de 2012 i les sinergies entre dues xarxes socials són constants.

Tipus d’anuncis a Instragram
Si et preguntes quins objectius podràs assolir amb la teva publicitat, Instagram t’ofereix tres opcions d’anuncis: per generar trànsit cap a la pàgina web, per promoure la instal·lació d’aplicacions mòbils i per aconseguir reproduccions de vídeo. 

Instagram vol treure rendibilitat econòmica a la xarxa aprofitant les característiques d’una comunitat que, actualment, té més de 400 milions d’usuaris actius al mes.

Cinc consells SEO per escalar posicions a Google

Consells  ·  16 d'octubre del 2015

La pàgina web d’empresa és sovint el punt de partida de la presència digital i té l’objectiu de fer visible el negoci a la xarxa. Per fer visible una pàgina cal treballar el posicionament orgànic del web als cercadors, l’anomenat SEO.

Et donem cinc consells bàsics per escalar al rànquing de Google.  

✔ Títols i descripcions
És important treballar títols i descripcions úniques per a cadascuna de les pàgines i apartats de la teva web. Des de Cap Empresa Sense Web us recomanem que els títols no superin els 55 caràcters i les descripcions no passin dels 155. En cas contrari, la informació pot quedar tallada quan es mostri al cercador.

 ✔ Etiquetes d’imatge
Les aranyes de Google, el motor de cerca que aglutina el 90% de les cerques mundials, no saben llegir o interpretar les imatges. Per tant, Google no tindrà en compte les imatges de la teva web que no continguin l’etiqueta ALT d’imatge.

✔ Paraules clau
El debat sobre la densitat de les paraules clau que ha de contenir un text optimitzat per posicionar es manté obert, però segons Matt Cutts, de Google la qualitat i rellevància dels textos són les variables més importants.

✔ Nivells de la pàgina  
Definim els nivells com la manera en què s’organitza la informació a la web. La portada és el primer nivell i el més important. En fer clic als menús de la web, arribem al segon nivell i així tantes vegades com clics fem des de la portada. Tots els continguts importants del teu negoci haurien de trobar-se en tres nivells.

✔ Actualitza el contingut 
A més de l’optimització dels textos de la teva pàgina és recomanable que periòdicament generis contingut nou per indicar a Google que la teva és una pàgina dinàmica que aporta informació interessant per als usuaris.

Hem esmentat algunes de les moltes variables que cal treballar per millorar el posicionament d’una web, però n’hi ha moltes més. Ja treballes la teva web per escalar posicions al rànquing de Google?  

YouTube permet la venda directa des d’anuncis

Novetats  ·  5 d'octubre del 2015

YouTube, el segon motor de cerca més gran del món, compta amb milions de vídeos sobre qualsevol temàtica. Acumulen milers de reproduccions i les marques aprofiten la plataforma per a fer arribar els seus productes als clients potencials.

Tot això no és nou. La novetat és ara TrueView Shopping Ads. És la darrera incorporació a les campanyes publicitàries de Google AdWords i està adreçada a afavorir la venda directa des d’un anunci de YouTube.

Tal com confirma Google al seu blog de novetats, l’objectiu és simplificar la compra: donar a l’usuari tota la informació del producte que està consultant i directament oferir-li l’opció de comprar-lo.

El 50% del trànsit és mòbil
Cal tenir en compte que actualment el 50% de les visites arriben des de dispositius mòbils. Per aquest motiu, YouTube confirma que la nova funcionalitat funcionarà des de tauletes, ordinadors i telèfons intel·ligents.

La xarxa de Google hi destaca més avantatges. Els anunciants només pagaran pels clics que facin els usuaris. A més, els anuncis es mostraran quan el producte promocionat tingui relació amb allò que cerca i consulta l’usuari a YouTube.

Si ets empresari i tens botiga en línia, la nova funcionalitat per a anunciants de YouTube pot ajudar-te a assolir objectius de negoci.

Pàgina web amb Adobe Flash? No, gràcies!

Consells  ·  25 de setembre del 2015

La croada contra Flash la va començar Apple, de la mà de Steve Jobs, però cada vegada són més els gegants tecnològics contraris al programari de creació i reproducció d’Adobe.

Són destacats els casos de navegadors com Mozilla Firefox o Google Chrome, que no donen suport a Flash. Per la seva banda, des de la xarxa social per excel·lència, Facebook, ja han demanat a Adobe que acabi amb Flash.

La seguretat, en dubte
El motiu principal d'aquestes corporacions són els problemes de seguretat detectats i no resolts per Adobe.

Si la teva pàgina web treballa amb Flash o fa servir el reproductor Flash Player, des de Cap Empresa Sense Web et recomanem aplicar els canvis necessaris perquè els navegadors i plataformes no bloquegin els teus continguts. L’objectiu final és garantir una bona experiència i un accés sense problemes als usuaris de la teva web.

Instagram evoluciona cap a una xarxa més connectada i fidelitzada

Tendències  ·  Novetats  ·  18 de setembre del 2015

Instagram Direct és una funcionalitat d’Instagram que fins ara permetia als usuaris de la xarxa compartir imatges i vídeos amb contactes o grups reduïts. Ara la xarxa va més enllà. Instagram ha anunciat una funcionalitat nova que permetrà compartir contingut d’altres perfils directament amb el contacte que es vulgui de forma privada.

La nova funcionalitat està representada amb una fletxa a la dreta de les icones de ‘m’agrada’ i comentaris que es mostra amb les imatges compartides.

Simplificar i potenciar la interacció
Més del 40% dels comentaris a Instagram inclouen mencions a altres perfils, segons dades de la xarxa. Tal com reconeix Instagram, l’actualització vol simplificar el procés que fan els usuaris per compartir el contingut que els agrada.

Qualsevol usuari d’Instagram pot gaudir d’aquesta funcionalitat, també els perfils corporatius. A més, un cop compartit el contingut, l’usuari pot saber quin dels seus contactes ha vist la imatge o el vídeo i els ‘m’agrada’ o comentaris rebuts.

Saps tot el que pot fer la publicitat a Facebook pel teu negoci?

Consells  ·  10 de setembre del 2015

T’imagines rebre una trucada demanant informació sobre un dels productes que ofereixes o algun dels teus serveis després de veure un anunci a Facebook? Gràcies als darrers canvis aplicats a la plataforma publicitària, Facebook pot esdevenir un efectiu canal de captació.

Els canvis són especialment interessants per als negocis locals, ja que els anomenats anuncis de difusió local i els nous botons de crida a l’acció volen afavorir que els usuaris connectin amb les empreses quan es troben a prop dels seus establiments.

Fins ara, un dels objectius dels anuncis era dirigir els usuaris a la pàgina web. Aquest tipus de publicitat continua disponible, però Facebook incorpora noves opcions per afavorir que els clients potencials facin allò que és important per al teu negoci. Poden enviar un missatge privat a la teva pàgina d’empresa, trucar directament a la teva botiga o mostrar indicacions al mòbil de l’usuari sobre com arribar al teu establiment.

L’elecció dels anuncis dependrà del tipus de negoci, del sector al qual pertany, del públic potencial a què vols arribar o de l’objectiu que vols assolir. Connecta amb nous clients amb Facebook Ads!