Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empresa Sense Web. No t’ho perdis!

TikTok For Business ja és aquí!

Novetats  ·  Tendències  ·  15 de juliol del 2020

TikTok For Business és la nova eina de TikTok perquè les marques es donin a conèixer i connectin amb els seus públics i comunitats d’interès creant contingut creatiu. Però, què aporta TikTok a les marques a diferència d’altres xarxes socials?

Nova imatge més humanitzada i creativa de la teva marca. TikTok permet presentar els teus productes i serveis de forma desenfadada, propera i creativa als teus seguidors i clients potencials. I això és aplicable a qualsevol tipus de negoci, des d’una perruqueria o un gimnàs fins a un veterinari o una corredoria d’assegurances. L’humor i la creativitat són la base de TikTok. Fins i tot, pots utilitzar el nou efecte de realitat augmentada anomenat “Branded Scan”. Això sí, intenta combinar continguts d’entreteniment amb altres més informatius per generar consciència de marca i compromís.

Una xarxa social inclusiva i participativa que uneix persones i marques. Qualsevol marca pot ser descoberta a TikTok i pot crear continguts de forma oberta i inclusiva que generin comunitat. Els usuaris poden participar i inspirar-se en una campanya de màrqueting d’una marca, creant-ne fins i tot la seva pròpia versió. Anima als teus clients a compartir vídeos d’ells mateixos utilitzant o interactuant amb els teus productes i serveis. El contingut generat pels usuaris dona visibilitat a les marques i transmet confiança.

Hashstags i reptes per arribar a més públic i guanyar visibilitat. Els hashtags són molt útils perquè et trobin quan crees contingut, ja sigui vinculat a una temàtica o a un repte i, per descomptat, a la teva pròpia marca. A les seccions Discover i Trending de TikTok hi trobaràs els hashtags més ben posicionats relacionats amb la teva marca o sector. Els challenges o reptes són una de les claus de TikTok perquè motiven els usuaris a crear els seus propis vídeos i compartir-los, utilitzant hashtags perquè es puguin trobar fàcilment i ajudant a donar o augmentar la visibilitat de la marca que l’hagi creat. Suma’t als reptes existents o bé crea el teu propi repte amb un hashtag tipus #latevamarcaChallenge.

Col·laboració amb influencers. Pel seu format de vídeo i el seu estil fresc i creatiu, TikTok és una xarxa social ideal perquè les marques col·laborin amb influencers o microinfluencers. Si un influencer es mostra a la seva audiència utilitzant els productes o serveis d’una marca o bé sumant-se al repte d’una marca significa que ho veuran milers de d’usuaris.

Tiktok també està provant en algunes zones l’anomenada “Creator Marketplace”, una plataforma per fomentar les col·laboracions entre marques i creadors de contingut per realitzar campanyes de pagament per atraure nous clients potencials i guanyar notorietat.

Tingues en compte que, en els darrers mesos, sobretot durant el confinament per la pandèmia de la COVID-19, les descàrregues de TikTok van augmentar un 96% i que la competència en aquesta xarxa social encara no és gaire alta perquè poques empreses i marques hi tenen presència. És, doncs, un bon moment per crear-hi un perfil d’empresa i aprofitar l’elevat engagement que generen les publicacions a TikTok. Això sí, tal com aconsella la pròpia companyia: “Fes TikToks, no anuncis”.

Ven els teus productes a Instagram Shopping

Novetats  ·  1 de juliol del 2020

Instagram ja té més de 1.000 milions d’usuaris actius, dels quals un 83% descobreix nous productes i serveis dins d’aquesta xarxa social. Vols aprofitar tot aquest potencial per al teu negoci? Amb Instagram Shopping tindràs un nou canal de venda per als teus productes!

A més, la bona notícia i gran novetat és que el 9 de juliol hi haurà una actualització dels “requisits d’elegibilitat de comerç” perquè més petites empreses, emprenedors i creadors puguin utilitzar Instagram Shopping per vendre productes.

Ben aviat, Instagram Shopping deixarà d’estar limitat als productes físics. Els creadors de continguts, com ara els músics, els bloggers o els influencers, també podran utilitzar Instagram Shopping. Això sí, els productes s’han de vendre des d’un web propi, no s’hi val etiquetar productes des d’Amazon.

D’altra banda, Instagram serà més clar i transparent en els motius pels quals denega l’etiquetatge de productes a determinades empreses, de manera que l’empresa pugui aplicar els canvis necessaris per tal de rebre l’aprovació per utilitzar Instagram Shopping.

Si complim els requisits d’elegibilitat de comerç d’Instagram Shopping, ja podrem activar el nostre perfil d’empresa o marca (on és important posar totes les dades de contacte), donar d’alta el nostre catàleg i etiquetar els productes que volem vendre a través d’Instagram. Però amb això no n’hi ha prou.

Per destacar respecte la competència i aconseguir més vendes, et recomanem:

  • Crear vídeos en directe a IGTV o bé penjar-los a les Stories i deixar-los a Destacats. Què millor que un vídeo per presentar els nous productes als teus seguidors?
  • Recórrer a l’storytelling per descriure els productes de forma atractiva i apel·lant als seus beneficis intangibles.
  • Fer un bon ús dels millors hashtags perquè sigui més fàcil trobar els teus productes.
  • Publicar una foto del producte contextualitzat, on es vegi com queda o com funciona. Està comprovat que motiven molt més la compra que no pas si es mostra el producte sol amb un fons neutre.
  • Col·laborar amb micro influencers per promocionar els teus productes i aconseguir visites de clients potencials realment interessats i procedents de nínxols de mercat molt afins.
  • Afegir “Call to action” (“Crida a l’acció”) i crear cupons de descompte per incentivar les vendes.
  • Promoure la interacció amb els usuaris a través dels comentaris. Recorda que el 92% dels consumidors es refien més del contingut generat pels usuaris que del generat per les pròpies marques.
  • Planificar una campanya d’Instagram o Facebook Ads per promocionar els productes i arribar a més clients potencials.

Si vols vendre els teus productes a Instagram, contacta amb nosaltres i ens ocuparem de configurar el teu Business Manager i vincular Facebook, Instagram i el teu ecommerce per activar Instagram Shopping en menys d’una setmana. I si ho contractes abans del 10 de juliol, tindràs un 20% de descompte!

Efectes de la COVID-19 al comerç online

Tendències  ·  22 de juny del 2020

El confinament causat per la pandèmia de la COVID-19 ha augmentat les vendes online i el consum de xarxes socials. Això és un fet totalment lògic i previsible. El que és realment rellevant és que la situació viscuda ha canviat els hàbits de compra d’una part dels consumidors que ja s’han acostumat a comprar online i ho seguiran fent per comoditat i seguretat. Però també és cert que les prioritats i exigències dels consumidors envers les marques i botigues en línia també han canviat i cal tenir-ho en compte.

Totes aquestes conclusions s’extreuen de dos estudis realitzats per IAB Spain i Capgemini. T’ho expliquem més detalladament.

L’estudi de Capgemini sobre el consumidor i la COVID-19 mostra les següents grans tendències:

  • Més afició per les compres en línia, fins i tot entre els consumidors més escèptics. Disposar de més opcions en les entregues i devolucions hi ha contribuït.
  • Els consumidors exigeixen més mesures de seguretat i higiene, tant a les botigues físiques com a les entregues a domicili de les botigues en línia.
  • Els consumidors prioritzen comprar productes de marques o empreses que participin en causes solidàries, sobretot relacionades amb la COVID-19 i amb pràctiques sostenibles.
  • Els sectors de l’alimentació i la moda són els que més han notat un augment de les vendes online. Molts consumidors han comprovat que és molt còmode i pràctic fer la compra setmanal o mensual en línia i rebre-la a casa, mentre que la facilitat a l’hora de poder canviar els articles de roba i calçat o tornar-los recuperant els diners n’ha incentivat la compra online.

Tot i que amb la reobertura dels establiments els consumidors tornen a comprar a les botigues físiques, es preveu que una part d’aquests consumidors continuaran comprant online de manera que les vendes en línia es mantindran i l’adaptació dels comerços a aquesta “nova” realitat és imprescindible.

A més, el comerç electrònic també presenta avantatges per als negocis, ja que permet ampliar l’abast de les vendes, sense limitacions geogràfiques, reduir despeses respecte la botiga física i tenir obert les 24 hores tots els dies de l’any, entre d’altres.

I no oblidem que convé estar preparats per a possibles rebrots de la COVID-19 que poden significar un nou confinament que comportarà un nou augment del comerç electrònic. En aquest sentit, les dades de la consultora Nielsen són determinants: les compres online van registrar un augment rècord del 73,7% durant la segona setmana de confinament pel coronavirus.

L’estudi d’IAB Spain sobre xarxes socials revela que el confinament ha provocat un lleuger augment dels usuaris de xarxes socials, que se situa en un 87% dels internautes amb una mitjana d’edat de 40 anys i força equitat entre homes i dones. WhatsApp amb un 85%, Facebook amb un 81% i Instagram amb un 59% lideren el rànquing, mentre que TikTok és la que més ha crescut en nombre d’usuaris en el darrer any passant d’un 3% a un 16%.

Altres dades importants d’aquest estudi relacionades amb el comerç electrònic són que un 56% dels enquestats afirma que les xarxes socials l’influencien a l’hora de comprar un producte o contractar un servei, un 59% admet haver buscat informació sobre productes o serveis a les xarxes socials abans de comprar-los i un 44% opina a les xarxes socials sobre les compres realitzades.

Tant si vols iniciar-te en l’ecommerce com si ja tens botiga en línia i el que vols és generar més vendes online, contacta’ns i t’ajudarem.

Recomanacions literàries per a un Sant Jordi confinats

23 d'abril del 2020

Com que estem confinats a causa de la COVID-19, no podem sortir a passejar, ni podem triar i remenar llibres a les parades del carrer, ni regalar-nos roses, ni gaudir de l’ambient tan maco que sempre es viu en aquesta diada tan nostra.

Per això, l’equip de Cap Empresa Sense Web us volem portar el Sant Jordi a casa, recomanant-vos un llibre que ens ha agradat especialment a cadascú de nosaltres. Atents perquè hi ha propostes literàries per a tota la família, tan adults com infants.


“Maleït karma” de David Safier

Un llibre que convida a riure i reflexionar a parts iguals. Tot i que ja el vaig llegir fa temps, és un llibre que he recuperat aquests dies i he tornat a gaudir com el primer cop. El que més m'agrada és l'humor que utilitza l'autor per fer referència a temes tan profunds com són la reencarnació, la família, lluitar pel que estimes... Tot això acompanyat d'una història fictícia ben distreta.

Ara més que mai, m'agradaria destacar una de les reflexions de la protagonista: “No cal el nirvana per arribar al nirvana!”.

Recomanat per l’Anais, la nostra experta en xarxes socials. 


“Es busca casa” de Wieland Freund i Tine Schulz

Amb motiu de la Diada de Sant Jordi, què millor que un conte que ens explica la història d’un drac! “Es busca casa” és la historia d’un petit drac que, il·lusionat, espera en un centre d’acollida que algú se l’emporti a casa. Ell intenta atraure l’atenció de la gent, però els dracs punxen i embruten molt, no pot competir amb els gossos, els gats i els altres animalons del centre. Quan ja pensa que ningú se l’endurà, es produeix el miracle de l’amor a primera vista.

Un llibre genial per llegir amb els més petits de casa.

Recomanat per la Bet, la nostra súper dissenyadora.


“Mil sols esplèndids” de Khaled Hosseini

Un llibre que relata la vida de dues dones a l'Afganistan a qui toca viure les diferents guerres i esdeveniments històrics que pateix el seu país.  És una història molt emotiva, plena d’amor, amistat i molta injustícia. Aquest llibre ens ajuda a conèixer una mica més la història i la cultura de l'Afganistan, més enllà dels estereotips i dels filtres que sovint ens arriben a través dels mitjans de comunicació.

Recomanat per l’Ada, la cara de CESW.


"El método Lean Startup" d’Eric Rides

El llibre ideal per a totes aquelles persones interessades en el món de l'emprenedoria, de l’empresa i, fins i tot, la publicitat. Al llarg de les pàgines es va descobrint com implementar el mètode científic en les diferents fases d'una empresa per tal de tenir-hi èxit. El més interessant d’aquesta lectura és que el missatge que transmet es pot implementar en qualsevol projecte que emprenguem, no només en l’àmbit empresarial.

Recomanat per l’Enric, que es baralla més amb els correus que Sant Jordi amb el drac.


“La verdad sobre el caso Harry Quebert” de Joël Dicker

Una novel·la que m'ha fet viatjar mentalment i quasi físicament a Aurora (el poblet protagonista) és "La verdad sobre el caso Harry Quebert"! Addictiva, fàcil de llegir i fa ballar el cap amb incògnites, investigacions i amors.

Ideal per llegir durant la "golden hour" al llarg de les vacances, però al sofà de casa amb una manta sobre els peus té el mateix efecte.

Recomanat per la Cristina, la “líder espiritual” i l’alegria de CESW.


“Urbrands” de Risto Mejide

A partir d'experiències i exemples, aquest famós i controvertit publicista crea tot un manual de marca per existir i créixer tant en el món real com en el digital. Formació i entreteniment per als amants i futurs amants del màrqueting i la publicitat!

Recomanat per la Naima, la mirada publicitària del nostre equip.


“La muntanya de llibres més alta del món” de Rocio Bonilla

Els que teniu fills, segur que coneixeu aquesta escriptora i il·lustradora catalana. Aquest cop ens porta la història de l’Enric, un nen que somia en volar. El repte no és fàcil, però ho aconseguirà posant-hi ganes, amb molta imaginació i una pila de llibres. Un conte enginyós i ple de situacions divertides que transmetrà el plaer de la lectura als més petits de casa. Deixeu volar la vostra imaginació, ara més que mai!

Recomanat per la Susanna, qui omple els webs de paraules.

Esperem que gaudiu de les nostres recomanacions literàries! Feliç Diada de Sant Jordi!

Llancem la campanya: #JoEmQuedoACasa, #ElMeuNegociNo

Novetats  ·  20 de març del 2020

A Cap Empresa Sense Web som molt conscients dels greus efectes econòmics provocats (i que provocarà) l’actual crisi del COVID-19. 

Degut al confinament, són innumerables les empreses, grans, petites i mitjanes, també els autònoms i els emprenedors, que es veuen afectats per la situació que estem vivint, sense saber fins quan durarà. 

Des de Cap Empresa Sense Web aportem el nostre granet de sorra per millorar la situació de tots aquests professionals. Per això, estem molt contents de poder presentar la campanya #JoEmQuedoACasa, #ElMeuNegociNo!

Ara mateix són moltes les persones que necessiten replantejar el seu negoci i trobar-hi viabilitat a internet i també moltes les que, precisament en aquests moments, disposen del temps per treballar en el seu lloc web. 

Per això volem contribuir a que cap negoci s’aturi i, tant si tens web i el vols renovar com si encara no en tens, ens oferim a crear el teu web o botiga en línia de manera gratuïta, regalant-te també les tres primeres mensualitats.

A partir del quart mes, només s’haurà d’abonar mensualment la quota de 29 €  per a webs i 49 € per a ecommerce. 

Pots consultar tota la informació d’aquesta campanya, vàlida mentre duri el confinament i per a noves altes, al web de #JoEmQuedoACasa, #El Meu Negoci,No!, o contactant amb nosaltres a través dels canals habituals. 

També pots llegir els articles que han publicat diversos mitjans de comunicació sobre la campanya en les seves edicions on-line:

Diari de Girona 
La República 
El Gerió 
Ràdio Banyoles

TikTok, la xarxa social de moda

Tendències  ·  19 de març del 2020

Amb més de 800 milions d’usuaris actius a tot el món i molt bones xifres d’engagement i permanència, la xarxa social TikTok promet molt.

TikTok es basa en la reproducció en bucle de vídeos selfies curts, amb una durada d’uns 15 segons. Un cop gravats, abans de compartir-los, els vídeos es poden editar amb fons musicals, efectes de so i filtres divertits, pensats per connectar amb un públic jove. I és que aquesta xarxa social està arrasant entre l’anomenada Generació Z, joves d’entre 16 i 30 anys, tot i que poc a poc està ampliant el seu target.

Dins de la xarxa social també hi ha un cercador per trobar els vídeos més populars, un xat per poder conversar amb altres usuaris, un sistema de seguidors i seguits per generar comunitat, llistes de música amb les millors cançons del moment, llistes d’amics i votacions.

Per tant, si la teva marca és atrevida i es dirigeix a un públic jove, TikTok és la xarxa social ideal per promocionar els teus productes d’una forma molt visual. Aprofita tot el seu potencial comunicatiu per arribar al teu públic objectiu mitjançant reptes, concursos, sortejos, vídeos patrocinats d’influencers, etc. La publicitat a TikTok permet segmentar el públic al qual vols arribar i triar entre cinc tipus d’anuncis:

  • Native Videos al feed: vídeos d’entre 9 i 15 segons de durada que apareixen al feed dels usuaris, molt semblants als anuncis de Snapchat o Instagram ‘Stories’, i permeten portar trànsit cap a un web o descarregar un app.
  • Brand Takeovers: permet a les marques tenir el control de la pròpia xarxa social TikTok durant tot un dia, podent així crear imatges de marca, GIF i vídeos. L’èxit es mesura per les impressions, l’abast i els clics.
  • Top View: semblant a l'anterior, amb la diferència que apareix camuflat a la secció d'explorar "Per a tu".
  • Hashtag-Challenges: es tracta de guanyar engagement amb hashtags promocionats. El resultat d’aquests reptes es mesura amb mètriques com ara les interaccions, els clics, les vistes de banner, etc.
  • Branded Lenses: són com els filtres d’Instagram o Snapchat que els usuaris poden utilitzar en els seus vídeos.

Si et decideixes a crear un perfil d’empresa a TikTok, tingues en compte que, com a totes les xarxes socials, li hauràs de dedicar temps per: crear continguts únics per a aquesta plataforma, marcar una freqüència de publicació, interactuar amb la teva audiència i participar en esdeveniments, si vols que funcioni.

A Cap Empresa Sense Web fem teletreball

16 de març del 2020

Com a mesura preventiva amb motiu de l'actual brot de Coronavirus, a Cap Empresa Sense Web fem teletreball des d'avui i fins a proper avís.

D'aquesta manera, a més de vetllar per la salut de tots i totes, seguim garantint els nostres serveis a tots els clients amb tota normalitat.

L'equip de CESW està disponible per telèfon al 972 11 06 68 i per correu electrònic a suport@cesw.cat en l'horari habitual: de dilluns a dijous de 9 h a 13 h i de 14.30 h a 17.30 h i els divendres de 9 h a 14 h.

Pel que fa a les reunions i formacions, continuarem fent-les de forma telemàtica, cosa que ja fem sempre amb tots aquells clients que no us podeu desplaçar fins a les nostres oficines.

Estem totalment preparats per treballar de manera remota i així ho farem, amb les mateixes ganes i motivació que ens caracteritzen.

Seguiu atentament els nostres perfils d'InstagramFacebook perquè hi anirem publicant totes les novetats!

Per al bé de tothom, ens quedem a casa.

Estàs a punt per a les LinkedIn ‘Stories’?

Novetats  ·  5 de març del 2020

És qüestió de mesos que puguem començar a utilitzar les LinkedIn ‘Stories’. Aquesta nova funció serà molt semblant a les exitoses ‘Stories’ d’Instagram o Snapchat, però pensada per a professionals i empreses B2B.

Segons ha donat a conèixer la pròpia companyia, LinkedIn ‘Stories’ permetrà mostrar moments clau de la trajectòria d’un professional o empresa, com pot ser el nomenament d’un nou càrrec o l’anunci d’un esdeveniment corporatiu, compartir trucs o consells per millorar l’entorn de treball i fomentar encara més el networking, ja que un usuari de LinkedIn podrà utilitzar les ‘Stories’ per presentar dos contactes seus.

Igual que les ‘Stories’ d’Instagram o Snapchat, les LinkedIn ‘Stories’ seran continguts efímers. Sense perdre de vista la serietat i professionalitat que caracteritzen LinkedIn, les ‘Stories’ de LinkedIn aspiren a ser com “una conversa informal entre companys de feina al costat de la cafetera”. Així ho ha definit el cap de productes de contingut de la plataforma, Pete Davies, en una publicació a LinkedIn.

De moment encara estan provant les LinkedIn ‘Stories’ internament, però ben aviat estaran disponibles per a usuaris i més endavant per a pàgines d’empresa, tant de forma orgànica com amb format publicitari dins de LinkedIn Ads.

A Cap Empresa Sense Web ja tenim ganes de provar aquesta nova funcionalitat de LinkedIn i així explotar-la al màxim en benefici dels nostres clients.

I si encara no tens clars els avantatges que LinkedIn pot aportar a la teva empresa, t’ho expliquem a l’article “LinkedIn, imprescindible per als negocis B2B”.