Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

La navegació des dels mòbils es duplica el darrer any

Tendències  ·  19 de febrer del 2016

Durant el 2015, el temps que van dedicar els internautes a cerques i compres des dels mòbils es va duplicar. Aquesta és una de les conclusions principals de l’estudi Connected Life sobre el consumidor connectat de TNS.

La quota que va registrar el mòbil durant el 2014 va ser del 16% i, mentre que l'any passat el 30% de les cerques a internet es van realitzar des de telèfons intel·ligents. Aquest augment dels accessos des dels mòbils ha suposat la caiguda de la navegació des dels ordinadors, que ha passat de representar el 75% de les cerques a internet (2014) al 59% (2015). Pel que fa a les tauletes, l'ús s’ha incrementat lleugerament i ha passat d’un 9 a un 11%.

Aquests percentatges es tradueixen en més de dues hores diàries dedicades al mòbil, segons indica l’estudi sobre el comportament dels internautes espanyols; i la mitjana augmenta a gairebé tres hores i mitja entre els joves d’entre 16 i 24 anys.

Que el futur és mòbil no és cap novetat i les xifres ho demostren any rere any. I el vostre negoci, ja pensa en Mobile?

Els mòbils i l’oportunitat de donar respostes als teus clients a la xarxa

Tendències  ·  22 de gener del 2016

“Ara no ens connectem a la xarxa, vivim a la xarxa. Ara més que mai, ens dirigim als dispositius electrònics quan volem fer, trobar o comprar quelcom i esperem respostes pertinents al moment”. Aquestes afirmacions - que presenta Think with Google per Espanya al seu web- defineixen el comportament dels usuaris i confirmen les nombroses oportunitats que internet ofereix als negocis. En destaquen les següents dades:

 ✔ El 52% dels usuaris de telèfons intel·ligents va buscar informació al mòbil sobre el producte o servei quan es trobava a la botiga i les dades que va trobar van influir en la decisió de compra.

 ✔ El 81% dels usuaris d’internet reconeix que el contingut i els anuncis online i offline li fan cercar més informació immediatament a la xarxa.

 ✔ El 53% dels internautes reconeix que la rellevància dels missatges de les empreses influeix en la seva opinió sobre la marca.

Aquestes són només algunes de les dades que podeu consultar a l’infogràfic Moments that Matter d’Ipsos de juny del 2015 per Espanya i que posa xifres al que Google anomena ‘moments que importen’: 

  • Vull conèixer o saber d’aquesta empresa o marca.
  • Hi vull anar. Moment en què l’usuari cerca informació sobre empreses locals, aquelles que té a prop.
  • Vull fer. L’usuari cerca idees, propostes, entreteniment.
  • Vull comprar. Moment en què l’usuari consulta el telèfon mòbil vinculat a la decisió de compra.

 

Està el vostre negoci preparat per donar les respostes pertinents als vostres clients a la xarxa? 

Com migrar un perfil de Facebook a pàgina de fans

Consells  ·  15 de gener del 2016

Si una empresa vol tenir presència a Facebook, la pàgina de fans és l’opció més adient perquè l’ús d’un perfil personal amb finalitats corporatives incompleix les normes de Facebook. Malgrat això, encara és freqüent trobar perfils personals que s’utilitzen com a pàgines d’empresa.

Facebook dóna l’opció de migrar perfils personals a pàgina. La migració permet conservar el nom del perfil i converteix els amics en fans. Aquest procés no trasllada les publicacions fetes anteriorment, ni els missatges privats, ni cap altra interacció, però la xarxa permet descarregar l’històric d’activitat abans d’iniciar el procés.

En aquest enllaç, Facebook explica el pas a pas de la migració. El procés es completa en pocs minuts i permet disposar d’una pàgina corporativa i aprofitar les eines i possibilitats que la plataforma ofereix a les empreses. 

Facebook integra un directori per buscar negocis

Novetats  ·  18 de desembre del 2015

Facebook Professional Services és la nova funcionalitat en proves en què està treballant la xarxa per posicionar els negocis locals. És una mena de directori que pretén mostrar als usuaris els “millors serveis professionals” sobre el que estan cercant.

La nova aposta de Facebook recorda Google My Business, que posiciona les fitxes segons la categoria del negoci, el nom de l’empresa i els criteris geogràfics. Però a més incorpora variables de satisfacció de clients: les ressenyes dels usuaris. Aquesta és una funcionalitat que Facebook va incorporar a les pàgines d’empresa i que també forma part de l’algoritme de resultats.

Cal recordar que només les pàgines corporatives que tenen ubicació física, és a dir, que tenen el mapa a la pestanya d’informació del negoci, poden rebre ressenyes dels usuaris.

La funcionalitat de Facebook Professional Services es troba en proves i només està disponible des d’ordinadors. Si voleu fer una cerca com a usuaris o consultar si la vostra pàgina surt posicionada, visiteu Facebook Professional Services.

El 55% dels usuaris confien en les opinions que troben a internet

Tendències  ·  4 de desembre del 2015

La millor publicitat és un client satisfet. Aquesta màxima queda novament confirmada per l’estudi de la consultora Nielsen Así confiamos en la publicidad i que recuperem a les portes de Nadal.

Segons les dades de Nielsen per al mercat espanyol, tres de cada quatre usuaris confien en les recomanacions de familiars i amics quan necessiten un producte o servei i el 55% dels usuaris atorguen credibilitat als comentaris d’altres usuaris que troben a internet. 

Comportament dels consumidors amb accés a internet
L’estudi continua destacant que els cinc mitjans publicitaris més fiables són les recomanacions de familiars i amics (74%), els comentaris online (55%), les pàgines web de marques (51%), els articles de premsa (48%) i els patrocinis (43%).

Des de la direcció general de Nielsen Iberia destaquen que tres de cada quatre espanyols tenen un telèfon intel·ligent i el 52% cerca informació sobre els productes que vol comprar a través dels seus telèfons.

A més, busquen aquesta informació a través de pàgines web i xarxes socials, segons revela també l’estudi. Per tant, caldrà que empresaris i marques s’adaptin al canvi ara que el tradicional boca orella ha trobat un nou escenari digital. 

Google indexarà contingut públic de l’app de Facebook

Novetats  ·  27 de novembre del 2015

Google i Facebook han signat aquest mes un acord que permetrà a Google indexar els continguts compartits públicament a la xarxa de Mark Zuckerberg, segons ha publicat.

Gràcies a aquesta col·laboració entre dos dels gegants de la tecnologia, quan fem una consulta o cerca a través de dispositius mòbils, Google podrà mostrar el contingut de l’aplicació de Facebook directament als resultats de cerca i els usuaris podran consultar les publicacions sense haver d’iniciar sessió amb el seu compte. L’acord només afectarà les consultes i cerques realitzades des de dispositius mòbils. 

La privacitat dels usuaris a Facebook
L’accés de Google al contingut de Facebook no és total, ja que només podrà rastrejar el contingut compartit de forma pública. La informació dels usuaris amb restriccions actives a la configuració de privacitat no s’indexarà.

Des de Cap Empresa Sense Web fem dues lectures de l’acord: si ets usuari i vols mantenir la privacitat dels continguts que comparteixes a Facebook, revisa la configuració de privacitat del teu compte, i si ets empresari o gestiones pàgines d’empresa, aquí tens una raó més per treballar continguts de qualitat i tractar aquells temes que interessen als teus clients. 

Compte enrere per la primera parada de La gira del .cat

Novetats  ·  17 de novembre del 2015

Cap Empresa Sense Web i la Fundació .CAT inicien el proper dilluns 23 de novembre a Vic La gira del .cat, una campanya per impulsar i donar a conèixer a les empreses i establiments els beneficis de tenir una pàgina web amb domini .cat. 

Amb motiu de la gira, i només durant aquesta setmana a Vic, la Fundació puntCAT regalarà gratuïtament el domini .cat a les empreses. Cap Empresa Sense Web oferirà condicions especials, en la creació o renovació de la pàgina web o botiga en línia.

La primera parada de La gira del .cat és a Vic aprofitant que la ciutat osonenca serà la Capital de la Cultura Catalana 2016. La iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Vic. La gira del .cat visitarà més endavant altres poblacions del territori català.

En Peyu, a la carpa de La gira del .cat
La gira del.cat serà durant tota la setmana del 23 al 27 de novembre a Vic. Per donar a conèixer la iniciativa, durant aquesta setmana s’instal·larà una carpa informativa des d’on es donaran a conèixer els beneficis de registrar un domini .cat i les possibilitats que tenen les empreses per crear o renovar la seva web. La carpa s’inaugurarà el dilluns 23 a la Plaça dels Màrtirs i dimarts rebrà la visita d’en Peyu, que dóna suport a la iniciativa. A partir de dimecres i fins divendres, la carpa estarà situada a la Plaça Major. 

En el marc de la gira, també se celebraran trobades amb gremis i associacions de comerciants i empresaris de Vic perquè informin els seus associats dels beneficis de comptar amb el .cat i s’oferirà la conferència "Millora la presència del teu negoci a internet" per part del Sr. Santi Ribera, director de la Fundació puntCAT.

Pots consultar les activitats de la gira a Vic i les properes parades al web de La gira del .cat

Pinterest modifica el cercador per mostrar resultats més rellevants als usuaris

Novetats  ·  13 de novembre del 2015

“Els resultats de cerca a Pinterest parlen el teu idioma”. Així presenta Pinterest la modificació que ha fet al seu cercador. Ara, Pinterest adapta els resultats a l’idioma i el país de l’usuari.

Amb aquest canvi, Pinterest vol que els seus usuaris obtinguin resultats més rellevants i que els siguin més propers. Aquest canvi juga a favor de les cerques locals i, per tant, esdevé una oportunitat per les marques i negocis que parlen l’idioma dels seus clients i que hi estan a prop.

Tal com ha confirmat Pinterest al seu blog oficial, la finalitat és millorar l’experiència dels resultats de cerca categoritzant amb criteris geogràfics i idiomàtics la informació que la xarxa internacional posa a l’abast dels usuaris per descobrir.   

I tu, has inclòs la xarxa a la teva estratègia digital per arribar als teus clients?