Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Facebook supera per primera vegada Google com a font de trànsit de referència

Novetats  ·  Tendències  ·  28 d'agost del 2015

La xarxa social Facebook ha superat Google com a font de trànsit de referència per primera vegada aquest mes de juliol. Segons un estudi de la companyia tecnològica Parse.ly i d’acord amb dades de trànsit de 400 mitjans digitals, el 38,3% del trànsit de referència correspon a Facebook, mentre que el trànsit aportat per Google representa el 35,8% del trànsit referit.

Però, què és el trànsit de referència?

El trànsit web de referència és aquell que arriba a la teva pàgina des d’altres plataformes o pàgines web, és a dir, llocs que han enllaçat amb la teva pàgina. Les xarxes socials són considerades font de trànsit de referència.

Tot i que el percentatge que situa Facebook per davant de Google no arriba al 3%, l’estudi evidencia un canvi en el comportament dels usuaris pel que fa al consum de continguts. Conèixer aquests canvis i noves tendències t'ajudarà a entendre i interpretar què passa a la teva web.

A més del volum i font de trànsit és interessant saber què fan els usuaris quan arriben a la teva pàgina, és a dir, quins canals tenen percentatges de conversió més elevats. Per exemple, vendes en línia, consultes de clients potencials o  sol·licituds de pressupost. Recorda que pots fer el seguiment d’aquestes accions importants per al teu negoci amb la configuració d’objectius a Google Analytics.

Vols que els usuaris trobin la teva app a les cerques de Google?

Consells  ·  21 d'agost del 2015

Si el teu negoci o marca té aplicacions per captar nous clients o fidelitzar els actuals, has de saber que Google pot ajudar-te a assolir els objectius. La xarxa treballa la indexació d’aplicacions com si fossin pàgines web, fent-les visibles als resultats de la cerca orgànica.

Un cop l’app està indexada i els usuaris fan cerques vinculades amb el seu contingut, Google les mostra en els resultats de cerques mòbils amb el botó ‘Instal·lar. A més, si els usuaris s’han descarregat l’aplicació, Google tornarà a mostrar el contingut de l’app quan facin cerques relacionades amb el tema.

Tal com va donar a conèixer Google, l’objectiu és ajudar les empreses a fidelitzar els seus usuaris i augmentar el nombre d’apps instal·lades des de la xarxa de cerca.

Google va publicar aquesta informació el mateix dia de l'anunci del canvi d'algoritme, que prioritza el posicionament de webs adaptades a dispositius mòbils. En aquell moment, els dissenys adaptatius se'n van endur tot el protagonisme i aquesta informació tan important per a les cerques mòbils va passar desapercebuda. Des d'aquell dia, les aplicacions instal·lades pels usuaris són un criteri rellevant per a Google a l'hora de mostrar resultats de cerca.

Facebook aposta per facilitar la feina als gestors de comunitats

Tendències  ·  Novetats  ·  14 d'agost del 2015

Facebook ha desenvolupat funcionalitats noves als missatges per millorar la comunicació entre les pàgines d’empresa i els usuaris. L’objectiu és donar eines als administradors de les pàgines per gestionar consultes i comentaris i millorar així l’atenció de les empreses en aquest canal de comunicació.

Des de Cap Empresa Sense Web, repassem les funcionalitats que Facebook inclourà a les pàgines d’empresa en les properes setmanes.

✔ Enviament de missatges privats des d’anuncis
Els usuaris podran iniciar converses privades amb l’empresa des dels anuncis que veuen a la secció de notícies. A més, aquesta funcionalitat permetrà a les empreses identificar l’anunci des del qual escriu l’usuari.

✔ Resposta privada a comentaris públics
Facebook permetrà als administradors de les pàgines respondre per privat consultes que els usuaris facin de manera pública al fil dels comentaris d’una publicació.

✔ Rànquing de les millors pàgines
Una altra de les funcionalitats que incorporarà Facebook és la puntuació de l’atenció que la pàgina d’empresa ofereix a la seva comunitat. Les empreses que responguin més consultes i més ràpidament lluiran un símbol per destacar sobre la resta.

✔ Gestió dels missatges
Facebook aplicarà millores a la safata d’entrada per tal de facilitar la gestió dels missatges. Una novetat destacada és la creació d’un apartat de respostes genèriques per donar resposta ràpidament a les consultes més freqüents.

Twitter aposta pel vídeo per promocionar aplicacions a la seva xarxa

Novetats  ·  6 d'agost del 2015

Si al mes de juny Twitter anunciava la segmentació d’anuncis basada en les aplicacions descarregades als mòbils dels usuaris, aquest juliol ha confirmat que el vídeo serà el nou format publicitari que permetrà promocionar les aplicacions mòbils a la seva plataforma.  

L’objectiu? El format vídeo persegueix generar més interaccions i captar l’atenció dels usuaris caps als continguts publicitaris.

Segons el que va publicar Twitter al seu blog oficial, sembla que el ritme de novetats i funcionalitats disponibles per anunciants en el camp de la promoció d’aplicacions mòbils no ha fet més que començar. “We’re only just getting started”, tota una declaració d’intencions que promet nous anuncis i possibilitats als anunciants per fer créixer el seu negoci.

Viatges i roba, els sectors que generen més ingressos per vendes en línia

Tendències  ·  31 de juliol del 2015

La major part dels ingressos per transaccions en línia a Espanya han estat generats per les agències de viatges i operadors turístics (13,2% del total de facturació); pel transport aeri, que representa el 7,7% del total, i per la venda de roba, sector econòmic que queda en tercera posició amb un 5,7%. Aquestes són les dades publicades per la Comisión Nacional de los Mercados y de la Competencia (CNMC) amb les dades corresponents a l’últim trimestre de 2014.

Com a dada destacada, l’informe fa referència al creixement experimentat el darrer any pel comerç electrònic a Espanya durant el quart trimestre i el xifra en 24,8%, és a dir, 15.891 milions d’euros.

A banda dels sectors econòmics que generen més ingressos mitjançant el comerç electrònic, el creixement d’aquest canal de venda és una tendència a l’alça, segons les dades presentades per l’estudi del CNMC. Per tant, si ets empresari, l’entorn digital pot esdevenir un important canal de venda. Ja treus tot el suc d'internet? 

Twitter elimina les imatges de fons dels perfils dels seus usuaris

Novetats  ·  24 de juliol del 2015

Si ets usuari actiu de Twitter, hauràs comprovat com la xarxa de microbloging ha eliminat la imatge de fons del teu perfil. Aquest nou canvi no ha estat confirmat als canals oficials de la companyia, però el portal de notícies Mashable es feia ressò a principis d’aquesta setmana de les reaccions negatives dels usuaris davant de l’acció de Twitter i recollia declaracions d’un portaveu de la plataforma.

Les imatges de fons de pantalla eren una més de les opcions de personalització dels perfils personals i corporatius que Twitter ha posat fins ara a l’abast dels usuaris.  Aquestes imatges han estat substituïdes per un fons estàndard a la cronologia i pàgines d’inici.

Actualment, encara es mostra el fons personalitzat en els enllaços directes als tuits i en consultar les llistes de Twitter. 

Google desenvolupa un botó per comprar directament des dels anuncis mòbils

Novetats  ·  17 de juliol del 2015

La plataforma publicitària de Google no deixa de reinventar-se amb funcionalitats noves per fer créixer el negoci dels seus clients i el seu propi negoci amb la captació d’ingressos publicitaris. Aquesta setmana, Google ha confirmat que comencen les proves als Estats Units per incorporar un botó de compra directa als anuncis mòbils de la xarxa de cerca.

D’aquesta manera, els usuaris podran realitzar compres directament des dels anuncis del mòbil amb el seu compte de Google, un cop confirmin la informació de pagament.

Google no es podia quedar enrere. Fa uns mesos que Twitter va incloure el botó de compra a la seva xarxa, Instagram i Pinterest van anunciar fa poques setmanes que l’incorporarien i justament aquesta setmana, ha estat la xarxa social de Mark Zuckerberg qui va fer públic que Facebook permetrà a les pàgines d’empresa incloure botigues en línia

El desenvolupament de noves funcionalitats mòbils i de venda directa a les diverses xarxes confirmen l’aposta de les empreses tecnològiques pels telèfons intel·ligents com a canal de contacte, i lluiten per aconseguir que el procés de compra es completi a les seves plataformes.

La xarxa d'imatges Instagram es posiciona com a nou canal publicitari

Tendències  ·  10 de juliol del 2015

Instagram ha anunciat aquest mes de juny canvis vinculats als continguts publicitaris a la seva plataforma. L’anunci va arribar fa unes setmanes en forma d’entrada al seu blog oficial amb detalls de novetats interessants per a les marques que inclouen Instagram a la seva estratègia de xarxes socials

El canvi més destacat és la democratització del servei publicitari, ja que fins ara només han pogut treballar amb comptes d'anuncis tres grans marques: Levi's, Banana Republic i Ben&Jerry's. L'objectiu és obrir la plataforma a tots els anunciants i fer més fàcil la gestió de la publicitat a la xarxa.  

Les opcions de segmentació també incorporen novetats. Mentre que fins ara les marques segmentaven per sexe, edat i país, a partir d'ara els anunciants podran adreçar els seus missatges segons criteris com el codi postal o els interessos dels usuaris. Totes dues són variables que recorden les opcions per anunciants de Facebook. 

A més, Instagram ha anunciat nous formats d’anuncis per tal de millorar l’eficàcia dels missatges publicitaris i ha informat que es podran incorporar enllaços externs a pàgines web, botigues en línia, etc. 

Aquestes novetats, adreçades a captar la inversió d’anunciants a Instagram, no són casuals, recordem que Facebook va comprar Instagram l’abril de 2012.