Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Resultats de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018

Tendències  ·  18 de juliol del 2018

L’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia mostra un creixement constant d’Instagram, que es col·loca en quarta posició després de WhatsApp, Facebook i YouTube, un augment de la popularitat dels influencers i l’assentament de les xarxes socials com a canal de compra.

Aquestes són les principals conclusions de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, que analitza l’ús de les xarxes socials per així poder-ne treure el màxim profit des d’un punt de vista social i, sobretot, professional per a empreses i marques.

Altres dades interessants que mostra aquest estudi:

  • Un 85% dels espanyols, és a dir, 25,5 milions de persones, utilitza les xarxes socials. És evident que les xarxes socials estan més que consolidades a Espanya assolint ja una fase de maduresa. La majoria d’usuaris són dones i joves.
  • El mòbil és el dispositiu més utilitzat per connectar-se a les xarxes socials, tot i que l’ordinador li passa per davant quan es tracta de Facebook i LinkedIn. La tarda i el vespre són les franges horàries que registren més connectivitat.
  • Un 81% dels usuaris de xarxes socials segueixen perfils de marques. A més, el fet que una marca estigui present a les xarxes socials genera més confiança als usuaris i clients potencials.
  • La inversió publicitària d’empreses i marques a les xarxes socials ha anat augmentant en els darrers anys. El motiu és força clar: s’aconsegueix més interacció i més trànsit web i genera més branding.

El següent vídeo il·lustra les principals estadístiques extretes de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia:

També pots llegir i descarregar la versió reduïda de l'Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia.

Si t’estàs plantejant la presència de la teva empresa a les xarxes socials, et recomanem que llegeixis l’article ‘Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?’.

5 novetats d’Instagram que has de conèixer

Novetats  ·  5 de juliol del 2018

Instagram és la quarta xarxa social més utilitzada i la segona més ben valorada després de Youtube i per davant de Facebook i Twitter. No ens estranya gens ni mica. Instagram s’està posant molt les piles, sobretot amb funcionalitats pensades per als comptes d’empresa.

Tot seguit t’expliquem les darreres novetats i millores d’Instagram perquè les vagis provant:

  • Mention Sharing o ‘regram’: ara ja podem republicar una foto o un vídeo on ens hagin etiquetat. Aquesta és una funcionalitat que molts instagramers esperaven des de feia temps. A més, també podem editar la història abans de compartir-la, afegint-hi textos, GIFs, enganxines d’emoticones, etc. El Mention Sharing o ‘regram’ d’Instagram és un equivalent al ‘retuit’ de Twitter.
  • Descobrir nous continguts i perfils: junt amb la lupa de cerca de la secció ‘Descobreix’ ara apareixen diverses categories per cercar nous continguts i perfils: automòbils, humor, videojocs, televisió i cinema, art, estil, exercici físic, música, natura, menjar, arquitectura i una darrera anomenada ‘Explorar més’. Adherint-nos a les categories que s’ajustin a l’activitat de la nostra marca o empresa podem arribar a més públic i, per tant, guanyem visibilitat.
  • Seguiment de hashtags: continuant amb la idea de poder descobrir nous continguts i perfils, els usuaris d’Instagram ja poden seguir els hashtags que els interessin. Així rebran al seu canal les principals publicacions que portin aquests hashtags. Només cal seleccionar-los i afegir-los a seguiment.
  • Enllaços en les ‘Instagram Stories’: tots els comptes d’Instagram que estiguin verificats amb més de 10.000 seguidors poden afegir enllaços a les seves històries d’Instagram. Un gran pas ja que fins ara només es podia posar un enllaç a la biografia i prou.
  • Filtre de comentaris ofensius: un nou filtre d’Instagram ens permet bloquejar automàticament i amagar els comentaris ofensius. Per activar-lo hem d’anar a les opcions de Configuració del nostre perfil d’Instagram, clicar a Control de comentaris i triar l’opció d’Ocultar comentaris ofensius dins de Filtre automàtic. També podem afegir frases o paraules ofensives si anem a Filtre manual i activem els filtres de paraules clau.

Cas d’èxit amb Google AdWords: Pentacarpa

Casos d'èxit  ·  28 de juny del 2018

Pentacarpa es dedica al lloguer i a la venda de carpes, un negoci especialment actiu i demandat a la primavera i a l’estiu. Atenent a la seva casuística, hem realitzat una campanya de Google AdWords estacional, només durant 4 mesos, de març a juny.

El seu és un sector de molta competència i en el qual els productes tenen un cost elevat, una de les raons per les quals el cost per clic és més alt que en altres sectors. Tot i així, els resultats de la campanya estan sent molt bons i favorables per a Pentacarpa. En tres mesos ha aconseguit 39 conversions, que en el seu cas, equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials interessats en llogar o comprar carpes per a festes, celebracions o esdeveniments de tot tipus.

Al maig, el tercer mes de campanya de Google AdWords, els anuncis de Pentacarpa ha tingut 1.678 impressions i 299 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 17,82%, una xifra excel·lent. Amb un CPC (Cost per Clic) de 1,98€ i un total de 19 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 31€ i el percentatge de conversió ha estat del 6,35%, una xifra molt bona.

El cas de Pentacarpa és un excel·lent exemple que les campanyes de Google AdWords donen molt bons resultats a negocis que tenen una competència forta i que han de destacar per aconseguir clients.

La importància del logotip per a una marca

Consells  ·  21 de juny del 2018

El logotip és la representació gràfica més important d’una marca ja que, d’una banda, és un dels màxims exponents de la seva identitat corporativa i, de l’altra, és la primera imatge que reben els clients de la marca o empresa.

Ja sigui només un element gràfic, només un text o bé la combinació de totes dues coses, el logotip ha de ser atractiu i ha d’estar ben dissenyat.

Un logotip d’èxit ha de ser:

  • Únic i senzill. Oblida’t dels clixés per sectors i no vulguis imitar a ningú. Tampoc el carreguis amb detalls innecessaris que distreguin i que tampoc es veuran bé quan el logotip aparegui en una mida petita. Es tracta de diferenciar-nos.
  • Atractiu i fàcil de recordar pel públic objectiu. Per exemple, en el cas de les xarxes socials és vital que el nostre logotip destaqui enmig dels canals de notícies infinits.
  • Adaptable a diferents formats i mides perquè vagi bé tant per a web i xarxes socials, com per a imprimir material de papereria, fer una pancarta o un vinil, posar-lo en una samarreta, etc.
  • Durador. És evident que, amb el temps, l’haurem d’anar polint i adaptant a les noves tendències perquè es vegi sempre actual, però si ja el dissenyem pensant en què sigui el màxim d’atemporal possible, molt millor.
  • Representatiu dels valors de la marca o empresa. El nostre logotip no només ha de dir què fem, sinó que també ha de dir com ho fem. Ha de respondre a qui som. En aquest sentit, el color és un factor clau, ja que el subconscient dels consumidors el percep d’una manera o una altra i l’associa a determinats conceptes.

Ja veus que el logotip és un element important i no l’hem de menysprear.

Necessites un disseny o redisseny del teu logotip? Contacta’ns.

Per què hauria de fer vídeo màrqueting?

Tendències  ·  Consells  ·  15 de juny del 2018

L’impacte d’un vídeo en els nostres clients potencials és indiscutible. El vídeo ens permet transmetre d’una manera clara, directa i atractiva qui som i què oferim, ens ajuda a retenir l’usuari més temps al nostre web i, per tant, afavoreix el nostre posicionament orgànic en els resultats de cerca (SEO).

A més, els vídeos aporten dinamisme al nostre web, alimenten les nostres xarxes socials amb contingut més susceptible de ser compartit i de generar engagement, i augmenten les ràtios de conversió.

De vídeos n’hi ha de molts tipus i segur que algun encaixa amb el nostre negoci o professió. Podem fer vídeos corporatius mostrant l’empresa i com s’hi treballa, vídeos publicitaris de nous serveis o productes, vídeos demostratius i tutorials per explicar com funcionen els nostres productes i els beneficis que aporten als nostres clients, vídeos d’esdeveniments, etc.

Per si encara no t’hem convençut, aquí tens algunes xifres molt interessants:

  • El 80% d’usuaris recorda molt millor una marca si ha vist vídeos seus.
  • El 90% dels compradors en línia afirmen que el vídeo els ajuda en la decisió de compra i el 85% està disposat a comprar producte en webs on hi hagi vídeos perquè el contingut visual fa més atractiu i entenedor el producte.
  • YouTube és el segon cercador més utilitzat a tot el món després de Google.
  • La previsió per a aquest 2018 és que el vídeo suposi el 84% de tot el trànsit d’internet, tendència que anirà en augment els propers anys.

Beneficis de tenir un blog corporatiu al nostre web

Consells  ·  7 de juny del 2018

Ningú dubta que tota empresa ha de tenir web i tant autònoms com empresaris incorporen l’estratègia digital dins dels seus plans de negoci i de creixement empresarial. En canvi, tenir un blog corporatiu encara no es percep com una necessitat i ho hauria de ser també perquè ens aporta molts beneficis i avantatges: 

  • Crea imatge de marca i augmenta la nostra notorietat i reputació online. Publicar periòdicament continguts d’interès dona visibilitat a la nostra empresa o marca i fa que els clients potencials ens vegin amb bons ulls. Aquesta acció de màrqueting no és gens invasiva, ja que és l’usuari qui cercant una informació arriba fins a nosaltres. A més, l’estil i els continguts del nostre blog també transmeten els nostres valors com a marca, fan que els usuaris ens coneguin millor, ens posicionen com a experts en determinats temes i ens ajuden a destacar respecte de la competència.
  • Genera visites de qualitat al nostre web i fa que els usuaris s’hi quedin més temps. Un bon contingut ens ajudarà a enganxar al lector i això agrada a Google, que ho tindrà en compte a l’hora de mostrar el nostre web en els resultats de cerca.
  • Beneficia la comunicació amb els nostres clients i ens ajuda a fidelitzar-los. Amb el blog oferim als nostres clients contingut d’interès per resoldre problemes, aportar solucions o satisfer una necessitat d’aprenentatge. Això farà que ens llegeixin periòdicament i que sempre ens tinguin al cap. A més, mitjançant els comentaris i les respostes a aquests, l’empresa o marca té contacte directe i relació amb els clients i coneix la seva opinió i els seus interessos.
  • Alimenta les xarxes socials de la nostra empresa o marca. Al blog hi publiquem continguts interessants i de qualitat que porten el nostre segell i que podem compartir a les nostres xarxes socials, retro alimentant així amb més trànsit i noves visites el nostre web.
  • Millora el posicionament orgànic (SEO). Tots sabem que el contingut actualitzat i optimitzat amb tècniques SEO friendly, els enllaços interns que faciliten el rastreig de continguts a Google, i els enllaços externs de qualitat i del nostre mateix sector, entre d’altres, són claus per a un bon posicionament orgànic als motors de cerca.


A què esperes per crear el teu blog corporatiu?

Cas d’èxit amb Google AdWords: JPG-INTEC

Casos d'èxit  ·  31 de maig del 2018

L’aposta per les campanyes publicitàries de Google AdWords ha estat un èxit per a JPG-INTEC, empresa dedicada a l’enginyeria de disseny mediambiental. Des que van posar en marxa els anuncis de Google AdWords ara fa 5 mesos, els contactes de clients interessats en els seus serveis no han parat d’augmentar.

El sector professional de JPG-INTEC, que es dedica a desenvolupar materials i processos ecoeficaços, té poca competència a Google AdWords i les paraules clau amb les quals li interessa posicionar-se són força econòmiques.

Treballant colze a colze amb el client, que ha anat millorant les pàgines web de destí de l’anunci, fent-les visualment atractives i amb contingut SEO-friendly, hem anat optimitzant la campanya de Google AdWords mes rere mes, aconseguint cada cop més conversions. De 4 conversions que ja va tenir el primer mes hem augmentat fins a 23 conversions el cinquè mes de campanya. En el cas de JPG-INTEC, les conversions equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials que volen informació sobre els seus serveis.

En el darrer mes de campanya amb Google AdWords, els anuncis de JPG-INTEC han tingut 21.000 impressions i 1.400 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 6,45%, una xifra molt bona. Amb un CPC (Cost per Clic) de 0,13€ i un total de 23 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 8€ i el percentatge de conversió ha estat del 1,69%.

Continuarem treballant i esforçant-nos perquè aquests excel·lents resultats es mantinguin i millorin encara més!

Twinapp Running i Twinapp Cycling, dues aplicacions per als amants del running i del ciclisme

Novetats  ·  24 de maig del 2018

Twinapp Running i Twinapp Cycling són dues innovadores aplicacions que fusionen esport i turisme i potencien el factor humà. Com? Posant en contacte corredors i ciclistes locals amb turistes que volen sortir a córrer o amb bicicleta tot descobrint els millors indrets i paisatges. Bé, no només turistes, també corredors o ciclistes locals que volen descobrir noves rutes i trobar nous companys amb qui practicar aquests esports.

En la seva vessant de xarxa social, Twinapp Running i Twinapp Cycling permeten llançar Twins, avisos de sortida per practicar el running o el ciclisme des d'un lloc i una hora proposats per un corredor o ciclista i que tots els runners i ciclistes que estiguin geolocalitzats al seu entorn més proper rebran en forma de notificació. D’aquesta manera podran confirmar la seva assistència per sortir junts a córrer o amb bicicleta i valorar-ne l’experiència quan acabin. També s’hi poden definir perfils en funció del nivell i de  quants quilòmetres es volen fer per tal de trobar els companys més adequats a l’hora de practicar aquests esports.

Aquestes aplicacions han estat desenvolupades per Interactiu. A més, Twinapp Running ha guanyat el Premi Cactus 2018 a la millor aplicació per a dispositius mòbils, després d’haver-ne valorat la funcionalitat, la usabilitat, les solucions, la tecnologia aplicada i la creativitat. Un reconeixement a la feina ben feta que ens fa molta il·lusió a tot l’equip d’Interactiu.

T'agrada anar a córrer o amb bicicleta? Descarrega't Twinapp Running i Twinapp Cycling!

Compartim també l'enllaç a la notícia publicada per TV Costa Brava: Twinapp Running premiada com la millor aplicació creada a Catalunya en el darrer any