Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

El màrqueting d’influencers és per a tu?

Tendències  ·  17 de setembre del 2019
  •  Hi ha usuaris que confien més en la publicitat feta per d’altres usuaris de la xarxa que en la publicitat feta per empreses en canals tradicionals.
  • Més del 60 % d’empreses de màrqueting han desenvolupat campanyes amb influencers al llarg del darrer any.
  • La major part d’usuaris d’Instagram segueix a influencers en aquesta xarxa socials

 

Les xifres de tendències no enganyen: Instagram s’ha convertit en la xarxa social per excel·lència i el màrqueting d’influencers en l’estratègia amb un millor retorn de la inversió en aquesta xarxa. Per als neòfits, es tracta d’un tipus d’estratègia comercial a partir de la qual les empreses utilitzen usuaris amb una certa influència sobre compradors potencials per tal de dirigir-se a aquests compradors de forma més indirecta i confiable. Així doncs, ja no és la marca la que et diu que un xampú et deixa el cabell sedós, sinó que ho fa un altre usuari d’Instagram al qual la marca paga perquè promocioni els seus productes. I malgrat ho saps, te’l creus!

Aquesta estratègia és ideal per a campanyes de branding dirigides a un públic jove (la consumista generació millennial) però cal tenir en compte que no aplica a tots els productes ni serveis. Encertaràs si ho apliques al sector de la moda, l’oci i els viatges, l’alimentació saludable, la cosmètica o la tecnologia. Si el màrqueting d’influencers t’encaixa, aquí tens tot el que cal saber abans d’iniciar la teva primera campanya.

1. Defineix objectiu i pressupost

Vols arribar a nous segments d’audiència que encara no et coneixen? Millorar la reputació de la marca? Augmentar les vendes? Un cop defineixis els objectius de la teva campanya de màrqueting i el pressupost del qual disposes, podràs començar a buscar els influencers que més s’adapten a les teves necessitats.

2. Busca el teu influencer ideal

Cada dia n’hi ha més i és més difícil escollir-los. Abans de prendre qualsevol decisió, tingues en compte diversos factors:

Sector nínxol amb el qual treballa: cada influencer té una àrea d’especialitat i per tant, els seus seguidors estan interessats en aquesta. Si el teu negoci i l’especialitat de l’influencer escollit van de la mà, amplies el teu públic objectiu amb garanties. En cas contrari, el teu producte corre el risc de no arribar al públic adequat.

Abast de les seves publicacions i taxes d’interacció: no et quedis amb el nombre de seguidors de l’influencer i ves més enllà ja que aquest pot tenir molts seguidors però poc engagement amb la seva comunitat. 

- Filosofia, valor i to comunicatiu: busca algú que encaixi amb el teu producte i imatge corporativa ja que serà la veu del teu negoci a les xarxes.

Tingues en compte que és preferible escollir un micro-influencer que arribi al teu públic potencial abans que un influencer famós però no adequat. Si la segmentació és clau en el cas de les campanyes d’anuncis a xarxes socials, en el cas del màrqueting d’influencers la clau està en saber escollir a la persona ideal. Pots fer-ho de forma manual o bé a través de plataformes com Brandwatch, Klear, Buzzsumo o infinitat d’altres eines que et connecten amb influencers de tot el món.

3. Inicia la teva campanya de màrqueting d’influencers

Cada campanya dependrà del tipus de contracte que signis amb el teu influencer però, en primer lloc, ambdós haureu de pactar el tipus de col·laboració a partir de la qual treballareu plegats.

En primer lloc, caldrà fer l’enviament del material promocional necessari de l’empresa a l’influencer i establir un calendari de publicacions o bé uns resultats mínims de campanya (fins que no s’assoleixin, no es podrà donar per finalitzada la col·laboració). Tot i que també és recomanable pactar el tipus de contingut a publicar (fotografies, vídeos o stories), cal també deixar a l’influencer la seva parcel·la de naturalitat i improvisació ja que si no els seus seguidors no es creuran el missatge.

4. Mesura resultats

Quan s’ha acabat la campanya, arriba la fase més important: monitoritzar les reaccions dels usuaris per tal de determinar l’èxit de la mateixa. Aquí és on entra en joc l’anàlisis dels objectius que has definit a l’inici. Recomanem parar atenció als següents:

- Abast de les publicacions (impressions i tràfic de referència) i les interaccions (clics, likes, comentaris, mencions,...)

- Tràfic i compres procedents d’Instagram durant el període de la campanya. Per tenir tota la informació, és interessant utilitzar els paràmetres UTM que ens permetran rastrejar l’origen dels leads o les compres.

Si ja has provat el màrqueting d’influencers des del teu perfil d’empresa d’Instagram, t’animem a compartir la teva experiència al nostre blog de CESW. En cas que vulguis provar aquesta estratègia i necessitis assessorament, no dubtis en contactar-nos!

Què cal tenir en compte per a una òptima experiència d’usuari

Consells  ·  2 de setembre del 2019

Tens un web per al teu negoci i l’objectiu principal és que els clients hi entrin, hi estiguin tan temps com sigui possible: mirin els productes i/o serveis, llegeixin notícies del blog, facin el tafaner per la història de l’empresa i, com no, acabin comprant o enviant un formulari de contacte per demanar més informació.

A Cap Empresa Sense Web, encara no podem preveure com serà el comportament dels usuaris quan entrin al teu web però hem aprés a posar-los-ho fàcil. Els nostres programadors creen interfícies segures i compatibles però, alhora, els nostres dissenyadors s’encarreguen d’arrodonir el procés centrant l’atenció en un terme que darrerament s’ha posat de moda: l’experiència d’usuari (User Experience, UX). Aquest consisteix en planejar el disseny del web segons com creiem que l’usuari interactuarà amb el mateix.

D’aquesta manera, el teu web serà bonic però proporcionarà també una experiència tan bona a l’usuari que els percentatges de rebot baixaran a xifres inferiors al 50 %! Malgrat que nosaltres tenim en compte molts dels factors UX quan creem les pàgines web dels nostres clients, és important que tu també els tinguis en compte a l’hora d’introduir o actualitzar els continguts.

Web senzilla

En qüestions web, la clau d’un bon funcionament és la simplicitat, un valor a l’alça que permet donar als usuaris el que busquen de forma fàcil i còmoda. A dia d’avui, és necessari fugir de webs amb estructures excessivament complexes i sense una informació clara ni ordenada.

Per contra, és recomanable optar per una interfície neta, simple, concisa i visual que doni respostes al primer cop d’ull. T’hi ajudarà un menú de navegació precís amb les pàgines més rellevants per als teus usuaris combinat amb diversos submenús que afinin les cerques sense saturar.

Navegació intuïtiva

Quan es tracta de fer clics dins una pàgina web, menys és més. Diuen els entesos en neuromàrqueting que qualsevol usuari hauria de poder accedir a qualsevol apartat del web amb un màxim de tres clics. Fes la prova: ocorre això al teu web o l’usuari es perd pel camí?

En aquest sentit, et poden ajudar els mapes de calor, un tipus de gràfics que mostren informació sobre les zones del web per les quals els usuaris passen el ratolí, fan clic o centren la vista. Així doncs, eines com aquestes donen més pistes del comportament dels usuaris que et permetran detectar patrons i organitzar el web en conseqüència.

Cercador intern

Tal i com ja té en compte el nostre gestor web, és imprescindible col·locar sempre un cercador intern per tal que els usuaris busquin directament el que els interessa sense necessitat de perdre’s pels menús.

A ser possible, aquest ha d’estar a la zona superior de la pàgina (a la mateixa capçalera, idealment), en unes mides més grans que les habituals i dins un quadre de text ressaltat en colors (una lupa sola no és suficient).

Lectura fàcil

T’enganyaríem si et diguéssim que els usuaris llegeixen tot el contingut del teu web. Per més innovador i interessant que aquest sigui, els usuaris només escanegen els textos mentre es fixen en els elements principals. En aquest sentit, cal que col·loquis els missatges que t’interessen en llocs privilegiats com l’esquerra de la pàgina on primer es focalitza la mirada i els destaquis amb negretes.

A més, escull sempre una tipografia bàsica i clara i assegura’t que els textos apareixen en un fons neutre que faciliti la seva lectura. Per últim, afegeix botons amb crides a l’acció que clarifiquin les accions que els usuaris haurien de fer al web (compra, envia un formulari, clica per a més informació,...). I per si algun usuari despistat es perd, facilita-li el camí de tornada amb les engrunes de pa!

Velocitat de càrrega

No t’ha passat mai que quan una pàgina web triga més d’uns segons en carregar la tanques i te n’oblides?

En el temps de la immediatesa, cal optimitzar el web per evitar que cap dels seus elements n’alenteixi la càrrega. Pots revisar-ho amb eines com el Page Speed Insights dels desenvolupadors de Google, el qual no només fan una valoració del rendiment sinó que a més et llista les possibles solucions. Ja sigui optimitzar imatges o codis, no perdis usuaris a causa d’una pàgina lenta!

Procés de pagament ràpid

En el cas de les botigues en línia, els abandonaments de la cistella de la compra són un dels moments més temuts. Ja sigui perquè cal registrar-se de forma obligatòria, perquè cal omplir masses passos i formularis o perquè les despeses d’enviament o IVA no són les esperades, el cas és que molts dels usuaris marxen del web sense haver efectuat la compra.

Per a nosaltres, el més important és simplificar al màxim el procés, minimitzant els scrolls i les pàgines. Els usuaris no estan disposats a omplir infinitat de pàgines per realitzar una compra. En cas que això ocorri al teu web, els usuaris sempre preferiran recórrer a Amazon.

A banda de tots els factors ja mencionats, també és interessant utilitzar la funcionalitat de productes similars així com el disseny responsive, dos factors que et garantim en tots els webs de CESW.

En resum, un web òptim requereix d’un bon disseny, una bona usabilitat, un bon contingut i una bona dosis de creativitat que et diferenciï de la competència. Ara que tens el teu web, no perdis l’oportunitat de fer-lo més amigable a l’usuari!

Són adequats per al teu negoci els anuncis a Linkedin?

Consells  ·  20 d'agost del 2019

No són tan populars com els anuncis a Facebook i Instagram però poden ser més efectius si el teu públic objectiu són empreses o professionals. Els anuncis a Linkedin són ideals per al màrqueting B2B (Business to Business), el que es dirigeix directament a d’altres empreses en comptes de fer-ho a particulars o a consumidor final.

En sectors en què sol ser complicat fer arribar els nostres missatges a l’audiència, aquesta xarxa et pot ajudar a donar a conèixer la teva marca als cercles professionals afins. Alhora, contribueix a ampliar la xarxa de contactes relacionada, incrementant al seu torn les possibilitats de captar nous clients potencials.

Linkedin ja no és la xarxa social que consultes només per buscar feina. Amb més de 300 milions d’usuaris actius al mes, Linkedin s’ha convertit en molt més que un aparador de currículums. A dia d’avui, Linkedin és en la major xarxa professional del món.

Per tal que puguis decidir si aquesta xarxa és convenient per al teu negoci, et compartim tot el que hauries de saber sobre els anuncis abans de llançar-t’hi a provar-ho:

1. Necessites un perfil de negoci a Linkedin

Probablement tens un perfil personal però, per poder fer anuncis, necessites crear una pàgina d’empresa amb informació exclusiva del negoci. Per dur-ho a terme, primer has d’escollir la tipologia de negoci i després omplir la fitxa amb el nom, el web, el logotip i una descripció de màxim 120 caràcters.

Si encara no tens un perfil de negoci a Linkedin, no esperis més! Fer-ho és fàcil i et proporciona un espai publicitari alternatiu per als teus productes i serveis.

2. Requereix una alta inversió

Si tens en ment els 0,10 €/clic de Facebook o l’1 €/clic dels anuncis de Google, canvia el xip i oblida les comparacions. Els anuncis a Linkedin tenen un cost bastant més elevat que la resta de xarxes socials.

S’estima que el cost per clic mínim és de 2 € i es recomana una inversió mínima diària de 10 € per campanya. Si el retorn de la inversió és positiu i obtens contactes de qualitat, aquestes xifres poden ser excel·lents però, en cas que només vulguis provar-ho, has de partir d’una inversió significativa.

3. Arribes a les bústies de correu dels teus clients potencials

Tot i que els anuncis poden aparèixer camuflats entre les publicacions del feed principal i al lateral dret, Linkedin dona als anunciants una possibilitat única: enviar missatges personalitzats a les safates d’entrada de clients potencials. A part de que és una eina molt directa, el millor és que només reben els missatges els usuaris que estan actius a la xarxa i el remitent pot ser un perfil personal.

Aquesta comunicació tan directa també té un punt feble: si els usuaris no hi estan interessats, poden interpretar el teu missatge com a spam.

4. Pots segmentar per sectors d’activitat i càrrecs

Per evitar anuncis no rellevants, és clau treballar una bona segmentació. En aquest sentit, Linkedin ens ho posa fàcil gràcies a la seva àmplia base de dades de professionals.

A les clàssiques segmentacions d’ubicació, sexe i edat, Linkedin afegeix segmentacions segons el nom de l’empresa, el sector, el càrrec dels usuaris, la universitat on aquests hagin estudiat i fins i tot les seves aptituds.

Imagina’t les possibilitats: podries crear un anunci per a empreses del sector industrial del Gironès que només vegin els càrrecs directius que tinguin un màster en indústria 4.0. i hagin fet cursos sobre temes d’innovació.

5. Requereix d’una gestió professional

Tal i com ocorre amb el Business Manager de Facebook i Instagram o la plataforma de Google Ads per als anuncis en aquest cercador, Linkedin disposa de la seva pròpia plataforma de gestió, el Campaign Manager.

No és una eina excessivament complicada, però si no estàs familiaritzat amb els formats publicitaris, les opcions de pagament (per clic, per 1.000 impressions o per enviament) o el seguiment de conversions, la gestió diària pot ser una mica aclaparadora.

Quan pensis en qualsevol tipus de publicitat social, cal que tinguis en compte totes les opcions disponibles, les valoris i decideixis quina encaixa millor amb el teu negoci. Des del departament de màrqueting de CESW, estarem encantats d’assessorar-te i acompanyar-te en el procés!

 

Consells tècnics per optimitzar el teu web per a cercadors

Consells  ·  9 d'agost del 2019

Segurament quan sents a parlar de posicionament orgànic en cercadors penses en accions com introduir les paraules clau del teu negoci als textos, títols i metaetiquetes o bé en crear contingut de qualitat actualitzat. Felicitats, vas pel bon camí!

Com ja t’hem explicat anteriorment en articles com Consells per millorar el SEO on page, tots els punts anteriors són factors clau per fer que el teu web aparegui més amunt a les SERP’s (pàgines de resultats dels motors de cerca). Ara bé, malauradament això no és suficient.

El posicionament orgànic és tan complex que Google té en compte més de 200 factors diferents a l’hora de decidir quines pàgines web col·locar als primers llocs de les pàgines de resultats. En l’àmbit tècnic del SEO off page, a CESW tenim en compte molts dels factors essencials per al posicionament abans de lliurar qualsevol web. Ens referim a qüestions tècniques com la velocitat de càrrega, el disseny responsiu, l’encadenament d’urls, la importància de la pàgina de contacte, els termes de servei i privacitat, l’arquitectura web, l’enviament dels sitemaps i molts d’altres.

De tota manera, encara queden molts factors que són feina del propietari de cada pàgina web. Per assistir-te en la millora del posicionament orgànic del teu web, et compartim algunes de les pràctiques recomanades que facilitaran el rastreig i la indexació de la teva pàgina web per part de Google.

  • Aconsegueix backlinks

Juntament amb el contingut, els backlinks o enllaços entrants que apunten al teu web des d’altres pàgines són dos dels principals factors que ajuden a posicionar de forma orgànica. Per a Google aquests enllaços augmenten l’autoritat i rellevància d’un domini ja que, si varis webs de qualitat hi apunten, pot significar que aquell domini és útil i de referència.

Malgrat que obtenir enllaços és una de les tasques més complicades del món del SEO, no és impossible i cal treballar-ho de forma transparent. Com? Aconseguint enllaços procedents de tuits o altres publicacions a xarxes socials, publicant articles com a convidat (els denominats guest posts) en blocs amb autoritat o fent curació de continguts amb eines com Tumblr o scoop.it.

  • Treballa la teva xarxa d’enllaços interns

Molt més fàcils que els anteriors, els enllaços interns són aquells que es creen entre les diverses pàgines d’un mateix web. Així es crea una xarxa de pàgines relacionades que facilita tant la navegació de l’usuari com la indexació de Google.

Explicat de forma més fàcil: si tens un web de venda de bombes d’aigua i ofereixes alhora un servei de manteniment, seria ideal que cada concepte tingués el seu propi apartat i que de l’un es pugui accedir a l’altre amb un enllaç natural.

  • Millora l’estructura de les urls

Les urls massa llargues i plenes de paràmetres inintel·ligibles no agraden a l’usuari que navega però tampoc als rastrejadors de Google. Per tant, et recomanem crear categories descriptives, noms d’arxius clars per als documents i seqüències senzilles. D’aquesta manera, els motors de cerca ho tindran més fàcil a l’hora d’indexar cada url i els usuaris navegaran de forma més intuïtiva.

Per exemple, evita urls com aquesta: elmeudomini.com/categoria123/article29052019. En contraposició, és recomanable utilitzar les paraules clau del teu negoci a les urls i separar-les amb guions (-) en comptes de fer-ho amb guions baixos (_). Per acabar-ho d’adobar, quan la url es mostri en un resultat de cerca a Google, si les paraules clau de l’usuari coincideixen amb les de la url, aquestes es veuran en negreta.

  • Facilita la navegació

En qualsevol projecte web, l’estructura és un dels factors més importants per afavorir que els usuaris trobin allò que busquen i, en conseqüència, es mantenen les taxes de rebot a ratlla. Quan penses en crear el teu web, és imprescindible tenir abans un esquema mental de quina serà la pàgina principal i com s’accedirà des d’aquesta als continguts específics. Planteja les categories i subcategories amb lògica.

D’aquesta lògica de partida en sortirà el sitemap, un arxiu XML amb un llistat jeràrquic de les diverses pàgines del nostre web o, el que és el mateix, un mapa. Això serveix perquè Google trobi les diferents pàgines del nostre web i les pugui indexar correctament.

Nosaltres ens n’encarreguem de que el mapa quedi penjat quan activem el teu web però tu també pots suprimir-lo o afegir-ne un de nou des de Google Search Console quan facis canvis.

  • Evita enllaços trencats

De vegades canviem l’estructura de la nostra pàgina web i ens n’oblidem que això pot generar errors 404, és a dir, el “no disponible” o “pàgina no trobada” que veu l’usuari quan aterra a aquella pàgina. Si és frustrant per l’usuari, és encara pitjor per Google i ho penalitza a l’hora d’atorgar les primeres posicions als rànquings.

Per comprovar que no tenim enllaços trencats, cal consultar la pestanya de rastreig a Google Search Console i eliminar o corregir els errors que hi trobem. Una alternativa que suggereix Google a la seva guia d’optimització per a principiants és la de crear una pàgina 404 personalitzada que aparegui en aquests casos i ofereixi als usuaris enllaços a pàgines populars o relacionades dins del mateix web.

  • Optimitza la presentació del contingut

Moltes vegades enllacem contingut del nostre web amb d’altres pàgines i ho fem a través de paraules genèriques com “fes clic aquí”. Tot i que la voluntat sigui facilitar a la feina a l’usuari, les bones pràctiques recomanen que el text àncora (on fem clic i apareix com a enllaç) sigui descriptiu del contingut que enllaça i contingui les paraules clau.

També en l’apartat de continguts, tenim en compte els textos però ens n’oblidem de les imatges. Quan puges les imatges al gestor de CESW, recorda que el nom amb què les has guardat contingui les paraules clau i dona’ls un nom i un text que també ho facin.

I com sempre repetim, evita contingut duplicat! No copiïs textos d’altres webs i no repeteixis el mateix contingut en diferents apartats del web.

Aquestes són algunes de les pautes tècniques que hauries de seguir per tal que la teva pàgina web es posicioni de forma natural, però tens també moltes altres formes de promocionar-la. Les recollim als serveis de màrqueting de CESW, fes-hi un cop d’ull!

Cas d’èxit de publicitat digital: Lluna Esports

Casos d'èxit  ·  18 de juliol del 2019

Amb més de 30 anys d’experiència al sector del lleure, Lluna Esports és una empresa especialitzada en l’organització de colònies i campus d’estiu que, davant la cada cop major competència al seu sector, ha optat per invertir en publicitat de pagament a Google i a xarxes socials.

En total, en poc més d’un mes d’estratègia combinada en tres plataformes (Google, Facebook i Instagram), hem aconseguit fins a 78 conversions amb una mitjana de cost per conversió de 20 €. En aquest cas, les conversions signifiquen contactes de clients potencials.

Campanyes de cerca a Google Ads

Lluna Esports havia realitzat anteriorment campanyes a Google Ads sense cap resultat així que vam decidir iniciar un nou compte amb fins a quatre campanyes de cerca centrades a les quatre províncies catalanes per incrementar el coneixement de la marca entre el públic objectiu i aconseguir clients potencials.

Durant els dos primers mesos de vida de les noves campanyes, hem registrat 34.000 impressions, 2.700 clics i 45 conversions (de formulari de contacte la majoria) a un cost per conversió de 29 € i un cost per clic mitjà de 0,5 €.  Alhora, els nostres anuncis han aparegut de mitjana a la segona posició i amb una quota d’impressions superior al 40 %, tot i l’alta competència (fins a 15 anunciants més).

Formularis de contacte a Facebook i Instagram

Malgrat que les campanyes d’anuncis a xarxes socials van començar amb poc marge de maniobra -a finals de maig amb l’objectiu de captar clients potencials per un servei que començava a finals de juny-, aquestes han registrat un alt nombre de contactes.

En concret, hem posat en marxa dues tipologies de campanyes: una de captació de contactes a través de formularis integrats a la plataforma (i que per tant eviten a l’usuari haver de sortir de Facebook o Instagram) i una de redirecció de tràfic al web que Lluna Esports havia creat amb el nostre servei de creació de pàgines web.

Així doncs, hem creat fins a 12 creativitats d’anuncis diferents, la meitat d’aquestes segmentades en base a públics similars als quals ja els hi agrada la pàgina de Facebook  de Lluna Esports i l’altra meitat amb una segmentació localitzada en un radi de 80 km de la casa de colònies i dirigida només a pares i mares amb fills d’edats compreses entre els 6 i els 14 anys, igual que les edats de les colònies.

En total, les campanyes han aconseguit més de 75.000 impressions i 700 clics a l’enllaç de l’anunci a un cost per clic que no ha superat els 0,36 €. Pel que fa a les conversions, els anuncis han circulat de forma gairebé ininterrompuda a Facebook i Instagram i han generat 33 conversions a un cost de 7,7 € / conversió (de les quals el 70 % han ocorregut a Facebook).

Si encara dubtes entre invertir els teus esforços de màrqueting a Google o fer-ho a xarxes socials, recomanem que ens visitis a les nostres oficines per tal que puguem assessorar-te sobre l’estratègia de màrqueting més adient a les necessitats del teu negoci. Perquè cada cas és únic, t’animem a fer un cop d’ull als nostres serveis de màrqueting i a deixar-te aconsellar pel nostre equip de professionals.

El salt de la botiga física a la botiga online

Casos d'èxit  ·  3 de juliol del 2019

Amb centenars de visites mensuals i unes taxes de rebot inferiors al 25 %, el web de Domènec Nens és un clar exemple de com una botiga amb un canal de venda físic pot fer el salt a la botiga en línia amb un satisfactori retorn de la inversió.

Aquesta botiga de productes per a nens i nenes ubicada Olot ha posat en marxa el seu e-commerce fa pocs mesos però, des de la seva implementació, ja ha aconseguit bastantes vendes amb un preu mitjà per comanda de 60 €.

Com que es tracta de roba per als més petits, el disseny d’aquesta pàgina web ha utilitzat colors pastel i una tipografia amable i arrodonida de conjunt amb el logotip. En conjunt, la seva carta de presentació és una interfície senzilla i minimalista que destaca per igual la roba infantil de les millors marques i l’apartat d’outlet, on aconseguir rebaixes substancials en peces de roba de temporades anteriors.

Amb un catàleg dinàmic de fins a 400 productes i una eficaç arquitectura web estructurada a partir de roba de bebès, nena, nen i complements, la major part del tràfic arriba a parts iguals des de xarxes socials (Instagram de Domènec Nens i Facebook de Domènec Nens) i des del canal orgànic.

Les millors funcionalitats del web botiga amb CESW

De la mateixa manera que la resta de botigues en línia realitzades per CESW, el web de Domènec Nens està adaptat per a mòbils (més del 70 % del tràfic arriba a través d’aquests dispositius) i compta amb totes les funcionalitats necessàries per a qualsevol producte d’aquestes característiques. En destaquem les següents:

  • Gestor de comandes: amb només un clic, des del gestor es poden comprovar les vendes que han tingut lloc a través del web, així com l’estat de les comandes.
  • Descomptes: la nostra plataforma permet aplicar descomptes a grups de productes o a productes concrets i fer-ho fins i tot en funció del tipus d’usuari. En aquest cas, per tant, Domènec Nens fa que l’usuari vegi el preu inicial del producte i, al costat, el preu final que queda després d’aplicar el descompte.
  • Productes relacionats: és possible que compris un vestit per a la teva filla i després vulguis combinar-hi una samarreta. Cap problema, a CESW pensem en tot i ja hem inclòs una funció per tal que el web mostri a cada usuari productes que li podrien interessar en funció de la seva cerca concreta. I en cas que no trobis allò que busques, el web compta també amb un cercador de productes des del qual buscar els articles que t’interessen sense necessitat de navegar per les diverses categories.
  • Diverses possibilitats de pagament: si efectues qualsevol compra al web de Domènec Nens o de qualsevol altre web de CESW, podràs pagar amb PayPal, targeta de crèdit (TPV virtual), per transferència bancària o contra reemborsament.
  • Transport: la distribució dels teus productes pot ser un maldecap però nosaltres hem intentat posar-t’ho fàcil. La nostra plataforma té en compte la diferenciació de preus segons si es tracta d’enviaments internacionals, nacionals i fins i tot dins una mateixa província. Això et permet aplicar un cost de transport diferent en funció de la destinació final del producte. Per tant, un cop els usuaris afegeixin els productes al carretó i proporcionin les dades d’entrega del mateix, podran veure el cost de tota l’operació desglossat. A més, el nostre gestor ofereix la possibilitat de fer que el transport sigui gratuït per compres superiors a l’import que determini cada client.

Si encara no t’has decidit a crear la teva botiga en línia, fes un cop d’ull als nostres millors dissenys i contacta’ns!

Anuncis de pagament: a Google o a les xarxes socials?

Consells  ·  25 de juny del 2019

Vols anunciar els teus productes o serveis a internet però t’han parlat de tantes opcions que no saps ni per on començar. A Cap Empresa Sense Web no només t’acompanyem en el procés de creació de la teva pàgina web sinó també en el màrqueting i promoció de la mateixa.

Google, el motor de cerca més famós del món, processa més de 100.000 milions de cerques al mes. O el que és el mateix, 40.000 cerques per segon. D’altra banda, Facebook, la principal xarxa social en nombre d’usuaris, acumula més de 2.200 milions d’usuaris actius al mes. Al seu torn, Instagram, el germà de Facebook, en suma prop de 1.000 mentre acumula el major creixement exponencial a les xarxes socials.

La tria no és fàcil però en aquest article et donem les respostes a la pregunta del milió: quin és el millor canal per anunciar el meu negoci? Un cop has definit quin és el teu sector, tipus de producte, públic i objectiu de màrqueting, arriba el moment d’escollir la plataforma on anunciar-te.

Anuncis de cerca a Google Ads

No ens quedem curts quan afirmem que més del 90 % de les cerques que es fan a internet procedeixen de Google. El gegant tecnològic de Mountain View compta amb el buscador més utilitzat, el primer lloc al que recorrem quan volem trobar informació, productes, ubicacions o empreses. A banda de la immensa i òbvia audiència potencial, t’expliquem alguns dels avantatges d’utilitzar anuncis a Google en la teva estratègia de màrqueting:

  • Els usuaris estan buscant activament el producte o servei que els ofereixes. Mentre Facebook i Instagram generen una necessitat, Google hi posa remei.
  • Proporciona resultats a curt termini.
  • Tenim el control de la nostra inversió: decidim el pressupost total que volem invertir diàriament així com el màxim preu que estem disposats a pagar per un clic.
  • És més car que les xarxes socials però genera més conversions i de millor qualitat.
  • Les campanyes s’enfoquen a generar rendibilitat per al teu negoci.

Com a punts febles, destaquem la complexitat d’ús de la plataforma, la competència ferotge i l’alt cost del clic.

Anuncis a Facebook i Instagram

L’algoritme de Facebook i Instagram és cada dia menys fiable a l’hora de fer arribar les publicacions als nostres seguidors ja que l’abast orgànic d’aquestes no sol superar el 10%. Davant d’aquesta situació, no ens queda una altra opció que optar per anuncis de pagament si volem ampliar els destinataris dels nostres missatges. Algunes de les seves característiques en són les següents:

  • Senzillesa d’implementació i gestió dels anuncis: pots gestionar els anuncis des de la mateixa xarxa social al mòbil però existeix també una plataforma de gestió centralitzada per a professionals, el Business Manager.
  • Els usuaris estan en el seu temps d’oci o entreteniment així que no busquen res específic quan el teu anunci els importuna.
  • Les grans opcions de segmentació de la plataforma permeten segmentar de forma precisa i arribar a públics concrets que possiblement estaran interessats en el teu producte o servei (tot i no tenir-ne una necessitat prèvia). Per exemple: Mares de 30 a 40 anys de Girona ciutat, que treballin a l’administració pública i siguin aficionades al ioga.
  • Funciona millor a efectes de branding i per a negocis B2C.
  • Es poden utilitzar moltes combinacions d’imatges i vídeos: una única imatge o vídeo, seqüència de vàries o col·lecció d’articles en un únic anunci.
  • S’obtenen resultats amb una inversió més baixa que la de Google Ads.

Un consell final: en cas que no vegis clar quina plataforma s’adapta millor al teu negoci, prova-les totes dues i analitza quina et proporciona els millors resultats. I malgrat que les diferències entre plataformes són evidents, ambdues poden coexistir per dotar a les empreses d’una estratègia de màrqueting global. Si has pensat en implementar-ne alguna o, vols saber més sobre la idoneïtat de les mateixes per al teu negoci, no dubtis en contactar-nos.

A CESW, som experts en pàgines web i serveis de màrqueting!

 

 

Com augmentar les vendes amb la teva botiga online

Consells  ·  11 de juny del 2019

Ara que les vendes en línia suposen ja un 20 % del consum a l’Estat Espanyol o que, en d’altres paraules, els consumidors gasten 1 de cada 5 € en compres online, és més important que mai donar als nostres clients la possibilitat de comprar des del sofà de casa.

Si ja has posat en marxa el teu web botiga, ara arriba la part més difícil: impulsar el tràfic i les vendes. Tens una pàgina web 10 amb un disseny totalment responsive, uns productes de primera qualitat i unes fitxes de producte perfectament optimitzades així que només et queda el més important: atraure compradors.

No t’enganyarem, en la majoria de sectors la competència és tan ferotge que les taxes de conversió no arriben al 3 %. La vessant positiva de tot això és que les opcions de màrqueting són també infinites. Te’n compartim algunes perquè provis la que millor et funciona i augmentis les vendes amb la teva botiga online!

  • Optimitza el SEO dels productes

Et sona el concepte posicionament orgànic? De ben segur que te l’hem mencionat més d’una vegada ;) Es tracta de fer que els teus productes apareguin tan amunt com sigui possible a la pàgina de resultats de Google. Per fer-ho, entre d’altres accions, cal saber com busquen els usuaris els teus productes i donar-los el nom corresponent al web.

Dins del gestor de CESW, busca la pestanya SEO dins de cada producte i omple els camps de títol i descripció. És aquí on has d’introduir les paraules amb què els usuaris busquen productes com els teus.

Alguns consells: evita el keyword stuffing o la saturació de paraules clau, afegeix sinònims i redacta descripcions úniques (sobretot, no copiïs contingut).

  • Descobreix Google Shopping i Social Commerce

Amb l’objectiu d’oferir una major visibilitat per a productes concrets, Google Shopping exposa fitxes de productes amb fotografies, descripcions i preus. Només cal que pugis el teu catàleg de productes a la plataforma i els optimitzis per obtenir el millor resultat.

A diferència de les altres plataformes d’anuncis de Google, a Shopping els preus del clic són molt més baixos així que anunciar-se és molt més assequible. A més, ara aquests anuncis apareixen també a l’apartat d’imatges de Google! Abans d’intentar-ho, però, assegura’t que els preus dels teus productes són suficientment competitius.

A més, si ja tens una pàgina de Facebook i Instagram per a la teva empresa, pots crear publicacions específiques per als teus productes i guiar als usuaris cap a la compra.

  • Retargeting per compres abandonades

Una bona campanya publicitària necessita una bona estratègia de retargeting. Traduïm: no podem deixar escapar els usuaris que visiten el nostre web sense comprar i els hem d’anar recordant que aquell producte que han mirat els espera.

En el cas de les botigues online, aquesta pràctica pren encara més sentit ja que podem segmentar els usuaris per saber quins han abandonat el procés de compra. Amb aquesta informació de valor, només cal oferir-los després anuncis específics mentre estan navegant per d’altres pàgines web.

  • Promocions, sortejos i descomptes en dies especials

Black Friday, Cyber Monday, Dia del pare, Dia de la mare, Sant Jordi, vacances, etc. Els motius per oferir descomptes poden ser tan diversos com el teu catàleg de productes. A banda dels dies més institucionalitzats al calendari, tu decideixes quan fer una promoció o sorteig a les xarxes socials o quan comunicar un nou producte.

Amb preus competitius, aconseguiràs “pescar” usuaris que prèviament no havien fet cas al teu producte però que ara se senten atrets pel nou reclam. Fes volar la imaginació i dissenya promocions sucoses per augmentar les vendes online!

  • Implementa un programa de fidelització

És possible que el teu negoci es nodreixi de clients recurrents, és a dir, aquells clients que ja han comprat una vegada, han quedat contents i han decidit tornar-ho a fer.

I si els mimes una mica amb un incentiu addicional? Descomptes, punts, enviaments gratuïts, venda anticipada, prova de nous productes, ofertes per primeres compres,... Tu esculls com i quan, però, independentment de la manera, et garantim que donarà el seu fruit: retenció i fidelització dels clients més fidels a la marca.

Segueix els nostres consells de màrqueting per incrementar les vendes a la teva botiga online i fes créixer el teu negoci!