Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empresa Sense Web. No t’ho perdis!

Twitter ara permet enviar missatges directes als comptes des d’una pàgina web

Novetats  ·  26 d'agost del 2016

Fins ara Twitter donava l’opció de generar quatre tipus de botons (de seguiment, de compartició, a través de mencions o mitjançant etiquetes) i des de fa dos dies ha incorporat una nova tipologia que se centra en l’enviament de missatges directes privats des d’una pàgina web a un compte de twitter personal o d’empresa.

Inserint aquest botó, qualsevol persona que hi faci clic, serà dirigit a la finestra de missatges directes del compte de twitter en qüestió. Tot i així, s’ha de tenir present que sempre que es vulguin rebre missatges directes de qualsevol usuari, s’haurà d’habilitar en la configuració.
Aquest és un pas més que la xarxa social fa per afavorir i beneficiar els propietaris de pàgines web, ja que estem parlant d’una opció de contacte còmode i ràpida per a l’usuari.

Si creieu que aquesta nova funcionalitat és interessant per al vostre negoci, incorporeu-ho ara mateix en el vostre web. Per a fer-ho només heu de seguir els passos que detallem a continuació:

  • Accedir a la pàgina Publish de Twitter.
  • Escollir l’opció “Botons de Twitter”
  • Seleccionar “Botó de missatge”
  • Enganxar la URL del perfil del compte de Twitter i l’identificador d’usuari (el qual trobareu dins de configuració, a dades del compte).
  • Un cop generat el codi embed o HTML, només l’haureu de copiar i enganxar a l’apartat del web que us interessi.

Ara és moment d’aprofitar totes les funcionalitats i avantatges que l’entorn digital ens ofereix!

Noves mesures de Facebook davant els usuaris que bloquegen tots els anuncis

Novetats  ·  12 d'agost del 2016

Molta és la gent a qui li agradaria navegar per la xarxa sense haver de visualitzar anuncis que no són del seu interès. És per aquest motiu que neixen els famosos “bloquejadors d’anuncis”, sistemes que bloquegen anuncis a la xarxa, de manera que els usuaris que ho utilitzen aconsegueixen anul·lar-ne les impressions. Davant aquest fet, que resulta ser un gran inconvenient per a les empreses anunciants, Facebook comença a prendre mesures cada cop més dràstiques, ja que considera que “Tot i que els anuncis invasius són un problema, els bloquejadors no són la millor solució”.

La bona notícia és que Facebook es posiciona clarament de part dels anunciants, i és que assegura que “La publicitat és un pilar fonamental per al manteniment de la xarxa social de manera gratuïta per als usuaris”. I és per això que anuncia que la seva nova actualització per a ordinadors no deixarà que aquests bloquejadors puguin diferenciar el contingut social dels anuncis, la qual cosa acabarà amb el bloqueig.

Com a contrapartida, Facebook proposa una solució que beneficiarà tant anunciants com usuaris: una gestió més personalitzada de la configuració publicitària de cada compte de Facebook. D’aquesta manera, es vol aconseguir que cada usuari pugui escollir el tipus d’anunci que desitja visualitzar mentre navega per la xarxa, escollint diversos temes d’interès de 10 categories diferents.

Cas d’èxit amb el Google My Business: Restaurant La Temporada

Casos d'èxit  ·  11 d'agost del 2016

La Temporada és un bar/restaurant de Vilablareix que ofereix una gran varietat de plats cuinats, carns a la brasa, tapes i també entrepans. Gràcies a la seva manera de fer i al seu bon tracte ha anat aconseguint la seva clientela.

Els usuaris d’avui en dia, però, no en tenen prou de llegir la informació del web o donar un cop d’ull a les imatges sinó que s’interessen per les referències i opinions d’altres usuaris abans de triar on aniran a menjar.

D’aquí la importància de les ressenyes de les fitxes de Google My Business.

En aquest cas concret, després d’afegir i mantenir actualitzada la fitxa del Restaurant La Temporada a Google My Business, cada mes rep unes 5.000 visualitzacions, 100 trucades, 50 sol·licituds per arribar fins al restaurant en cotxe, 50 clics al lloc web i 4 ressenyes.

I vosaltres, ja traieu suc del Google My Business?

Instagram Stories: les històries efímeres

Novetats  ·  4 d'agost del 2016

Instagram Stories apareix per animar als usuaris a penjar fotografies i vídeos del que s’amaga darrere el dia a dia, aquells moments quotidians que s’han de captar amb immediatesa. El que diferencia aquesta novetat del que ja coneixem és que la durada de les publicacions no supera les 24 hores, peculiaritat no tan singular pels que ja coneixem Snapchat, aplicació mòbil d’enviament de fotos i vídeos que s’esborren al cap d’uns deu minuts.

I de la mateixa manera que fa Snapchat, Instagram Stories dóna l’opció d’afegir animacions, escriure a sobre les fotos o vídeos, i fins i tot, afegir-hi filtres.

Vols saber què caracteritza les històries d’Instagram?

  • Hi ha l’opció de saber qui visualitza les fotos o vídeos, però no es podrà fer “m’agrada” o deixar comentari en aquestes publicacions.
  • Les històries tenen més visibilitat que la resta de publicacions i es poden descarregar en el dispositiu mòbil.
  • Hi ha possibilitat d’ocultar les històries d’alguns usuaris concrets.

Si vols començar a experimentar amb Instagram Stories, obre l’app i prem sobre el signe “+” que apareix a la part superior esquerra. A partir d’aquí, comença a construir la teva història.

Encara no disposes de botiga en línia?

Tendències  ·  Consells  ·  28 de juliol del 2016

Les vendes en línia, en el sector de la moda, han pujat a Espanya un 38% en el segon trimestre d’aquest 2016 en relació al mateix període de l’any anterior. És gràcies a dades extretes del portal Kantar Worldpanel que també s’ha pogut saber el nou màxim que han assolit aquestes vendes: un 4,2% del total del mercat de la moda.

Mitjançant les dades que s’han anat enregistrant en els últims anys, s’ha detectat que les vendes a la xarxa en el sector de la moda han anat incrementant progressivament, any rere any, des de començament del 2014.

Quins són les causes del creixement de les vendes en línia?

  • L’augment del nombre d’usuaris que compren a través de la xarxa
  • L’increment de la mitjana de peces que s’adquireixen en la compra
  • L’empitjorament que s’ha experimentat en les vendes d’articles de moda en general


Considerant aquestes xifres, i la seva evolució al llarg del temps, podem imaginar el camí que emprendrà el sector de la moda en un futur no molt llunyà. Així que, si et mous en el món de la moda, calçat o teixits de la llar, i encara no ofereixes venda en línia, considera aquesta opció per tal d’arribar a més clients potencials.

Twitter ja permet demanar la verificació dels comptes

Novetats  ·  21 de juliol del 2016

El comptes que tenen aquest símbol ✔️ al seu perfil  de Twitter són comptes verificats. Això significa que la plataforma garanteix l’autenticitat del perfil personal o de marca i destaca la seva influència.

Fins ara, aquesta verificació no es podia sol·licitar. Twitter anava revisant els grans comptes i concedint la verificació per orientar els usuaris de la xarxa sobre la identitat d’aquests perfils. Però aquesta setmana, la xarxa ha comunicat que activa un procés per permetre els usuaris –perfils personals i de marca- demanar la verificació del seu compte.  

Això sí, Twitter anuncia que, per concedir la verificació d’un perfil aquest ha de ser d’interès públic, criteri que vincula a figures públiques, empreses del sector musical, la televisió, la moda, el govern, la política, la religió, el periodisme i mitjans de comunicació, l’esport i els negocis entre d’altres.

Fes clic aquí si vols demanar a Twitter que verifiqui el teu perfil. 

Nova funcionalitat a Facebook: les publicacions multiidioma

Novetats  ·  15 de juliol del 2016

Si ets gestor d’una pàgina d’empresa, ja t’hauràs adonat d’una de les noves funcionalitats introduïdes per Facebook: la possibilitat de publicar un mateix post en diferents idiomes.

A partir d’ara, ja no cal publicar el mateix tema més d’una vegada quan vols arribar a seguidors de la teva pàgina que parlen diferents idiomes.

Entre els avantatges, hi ha el fet que s’estalvia l’efecte repetitiu que suposa mostrar al mur de la pàgina la mateixa publicació en diferents versions idiomàtiques. Per exemple, si fas una publicació en català i anglès, Facebook mostrarà un idioma o altre als usuaris depenent de l’idioma que sigui més rellevant per a ells.

Si encara no pots fer servir aquesta eina, només cal que accedeixis al panell ‘Configuració’ de la teva pàgina d’empresa i l’activis. 

Vols saber quines paraules clau utilitzen els teus clients a internet?

Consells  ·  1 de juliol del 2016

Des de Cap Empresa Sense Web et recomanem tres eines bàsiques i gratuïtes per identificar quines són les paraules clau més rellevants per al teu negoci a la xarxa. L’objectiu és detectar els termes que utilitzen els teus clients potencials i  aconseguir que finalment et trobin. 

  • AdWords Keyword planner. Keyword Planner és una eina gratuïta de Google que proporciona informació interessant de les consultes a la xarxa. Et permet conèixer el volum de cerca de les paraules clau, segmentant per idioma i zona geogràfica. A més d’indicar l’estimació de cerques mensual, proporciona idees per treballar noves paraules i combinacions i especifica el grau de competència per cadascuna de les paraules.

  • Ubersuggest. És una opció complementària a l’eina de Google. Ofereix idees de paraules clau a partir d’un primer terme que li ha de proporcionar l’usuari. Recomana les anomenades keyword long tail, termes clau que incorporen més d’una paraula, és a dir, són més llargues i més específiques. Per tant, el posicionament d’aquestes paraules és més fàcil que en el cas dels termes genèrics que tenen molta competència. Un altre avantatge és que permeten respondre a consultes concretes dels usuaris.

  • Google Trends. És l’eina que mostra l’evolució i tendències de Google. Cal tenir en compte que aquesta eina proporciona informació quan hi ha molt volum de cerca per terme clau i reflecteix les tendències de cerca i la seva evolució. Segons el sector i l’àmbit geogràfic del teu negoci, pot ser interessant tenir-ho en compte. També permet la segmentació geogràfica i la comparativa de termes. Com en el cas d'Ubersuggest, és interessant combinar l'eina amb la de Google Keyword Planner.
     

Una bona selecció de paraules clau i una correcta optimització ajudaran el teu negoci a guanyar visibilitat a la xarxa quan els usuaris cerquin allò que el teu negoci ofereix.  

Avui en destaquem  tres eines, però n’hi ha moltes més de similars que també són útils per planificar campanyes de posicionament de pagament (Google AdWords) i projectes d’optimització orgànica (SEO) del teu lloc web.