Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Avantatges de fer publicitat amb Facebook Ads

Publicat: 19 d'octubre del 2017

Facebook és la xarxa social per excel·lència. Per què no aprofitar-la per donar a conèixer la nostra marca, generar trànsit al nostre web o promocionar la venda de productes de la nostra botiga en línia?

A continuació t’expliquem els avantatges de fer campanyes publicitàries amb Facebook Ads:

  • Gran abast: Facebook és la xarxa social amb major nombre d’usuaris actius arreu del món. Les darreres xifres parlen d’uns 2.000 milions d’usuaris al mes. Per tant, és quasi segur que hi podem trobar clients potencials per al nostre negoci.
  • Segmentació avançada: gràcies a la informació que té Facebook dels seus usuaris, podem segmentar moltíssim el nostre públic objectiu, és a dir, podem acotar molt bé qui volem que vegi els nostres anuncis. Podem fer una segmentació geogràfica, demogràfica (sexe, edat, estudis o feina, etc.), segons interessos i aficions, en funció del dispositiu amb el qual es connecten a Facebook (mòbil, PC o tablet), etc.
  • Interacció i viralitat: l’alt nivell d’interactivitat és un dels punts forts de Facebook. Els usuaris poden fer “M’agrada” a l’anunci, el poden comentar i també compartir, donant-l’hi viralitat i ajudant-nos a arribar encara a més clients potencials.
  • Inversió baixa i flexibilitat: la inversió mínima per llançar campanyes publicitàries a Facebook és molt assequible i això fa que sigui una plataforma publicitària ideal per a petites i mitjanes empreses. Podem decidir quin import màxim volem gastar al dia i només paguem pels clics rebuts. A més, no hi ha un mínim de duració de les campanyes, poden ser dies o mesos, i podem modificar els anuncis si veiem que no estan funcionant com volem.
  • Anàlisi en temps real: Facebook ens permet gestionar els anuncis en temps real i veure el rendiment i l’impacte minut a minut, facilitant-nos informes detallats. Així podem optimitzar les campanyes perquè siguin cada cop més exitoses.

El contingut de qualitat és la clau de l’èxit d’un web

Publicat: 26 de setembre del 2017

El lloc web és el pilar de la comunicació digital de les empreses i el seu objectiu és molt clar: aconseguir visites que es traduiran en clients i vendes. Però augmentar el tràfic del nostre lloc web no és tan fàcil. Hi ha diversos factors que hi intervenen i de tots ells n’hi ha un que és clau: el contingut.

Per què és important crear contingut de qualitat al web de la nostra empresa?

  • Millora el posicionament orgànic a Google (SEO), és a dir, ens ajuda a sortir en les primeres posicions dels resultats de cerca per paraula clau. Actualment, cinc dels deu factors SEO més influents estan directament relacionats amb el contingut del web i fan referència a actualitzar i publicar continguts nous amb una freqüència periòdica, així com crear textos que siguin prou extensos i que estiguin ben redactats, amb una gramàtica i una ortografia acurades. També és especialment important que els continguts que creem siguin originals i rellevants per al nostre públic, ja que Google penalitza els continguts duplicats.
  • Ajuda a fidelitzar clients. Publicar regularment contingut de qualitat i d’interès per als nostres clients fa que vulguin estar al dia de les nostres publicacions i, per tant, ajuda a fidelitzar-los amb la nostra empresa o marca. A més, dona prestigi a la marca i transmet confiança i fiabilitat al nostre públic objectiu.
  • Afavoreix tots els canals de màrqueting i contribueix a crear comunitat. Els nous continguts que creem al nostre lloc web es poden compartir amb els nostres clients i clients potencials mitjançant newsletters i també a les xarxes socials. D’aquesta manera propiciem la interacció amb els nostres públics i podem prendre el pols als seus interessos i saber què opinen de la nostra empresa.  

En definitiva, hem de mantenir viu i actualitzat el contingut del nostre web perquè aquest és el centre de l’estratègia digital de la nostra empresa.

Campanya d’email màrqueting per a la teva empresa

Publicat: 7 d'agost del 2017

L’email màrqueting o màrqueting per correu electrònic consisteix a enviar un missatge comercial directament des del correu electrònic. Aquest tipus de publicitat té com a finalitat potenciar la relació entre empresa i clients, ja que permet crear una connexió molt precisa i directa. A més, el seu gran avantatge respecte a altres canals de màrqueting és que presenta un retorn de la inversió molt elevat.

El 72% dels consumidors continuen preferint el correu electrònic com a canal per comunicar-se amb les marques.

A l’hora de definir l’estratègia de màrqueting per correu electrònic d’una empresa, en primer lloc, és important que la llista de contactes no estigui comprada, sinó que sigui de qualitat i que estigui actualitzada. En segon lloc, cal saber que un enviament amb un missatge personalitzat augmenta un 26% l’obertura de correus, un 10% la generació de conversions i un 14% el nombre de clics. Un altre factor rellevant és saber quin és el millor dia i hora per fer l’enviament, de manera que es capti l’usuari en el moment en què estigui més receptiu. Per últim, és molt recomanable que en els enviaments es duguin a terme proves A/B per descobrir quina estratègia caldria seguir.

Resultats de l’estudi de les vendes en línia de l’any 2017

Publicat: 19 de juliol del 2017

L’IAB Spain, associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, va presentar el mes de juny els resultats obtinguts a l’estudi d’eCommerce 2017, patrocinat per Kwanko i elaborat en col·laboració amb Elogia.

Del total d’internautes espanyols que oscil·len entre els 16 i 65 anys, un 73% es declaren compradors en línia. Aquesta xifra, tot i no representar un increment respecte a l’any 2016, sí que inclou un augment dels compradors exclusius en aquest canal.

Segons l’estudi, el perfil del comprador en línia, majoritàriament correspon als homes d’entre 31 i 45 anys que actualment treballen i tenen fills. A més, el perfil respon a un tipus d’usuari que en el 98% dels casos utilitza alguna xarxa social, concretament Facebook, Whatsapp, Youtube i Twitter.

Pel que fa als usos i hàbits, la freqüència de compra actual és de 2,9 vegades/mes, xifra que ha augmentat respecte al 2016 (2,4 vegades/mes), i la despesa mitjana per compra és d’uns 80 euros.

També és interessant ressaltar que, tot i que l’ordinador continua representant el dispositiu primordial a l’hora de realitzar les compres, 4 de cada 10 usuaris utilitza el seu smartphone per comprar en línia.

D’una banda, quant a tipus de productes i serveis més comprats a través d’internet, destaquen els viatges, l’oci i la tecnologia. D’altra banda, les categories que actualment estan presentant un augment més notable de les vendes en línia són la tecnologia, la moda, el calçat i els complements.

T’agradaria tenir més clients gràcies als anuncis de Google AdWords?

Publicat: 13 de juny del 2017

Gràcies als anuncis de pagament de Google, aquest mes de maig l’Hotel Sausa ha obtingut 35 conversions, entre les quals s’inclouen trucades telefòniques, formularis de contacte i reserves directes. El seguiment continu de les campanyes i les trobades periòdiques amb el client fan que la campanya d’AdWords estigui al màxim d’optimitzada i, per tant, no quedi estancada.

La clau d’aquest sistema és que el client obté beneficis elevats a partir d’una inversió molt reduïda, la qual cosa, en el cas de l’Hotel Sausa, es tradueix en un cost per conversió (cost per contacte) de 4,26 € durant el mes de maig.

Amb aquest cas d’èxit s’evidencia que comptar amb un pressupost ajustat no significa renunciar a les accions de màrqueting digital, tot al contrari: cal trobar la millor opció de captació de contactes per fer visible el negoci. Tot i així, s’ha de tenir en compte que cada sector és diferent i que el cost dels clics dels anuncis depèn de molts factors, com per exemple de la competència.

Optimitza el SEO del teu web amb una bona llista de paraules clau

Publicat: 11 de maig del 2017

Una de les accions més importants de qualsevol estratègia de posicionament és la definició de les paraules clau, és a dir, els termes a través dels quals volem que els clients potencials arribin al web. D’aquesta manera, la finalitat de tota acció SEO serà treballar el contingut web per intentar posicionar-lo als primers resultats de Google segons les paraules clau definides.

Depenent del volum mitjà de cerques que generen els termes podem diferenciar les paraules clau següents :

  • Head: paraules que acostumen a ser d’un sol terme i, per tant, són molt àmplies, amb un gran volum de cerques i una competència molt alta. Exemple: ulleres.
  • Middle Tail: paraules clau formades per més d’un mot, no tant àmplies com les head, amb un volum de cerca més baix i un nombre de competidors més reduït. Exemple: comprar ulleres online.
  • Long Tail: termes de cerca formats per més d’un mot, molt específics  i, per tant, amb una competència mínima i un nombre de cerques mensuals molt més baix. Exemple: comprar ulleres de sol rayban online.

A partir d’aquí cal valorar si és millor treballar una estratègia de posicionament amb un tipus de paraula clau o un altre, o bé, una combinació de tots tres.

Per una banda, les paraules clau Head i Middle Tail aporten un bon nombre d’usuaris al web, però és difícil posicionar-les i no generen gaires conversions. D’altra banda, els termes long tail generen trànsit web de molta qualitat però amb un nombre de visitants molt menor.

Per seguir amb l’exemple que s’ha mencionat anteriorment, per la paraula clau “ulleres” o “comprar ulleres online” podrien arribar usuaris que estan cercant models d’ulleres graduades, en canvi, amb el terme long tail “comprar ulleres de sol rayban online” estem acotant molt més la cerca dels usuaris i, per tant, arribarem a clients més potencials.

Així doncs, és de vital importància definir amb cura les paraules clau del nostre lloc web per tal d’arribar al màxim de clients potencials.

Saps quines són les novetats de Google My Business?

Publicat: 24 d'abril del 2017

Coneixes Google My Business? És una eina gratuïta dedicada a controlar la presència de les empreses a la cerca de Google i a Maps. Aquesta fitxa permet veure les principals dades d’interès d’una l’empresa (dades de contacte, horari, indicacions, ubicació, opinions, etc.), directament des dels resultats de Google.

El servei de Google My Business va millorant contínuament i entre les últimes actualitzacions hi trobem les funcions següents:

  • Estadístiques sobre les fotografies de la fitxa

El nou apartat d’estadístiques informa sobre la freqüència de visualització de les imatges de la fitxa per part dels usuaris en comparació amb imatges d’empreses semblants.

  • Atributs d'accessibilitat de l'empresa

Mitjançant els atributs d’accessibilitat, l’empresa dóna més informació sobre els espais habilitats per a persones en cadira de rodes. Aquests atributs inclouen l’entrada adaptada a cadires de rodes, així com els seients i l’aparcament adaptats a cadires de rodes.

  • Dades de les visites a l’empresa

Les dades de les visites fan referència bàsicament a les hores de més activitat de l’empresa i a la durada de les visites. No és possible introduir manualment aquestes dades i només són visibles si Google disposa d’un bon històric.

Recorda que és important tenir ben actualitzada la fitxa de Google My Business i aprofitar per incloure-hi tots els atributs disponibles per tal que l’usuari pugui rebre el màxim d’informació de l’empresa.

Descobreix d’on vénen els visitants del teu web amb Google Analytics

Publicat: 3 d'abril del 2017

Ens trobem en un moment en què la majoria de negocis són presents a internet, fet que dificulta poder-se diferenciar de la competència. Per això, cada cop més empreses defineixen un pla de màrqueting digital. Però és possible establir una estratègia a l’entorn digital sense un bon treball d’analítica web? La resposta és no.

El valor afegit d’internet respecte a d’altres canals de publicitat és la seva capacitat d’analitzar dades. Aquest tret diferencial no només permet estudiar el comportament de l’audiència a temps real, sinó també establir millores i objectius a assolir a curt i a llarg termini.

A través de l’eina gratuïta de Google Analytics es poden mesurar un gran nombre de dades sobre els resultats que s’obtenen en línia. Avui ens centrarem en l’adquisició.

L’adquisició fa referència a les vies i formes en què els usuaris arriben a un lloc web: de quines plataformes provenen, a través de quins continguts i, fins i tot, quin comportament tenen dins del web.

Aquest apartat de l’eina aporta una informació molt detallada sobre els principals canals d’adquisició (trànsit orgànic, de pagament, des de xarxes socials, etc.), per a un període determinat:

  • La quantitat de sessions.
  • El nombre d’usuaris.
  • El nombre de visites a pàgines.
  • Les pàgines visitades per cada sessió.
  • La durada mitjana.
  • El percentatge de rebot.

A més, mitjançant les dades demogràfiques es pot saber l’idioma, el país i la ciutat de procedència dels visitants del web, així com el navegador, el sistema operatiu i el proveïdor de serveis. Per últim, l’adquisició de Google Analytics també mostra si les visites són directes, o bé, si provenen de xarxes socials, d’anuncis o de la cerca orgànica.

Per tant, ja ho sabeu, si voleu saber detalladament des d’on arriben les visites al vostre web, Google Analytics és una eina imprescindible.