Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

La fitxa de producte perfecta per vendre

Consells  ·  14 de novembre del 2018

Si tens una botiga en línia és evident que el teu objectiu és vendre i per aconseguir-ho és fonamental pensar en la fitxa de producte com en una landing page. Una landing page és una pàgina d’aterratge expressament dissenyada per generar una acció, que en aquest cas és que l’usuari compri.

Però, com és la fitxa de producte perfecta? Tot i que cada sector i cada empresa té les seves necessitats i especificitats, hi ha una sèrie d’elements clau que ha de tenir una fitxa de producte d’una botiga en línia per aconseguir vendes.

  1. Fotografies del producte: una imatge de qualitat del producte és el primer que necessitem i si disposem de més fotos que mostrin diferents angles del producte, detalls o possibles versions, encara millor. Així el client es podrà fer més a la idea de com és el producte.
  2. Nom del producte: clar, senzill i únic. Si hi afegim alguna característica important o el nom de la marca, si és coneguda, ens ajudarà a posicionar-lo orgànicament (SEO). Posa’t al lloc de l’usuari i pensa com cercaries el producte a Google.
  3. Resum o descripció curta: com un subtítol que ens permet descriure el producte amb una frase curta i deixa clar al potencial client què és o per a què serveix. També pot ser alguna frase creativa que serveixi de ganxo!
  4. Descripció del producte: tota la informació bàsica i necessària del producte. És important que sigui el més completa possible, que hi utilitzem paraules clau i que estigui ben redactat. També és fonamental que la descripció sigui original, que expliqui els beneficis de tenir el producte en qüestió i que motivi a comprar-lo.
  5. Atributs: es tracta de les característiques més tècniques del producte, com ara el material del qual està fet, i de possibles variables que el propi usuari pot triar o configurar, per exemple, el color, la talla, la mida, etc.
  6. Preu i disponibilitat: el preu ha de ser ben visible i ha de quedar clar si té l’IVA inclòs o no, si es tracta d’una oferta o d’una promoció limitada, etc. També és imprescindible que l’usuari sàpiga si el producte està disponible, és a dir, si n’hi ha en estoc, i quantes unitats en pot comprar.
  7. Botó de compra: element principal de la crida a l’acció, ja sigui “Afegeix al cistell de la compra” o “Compra ara” o “Reserva”, per tant ha de ser ben visible.
  8. Possibilitat de compartir a les xarxes socials: si vols aconseguir visibilitat per als teus productes i arribar a nous clients potencials, facilita als usuaris que els puguin compartir a les xarxes socials.
  9. Material gràfic addicional: vídeos demostratius, croquis en pdf o qualsevol tipus de material gràfic que ajudi a entendre el producte o que facin venir ganes de tenir-lo. Sovint, una imatge val més que mil paraules.
  10. Informació complementària: totes aquelles dades addicionals del producte que poden ser interessants per al comprador. Per exemple, composició del producte, terminis de lliurament, etc.
  11. Textos o imatges per generar confiança: són elements que ens ajuden a transmetre més confiança al comprador, quan la nostra botiga o marca no és coneguda, com ara segells o certificats de qualitat.
  12. Productes de venda creuada: mostrar o recomanar altres productes relacionats o complementaris del que està veient l’usuari és una bona manera d’incentivar la venda i de vendre més.
  13. Contacte: per últim, però no menys important, hem de facilitar al màxim el contacte per aclarir dubtes, sobretot quan es tracta de productes molt específics o d’un cost elevat. Tant podem incloure un formulari de contacte, com tenir ben visible un telèfon o un correu electrònic, on el potencial client ens pugui contactar sense compromís.


No et perdis la nostra infografia de la fitxa de producte perfecta! Esperem que t’inspiri a l’hora de crear les fitxes de producte de la teva botiga en línia.

Prepara la teva botiga en línia per al Black Friday

Consells  ·  Tendències  ·  25 d'octubre del 2018

Si tens una botiga en línia segur que tens el divendres 23 de novembre marcat al calendari. I és que el Black Friday és l’avantsala de la campanya nadalenca, ja que moltíssima gent aprofita els dies compresos entre el Black Friday i el Cyber Monday (el dilluns següent) per comprar regals de Nadal.

La previsió de vendes en línia durant el proper Black Friday és d’un total de 1.300 milions d’euros, un 13% més que l’any passat, segons la consultora Making Science. Una excel·lent notícia tenint en compte que durant el Black Friday del 2017 les vendes en línia van créixer un 345% respecte la resta de l’any i el trànsit web a botigues en línia un 113%.

Els sectors de retail o comerç al detall més beneficiats continuen sent tecnologia, moda, esports, oci i turisme. Per tant, si a la teva botiga en línia hi tens productes d’alguna d’aquestes categories, ves preparant ofertes i promocions per al Black Friday.

Però, què esperen els consumidors durant el Black Friday? Principalment, grans descomptes de preu sobre nous productes, que normalment oscil·len entre el 20% i el 60%. Per tant, oblida’t d’intentar liquidar saldos o rebaixar productes de temporades anteriors perquè no funcionarà. Altres factors importants que valoren els consumidors són: la velocitat i flexibilitat en les entregues, la fiabilitat del servei i la facilitat a l’hora de fer la comanda i una possible devolució. Mentre que els valors de marca passen a un segon terme.

Com a venedor, el Black Friday és una bona oportunitat per arribar a nous clients i per aconseguir que els clients habituals comprin més. Això sí, abans de posar en marxar una campanya de Black Friday, assegura’t que les fitxes de productes del web són atractives i tenen tota la informació necessària, que tens prou estoc de productes, que podràs assumir una allau d’enviaments amb el teu transportista habitual i que tens ben explicada la política de devolucions en les condicions de compra.

I recorda que el Black Friday és l’ocasió perfecta per crear codis de descompte utilitzant els codis promocionals del gestor de continguts de CESW! Contacta’ns si necessites ajuda per fer-ho.

Continguts per atreure visites al teu web

Consells  ·  Tendències  ·  11 d'octubre del 2018

El màrqueting de continguts és una de les tècniques més efectives i necessàries per atreure usuaris, convertir-los en clients i fidelitzar-los.

Fins aquí sona perfecte, però sovint la dificultat és trobar els continguts i formats adequats. Per això en aquest article et donem idees de tipus de continguts que t’ajudaran a captar nous clients i a vendre més.

  • Blog: l’estrella dels continguts i un valor afegit molt important per als negocis en l’àmbit digital. Es tracta de publicar regularment articles interessants i de qualitat per al nostre públic objectiu, seguint criteris de SEO. Què ens aporta? Ens mostra com a especialistes en el nostre sector, ens dona veu pròpia per crear la nostra imatge de marca i una reputació online, millora el nostre posicionament en els resultats de cerca de Google, ens acosta a més clients potencials i, per tant, ens acaba aportant vendes.
  • Newsletter: ens permet enviar articles del blog i altres continguts extres i de qualitat de manera regular i molt directa (via correu electrònic) a clients o usuaris realment interessats en els nostres productes o serveis. El butlletí electrònic és ideal per fidelitzar i vendre a un cost força baix.
  • Vídeos: la capacitat d’atracció i persuasió del vídeo màrqueting és innegable i s’està convertint en el format estrella dels dispositius mòbils. Podem fer vídeos corporatius sobre l’empresa, vídeos per presentar nous productes, vídeos d’esdeveniments i de testimonis de clients, vídeos tutorials, etc.
  • Infografies i imatges: continguts molt virals, sobretot a les xarxes socials, perquè mostren dades i informació d’una manera molt visual, directa i entenedora. És cert que ja no tenen l’efecte novetat de temps enrere, però encara funcionen molt bé i els usuaris prefereixen compartir infografies i imatges que altres tipus de continguts. Hi ha eines gratuïtes per crear infografies, com per exemple Canva.
  • PDFs: molt útil quan volem posar a disposició d’usuaris i clients continguts amplis o de caràcter més tècnic amb opció a descarregar-los. Com a contingut de text, els PDFs també posicionen força bé en els resultats de cerca.
  • Presentacions: les presentacions amb diapositives combinant text i imatge són un bon recurs per a continguts extensos i complexos. Dos dels programes gratuïts més utilitzats per fer presentacions força visuals i compartir-les són Slideshare i Prezi.
  • Guies: responen a dubtes i necessitats dels clients i ens posicionen com a experts o referents en el tema del qual tracten. Acostumen a donar informació específica i detallada i a ser més extenses que els articles d’un blog. És un tipus de contingut d’alt valor a canvi del qual, sovint, es demana a l’usuari que faciliti el seu correu electrònic per accedir-hi o descarregar-lo.

Ara que ja els coneixes, posa en pràctica els tipus de continguts més adequats per al teu negoci i els teus clients i ja veuràs com milloraràs els resultats!

Avantatges del remàrqueting

Tendències  ·  3 d'octubre del 2018

El remàrqueting o retargeting és una tècnica de màrqueting digital molt útil per a les empreses i marques per fer arribar els nostres anuncis de manera personalitzada a aquells potencials clients que ja han visitat algun cop el nostre web o bé que han obert algun correu electrònic nostre. És una segona oportunitat per vendre els nostres productes o serveis a aquells usuaris indecisos.

Això és possible gràcies a les cookies que s’instal·len al navegador de l’usuari quan visita un lloc web, de manera que quan entra a altres webs que accepten anuncis de tercers, es mostra l’anunci del producte que aquell usuari havia estat mirant anteriorment. Així fomentem el record a la ment de l’usuari per aconseguir la conversió final, ja sigui una venda o un contacte.

Quins són els avantatges del remàrqueting per a una empresa o marca?

  • Alta segmentació creant llistes d’usuaris per perfils i personalització dels anuncis.
  • Alta efectivitat, ja que ens dirigim a usuaris que en algun moment han estat interessats en els nostres productes o serveis i que, per tant, ja ens coneixen.
  • Potenciació del branding o imatge de marca, ja que poses la teva empresa o marca a la ment dels usuaris.
  • Adequació als teus objectius de màrqueting podent triar entre diferents tipus de campanyes de remàrqueting.
  • Augment del CTR (clics per impressions) i de les conversions, ja siguin contactes o vendes directes.
  • Millora del ROI (retorn de la inversió), ja que els costos són menors i l’efectivitat és major.


En definitiva, el remàrqueting és una excel·lent oportunitat de convertir clients potencials en clients reals.

Cuides la teva reputació online?

Consells  ·  26 de setembre del 2018

La reputació online és la percepció pública del nostre negoci a internet, és a dir, com la valoren els usuaris i quin grau de prestigi té.

És important tenir clar que la reputació online no depèn només del negoci, sinó que es troba molt influenciada per les opinions i comentaris de tercers.

Tot i no tenir-ne el control absolut, si la gestionem correctament hi tenim molt a guanyar, ja que ens ajuda a fidelitzar clients, a generar confiança en els clients potencials i a millorar el posicionament orgànic a Google (SEO).

En canvi, si no gestionem la nostra reputació online o ho fem malament, correm el risc de perdre tot el nostre prestigi, els clients i les vendes, actius tots tres que ens costaran molt de recuperar.

Per això, a continuació et donem algunes claus per avaluar i optimitzar la reputació online del teu negoci:

Com avaluar la teva reputació online?

Escoltant als clients i al públic objectiu i monitoritzant comentaris i opinions que hi pugui haver a internet sobre el nostre negoci. Per fer-ho hem d’investigar la nostra empremta digital o què hi pot haver del nostre passat a internet, monitoritzar les converses que s’estan produint en el present i planificar accions preventives per a un futur.

Tingues en compte que els usuaris poden opinar sobre els teus productes i serveis o sobre els continguts del teu web en una xarxa social encara que no hi tinguis un perfil.

Consells per optimitzar la teva reputació online

  • Actua amb honestedat i coherència: sigues transparent i honest a l’hora de solucionar problemes o errors i procura que els teus missatges i accions siguin coherents.
  • Mantingues un feedback proper amb l’usuari: si et mostres accessible i humà, el client ho agrairà i serà més comprensiu davant de possibles errors. Això sí, cuida les formes i sigues educat i amable en els teus missatges i comunicacions.
  • Dona respostes ràpides i útils: els clients són cada cop més impacients i exigeixen més rapidesa, per tant, és important respondre a temps i amb eficàcia.
  • Planifica, però sigues flexible: estableix unes pautes i protocols en les comunicacions amb els clients, que contemplin possibles escenaris en els quals et pots trobar, però sigues també flexible i adapta’t a cada circumstància.
  • Sigues proactiu: és fonamental a l’hora de crear continguts propis i de valor per als usuaris.
  • Contraresta els missatges negatius: davant de crítiques negatives, queixes o reclamacions, actua ràpid per resoldre-ho el més aviat possible i minimitzar-ne les conseqüències. T’ajudarà disposar d’un protocol d’actuació en cas d’una crisi de reputació online.

Ja ho veus, tenir cura de la teva reputació online significa tenir en compte i cuidar els usuaris i els clients potencials.

Instagram Shopping, l’eina per vendre a Instagram

Novetats  ·  19 de setembre del 2018

Amb Instagram Shopping, les botigues en línia tenen un nou canal de venda gratuït i molt fàcil d’utilitzar. Només cal que la teva botiga o marca:

  • Tingui un perfil d’empresa a Instagram amb un mínim de 9 publicacions.
  • Tingui una Fan Page a Facebook.
  • Utilitzi la darrera versió d’Instagram.
  • Vengui productes físics en un lloc web, és a dir, tingui botiga en línia.
  • Integri el seu catàleg de productes a Facebook.

Si compleixes aquests requisits, ja pots començar a utilitzar Instagram Shopping. El seu funcionament és ben senzill. Com a venedor, podràs etiquetar fins a 5 productes dins d’una mateixa foto o bé crear un carrusel amb un màxim de 20 productes. El procés és el mateix que quan etiquetes a una persona en una publicació i hi podràs posar el preu i les característiques del producte perquè quan l’usuari cliqui al damunt ho vegi.

Per adquirir el producte, l’usuari ha de clicar damunt del botó Comprar i Instagram el portarà a la pàgina del producte dins del web de la botiga perquè l’afegeixi al carretó i finalitzi el procés de compra. Així de fàcil i amb un sol clic!

Els avantatges d’Instagram Shopping per a les botigues en línia i marques són:

  • Augmenta les vendes, ja que facilita i agilitza la compra a l’usuari i es beneficia de la compra impulsiva.
  • Genera més trànsit de qualitat cap al web perquè Instagram redirigeix a l’usuari cap allà.
  • Millora el posicionament orgànic perquè tindrem més activitat en aquesta xarxa social.

A més, Instagram mostra estadístiques sobre els clics que han rebut els productes etiquetats i et permet mesurar l’engagement, és a dir, la vinculació i el compromís del client amb la teva botiga o marca.

Instagram Shopping és una realitat des de ja fa uns mesos, però sembla ser que Instagram està desenvolupant una nova app només per a compres i totalment independent que es diu IG Shopping. Segueix amb atenció el nostre blog i les nostres xarxes socials perquè n’anirem parlant!

Imatges gratuïtes per a webs i blogs

Consells  ·  12 de setembre del 2018

Que una imatge estigui a Internet no vol dir que es pugui utilitzar lliurement o que no tingui drets d’autor. De fet, Internet és només el canal on s’exposa, però la imatge en si està protegida pels drets d’autor garantits per la Llei de Propietat Intel·lectual.

Amb la finalitat d’ajudar a difondre les obres d’autors d’arreu i posar la cultura a l’abast de més persones van néixer les llicències Creative Commons. Aquestes llicències permeten als autors posar unes condicions d’ús de les seves obres en l’àmbit digital, que poden ser: citar l’autoria, no modificar l’original, no fer-ne un ús comercial, etc. Per tant, cal anar amb compte amb les imatges gratuïtes que trobem a internet perquè poden estar subjectes a algun tipus de llicència Creative Commons i per utilitzar-les legalment hem de complir amb les seves condicions d’ús.

Si el que vols és trobar imatges gratuïtes i completament lliures de drets, et recomanem els següents bancs d’imatges:

Pixabay: amb un senzill cercador que funciona amb paraules clau tens accés gratuït a quasi 700.000 fotografies, vectors, il·lustracions i vídeos. Buscant en anglès sempre obtindràs més resultats i els pots filtrar per mida, orientació, color i temàtica.

Unsplash: només hi ha fotografies, però són d’altíssima qualitat i resolució perquè són de fotògrafs professionals. Si busques fotos elegants i contemporànies, aquest és el teu banc d’imatges.

Pexels: fotografies boniques i de qualitat que podem cercar per paraula clau, per temàtica, per autor o guiant-nos per les més populars. Les imatges es poden descarregar en diferents mides i, fins i tot, pots indicar la mida exacta que vols.

Gratisography: en aquest banc d’imatges hi trobaràs fotografies molt originals, creatives i amb un toc divertit. Pots cercar per paraula clau en anglès o bé limitar la cerca a una de les set categories que té establertes: animals, negocis, natura, objectes, persones, urbà i, atenció, extravagant.

Ara ja saps on trobar imatges gratuïtes i lliures de drets per al teu web i blog.

Google Ads, el nou Google AdWords

Novetats  ·  4 de setembre del 2018

Aquest estiu, Google ha revolucionat el món del SEM. Ara, la nova marca Google Ads inclou tots els tipus de campanyes disponibles, ja siguin de cerca, display o vídeo, i presenta les següents novetats:

Interfície més ràpida i visual: Google Ads té un disseny més intuïtiu que ens mostra, ja d’entrada, les mètriques més importants per a la nostra campanya i que podem personalitzar amb els KPI que més ens interessin.

Responsive Search Ads: Aquesta nova funcionalitat permet automatitzar els anuncis de prova per poder testejar com funcionen amb l’algoritme de Google en funció de la cerca que ha fet l’usuari. Podem introduir fins a 15 titulars i 4 descripcions perquè es creïn les combinacions i Google Ads triarà quina mostra a l’usuari, cercant sempre el major impacte i el màxim de conversions. 

Campanyes locals: Google Ads ens ajuda a portar clients al nostre local o botiga física amb anuncis a Google Maps i a Google My Business. Una gran millora, tenint en compte que últimament han augmentat molt les cerques de productes i serveis locals o geogràficament propers mitjançant dispositius mòbils.

Nou planificador de paraules clau: Amb el nou planificador de paraules clau de Google Ads, ara només es poden incloure un màxim de 3 paraules clau i han disminuït les opcions de segmentació respecte Google AdWords. D’altra banda, té noves funcionalitats com l’estacionalitat de les paraules clau, la licitació suggerida per a la part superior de la pàgina per tal d’aparèixer a la primera o segona posició dels resultats de cerca i la licitació suggerida per a la part inferior de la pàgina o bé per aparèixer en la tercera o quarta posició dels resultats de cerca. De tota manera, es tracta d’una versió beta del planificador de paraules clau, així que Google encara ens pot sorprendre.

Anuncis per a hotels: Google ha integrat Hotel Ads dins de Google Ads, així que podem fer campanyes publicitàries per a aquest sector tan específic des del mateix panell i així estalviem temps.

Informes i remàrqueting cross-device a Google Analytics: Ara els anunciants ja poden veure alguns informes estadístics de diversos dispositius mòbils, és a dir, poden saber com es comporta un usuari que salta d’un dispositiu mòbil a un altre. Disposar d’aquesta informació permet crear i implementar audiències de remàrqueting entre dispositius a Google Ads.