Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Instagram Shopping, l’eina per vendre a Instagram

Novetats  ·  19 de setembre del 2018

Amb Instagram Shopping, les botigues en línia tenen un nou canal de venda gratuït i molt fàcil d’utilitzar. Només cal que la teva botiga o marca:

  • Tingui un perfil d’empresa a Instagram amb un mínim de 9 publicacions.
  • Tingui una Fan Page a Facebook.
  • Utilitzi la darrera versió d’Instagram.
  • Vengui productes físics en un lloc web, és a dir, tingui botiga en línia.
  • Integri el seu catàleg de productes a Facebook.

Si compleixes aquests requisits, ja pots començar a utilitzar Instagram Shopping. El seu funcionament és ben senzill. Com a venedor, podràs etiquetar fins a 5 productes dins d’una mateixa foto o bé crear un carrusel amb un màxim de 20 productes. El procés és el mateix que quan etiquetes a una persona en una publicació i hi podràs posar el preu i les característiques del producte perquè quan l’usuari cliqui al damunt ho vegi.

Per adquirir el producte, l’usuari ha de clicar damunt del botó Comprar i Instagram el portarà a la pàgina del producte dins del web de la botiga perquè l’afegeixi al carretó i finalitzi el procés de compra. Així de fàcil i amb un sol clic!

Els avantatges d’Instagram Shopping per a les botigues en línia i marques són:

  • Augmenta les vendes, ja que facilita i agilitza la compra a l’usuari i es beneficia de la compra impulsiva.
  • Genera més trànsit de qualitat cap al web perquè Instagram redirigeix a l’usuari cap allà.
  • Millora el posicionament orgànic perquè tindrem més activitat en aquesta xarxa social.

A més, Instagram mostra estadístiques sobre els clics que han rebut els productes etiquetats i et permet mesurar l’engagement, és a dir, la vinculació i el compromís del client amb la teva botiga o marca.

Instagram Shopping és una realitat des de ja fa uns mesos, però sembla ser que Instagram està desenvolupant una nova app només per a compres i totalment independent que es diu IG Shopping. Segueix amb atenció el nostre blog i les nostres xarxes socials perquè n’anirem parlant!

Imatges gratuïtes per a webs i blogs

Consells  ·  12 de setembre del 2018

Que una imatge estigui a Internet no vol dir que es pugui utilitzar lliurement o que no tingui drets d’autor. De fet, Internet és només el canal on s’exposa, però la imatge en si està protegida pels drets d’autor garantits per la Llei de Propietat Intel·lectual.

Amb la finalitat d’ajudar a difondre les obres d’autors d’arreu i posar la cultura a l’abast de més persones van néixer les llicències Creative Commons. Aquestes llicències permeten als autors posar unes condicions d’ús de les seves obres en l’àmbit digital, que poden ser: citar l’autoria, no modificar l’original, no fer-ne un ús comercial, etc. Per tant, cal anar amb compte amb les imatges gratuïtes que trobem a internet perquè poden estar subjectes a algun tipus de llicència Creative Commons i per utilitzar-les legalment hem de complir amb les seves condicions d’ús.

Si el que vols és trobar imatges gratuïtes i completament lliures de drets, et recomanem els següents bancs d’imatges:

Pixabay: amb un senzill cercador que funciona amb paraules clau tens accés gratuït a quasi 700.000 fotografies, vectors, il·lustracions i vídeos. Buscant en anglès sempre obtindràs més resultats i els pots filtrar per mida, orientació, color i temàtica.

Unsplash: només hi ha fotografies, però són d’altíssima qualitat i resolució perquè són de fotògrafs professionals. Si busques fotos elegants i contemporànies, aquest és el teu banc d’imatges.

Pexels: fotografies boniques i de qualitat que podem cercar per paraula clau, per temàtica, per autor o guiant-nos per les més populars. Les imatges es poden descarregar en diferents mides i, fins i tot, pots indicar la mida exacta que vols.

Gratisography: en aquest banc d’imatges hi trobaràs fotografies molt originals, creatives i amb un toc divertit. Pots cercar per paraula clau en anglès o bé limitar la cerca a una de les set categories que té establertes: animals, negocis, natura, objectes, persones, urbà i, atenció, extravagant.

Ara ja saps on trobar imatges gratuïtes i lliures de drets per al teu web i blog.

Google Ads, el nou Google AdWords

Novetats  ·  4 de setembre del 2018

Aquest estiu, Google ha revolucionat el món del SEM. Ara, la nova marca Google Ads inclou tots els tipus de campanyes disponibles, ja siguin de cerca, display o vídeo, i presenta les següents novetats:

Interfície més ràpida i visual: Google Ads té un disseny més intuïtiu que ens mostra, ja d’entrada, les mètriques més importants per a la nostra campanya i que podem personalitzar amb els KPI que més ens interessin.

Responsive Search Ads: Aquesta nova funcionalitat permet automatitzar els anuncis de prova per poder testejar com funcionen amb l’algoritme de Google en funció de la cerca que ha fet l’usuari. Podem introduir fins a 15 titulars i 4 descripcions perquè es creïn les combinacions i Google Ads triarà quina mostra a l’usuari, cercant sempre el major impacte i el màxim de conversions. 

Campanyes locals: Google Ads ens ajuda a portar clients al nostre local o botiga física amb anuncis a Google Maps i a Google My Business. Una gran millora, tenint en compte que últimament han augmentat molt les cerques de productes i serveis locals o geogràficament propers mitjançant dispositius mòbils.

Nou planificador de paraules clau: Amb el nou planificador de paraules clau de Google Ads, ara només es poden incloure un màxim de 3 paraules clau i han disminuït les opcions de segmentació respecte Google AdWords. D’altra banda, té noves funcionalitats com l’estacionalitat de les paraules clau, la licitació suggerida per a la part superior de la pàgina per tal d’aparèixer a la primera o segona posició dels resultats de cerca i la licitació suggerida per a la part inferior de la pàgina o bé per aparèixer en la tercera o quarta posició dels resultats de cerca. De tota manera, es tracta d’una versió beta del planificador de paraules clau, així que Google encara ens pot sorprendre.

Anuncis per a hotels: Google ha integrat Hotel Ads dins de Google Ads, així que podem fer campanyes publicitàries per a aquest sector tan específic des del mateix panell i així estalviem temps.

Informes i remàrqueting cross-device a Google Analytics: Ara els anunciants ja poden veure alguns informes estadístics de diversos dispositius mòbils, és a dir, poden saber com es comporta un usuari que salta d’un dispositiu mòbil a un altre. Disposar d’aquesta informació permet crear i implementar audiències de remàrqueting entre dispositius a Google Ads.

Què valoren els consumidors de les botigues en línia?

Tendències  ·  16 d'agost del 2018

Segons un estudi realitzat per Smart Assistant i Researchscape, el factor decisiu que tenen en compte els consumidors respecte les botigues en línia és que siguin fiables.

Però, atenció, perquè aquest no és l’únic aspecte que valoren!

En l’àmbit digital, conèixer bé els productes que vens, fer recomanacions honestes i facilitar la decisió i el procés de compra al client, són factors que també fan que unes botigues o marques destaquin respecte d’altres.

L’estudi realitzat entre més de 1.000 compradors en línia d’entre 17 i 69 anys de diversos països ens aporta les següents dades:

  • A un 68% dels enquestats els agrada rebre recomanacions i consells honestos de la seva botiga o marca preferida.
  • Un 71% dels consumidors en línia han canviat de web perquè hi troben més fàcilment el que busquen.
  • Un 86% dels enquestats considera important que la botiga o marca sigui experta en el seu sector i pugui aconsellar amb coneixements i bon criteri sobre els seus productes.
  • Un 32% dels consumidors en línia valoren positivament que la botiga o marca conegui els seus gustos i preferències.
  • La majoria de compradors en línia que han utilitzat un servei d’assistència de vendes o un xat en línia l’han trobat útil i valoren positivament que les botigues en línia en tinguin.

La principal conclusió d’aquest estudi d’Smart Assistant i Researchscape és que disposar d’un servei d’atenció al client de qualitat és cada cop més important per a les botigues en línia. Els avantatges propis de l’e-commerce, com ara poder comprar en qualsevol moment i des de qualsevol lloc o poder comparar productes i preus ràpidament, no són suficient. Els consumidors es tornen més exigents també en l’àmbit digital i hem de cobrir les seves necessitats si volem que ens triïn a nosaltres i no a la nostra competència.

Avantatges de fer publicitat amb Instagram Ads

Consells  ·  1 d'agost del 2018

Tenint en compte el creixement exponencial que està tenint Instagram respecte d’altres xarxes socials, la possibilitat de fer-hi publicitat és cada cop més atractiva per a les empreses i marques.

Els objectius estratègics i comercials que hi ha al darrere dels anuncis a Instagram són molt variats: posicionament i reconeixement de marca, donar a conèixer productes i serveis, augmentar el nombre de seguidors, portar trànsit cap al nostre web, generar engagement, obtenir dades d’usuaris per fer-los-hi arribar promocions o newsletters, etc.

Instagram Ads presenta uns avantatges semblants als de Facebook Ads, però podríem dir que el més important de tots és la segmentació del públic objectiu. Podem segmentar els usuaris als quals volem arribar, és a dir, qui volem que vegi els nostres anuncis segons la seva ubicació, de dades demogràfiques (edat, sexe, idioma), dels seus interessos i de com actua dins de la xarxa social. Fins i tot, en funció de si són usuaris que ja coneixem per altres vies perquè tenim el seu correu electrònic o telèfon.

Un dels trets distintius d’Instagram Ads és el geotag, etiquetes de localització que permeten especificar la localitat des de la qual es publica l’anunci. Això és útil tant per promocionar un local o botiga física com per donar a conèixer fins a on poden arribar els nostres productes.

A l’hora de fer campanyes publicitàries a Instagram podem triar entre diversos formats d’anunci: anuncis amb foto, anuncis amb vídeo, anuncis amb seqüències d’imatges o anuncis d’històries. Aquests últims estan funcionant molt bé perquè humanitzen molt la marca.

A més, no cal que t’amoïnis pel pressupost, ja que la inversió mínima és baixa i tu decideixes fins a on vols gastar.

Vols que t’ajudem a planificar i gestionar la teva campanya a Instagram Ads? Contacta amb nosaltres sense compromís.

Resultats de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018

Tendències  ·  18 de juliol del 2018

L’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia mostra un creixement constant d’Instagram, que es col·loca en quarta posició després de WhatsApp, Facebook i YouTube, un augment de la popularitat dels influencers i l’assentament de les xarxes socials com a canal de compra.

Aquestes són les principals conclusions de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, que analitza l’ús de les xarxes socials per així poder-ne treure el màxim profit des d’un punt de vista social i, sobretot, professional per a empreses i marques.

Altres dades interessants que mostra aquest estudi:

  • Un 85% dels espanyols, és a dir, 25,5 milions de persones, utilitza les xarxes socials. És evident que les xarxes socials estan més que consolidades a Espanya assolint ja una fase de maduresa. La majoria d’usuaris són dones i joves.
  • El mòbil és el dispositiu més utilitzat per connectar-se a les xarxes socials, tot i que l’ordinador li passa per davant quan es tracta de Facebook i LinkedIn. La tarda i el vespre són les franges horàries que registren més connectivitat.
  • Un 81% dels usuaris de xarxes socials segueixen perfils de marques. A més, el fet que una marca estigui present a les xarxes socials genera més confiança als usuaris i clients potencials.
  • La inversió publicitària d’empreses i marques a les xarxes socials ha anat augmentant en els darrers anys. El motiu és força clar: s’aconsegueix més interacció i més trànsit web i genera més branding.

El següent vídeo il·lustra les principals estadístiques extretes de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia:

També pots llegir i descarregar la versió reduïda de l'Estudi Anual de Xarxes Socials 2018 realitzat per l’IAB Spain i Elogia.

Si t’estàs plantejant la presència de la teva empresa a les xarxes socials, et recomanem que llegeixis l’article ‘Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?’.

5 novetats d’Instagram que has de conèixer

Novetats  ·  5 de juliol del 2018

Instagram és la quarta xarxa social més utilitzada i la segona més ben valorada després de Youtube i per davant de Facebook i Twitter. No ens estranya gens ni mica. Instagram s’està posant molt les piles, sobretot amb funcionalitats pensades per als comptes d’empresa.

Tot seguit t’expliquem les darreres novetats i millores d’Instagram perquè les vagis provant:

  • Mention Sharing o ‘regram’: ara ja podem republicar una foto o un vídeo on ens hagin etiquetat. Aquesta és una funcionalitat que molts instagramers esperaven des de feia temps. A més, també podem editar la història abans de compartir-la, afegint-hi textos, GIFs, enganxines d’emoticones, etc. El Mention Sharing o ‘regram’ d’Instagram és un equivalent al ‘retuit’ de Twitter.
  • Descobrir nous continguts i perfils: junt amb la lupa de cerca de la secció ‘Descobreix’ ara apareixen diverses categories per cercar nous continguts i perfils: automòbils, humor, videojocs, televisió i cinema, art, estil, exercici físic, música, natura, menjar, arquitectura i una darrera anomenada ‘Explorar més’. Adherint-nos a les categories que s’ajustin a l’activitat de la nostra marca o empresa podem arribar a més públic i, per tant, guanyem visibilitat.
  • Seguiment de hashtags: continuant amb la idea de poder descobrir nous continguts i perfils, els usuaris d’Instagram ja poden seguir els hashtags que els interessin. Així rebran al seu canal les principals publicacions que portin aquests hashtags. Només cal seleccionar-los i afegir-los a seguiment.
  • Enllaços en les ‘Instagram Stories’: tots els comptes d’Instagram que estiguin verificats amb més de 10.000 seguidors poden afegir enllaços a les seves històries d’Instagram. Un gran pas ja que fins ara només es podia posar un enllaç a la biografia i prou.
  • Filtre de comentaris ofensius: un nou filtre d’Instagram ens permet bloquejar automàticament i amagar els comentaris ofensius. Per activar-lo hem d’anar a les opcions de Configuració del nostre perfil d’Instagram, clicar a Control de comentaris i triar l’opció d’Ocultar comentaris ofensius dins de Filtre automàtic. També podem afegir frases o paraules ofensives si anem a Filtre manual i activem els filtres de paraules clau.

Cas d’èxit amb Google AdWords: Pentacarpa

Casos d'èxit  ·  28 de juny del 2018

Pentacarpa es dedica al lloguer i a la venda de carpes, un negoci especialment actiu i demandat a la primavera i a l’estiu. Atenent a la seva casuística, hem realitzat una campanya de Google AdWords estacional, només durant 4 mesos, de març a juny.

El seu és un sector de molta competència i en el qual els productes tenen un cost elevat, una de les raons per les quals el cost per clic és més alt que en altres sectors. Tot i així, els resultats de la campanya estan sent molt bons i favorables per a Pentacarpa. En tres mesos ha aconseguit 39 conversions, que en el seu cas, equivalen a formularis de contacte i trucades de clients potencials interessats en llogar o comprar carpes per a festes, celebracions o esdeveniments de tot tipus.

Al maig, el tercer mes de campanya de Google AdWords, els anuncis de Pentacarpa ha tingut 1.678 impressions i 299 clics, per tant, el CTR (Clics per Impressions) ha estat del 17,82%, una xifra excel·lent. Amb un CPC (Cost per Clic) de 1,98€ i un total de 19 conversions, el Cost per Conversió s’ha situat al voltant dels 31€ i el percentatge de conversió ha estat del 6,35%, una xifra molt bona.

El cas de Pentacarpa és un excel·lent exemple que les campanyes de Google AdWords donen molt bons resultats a negocis que tenen una competència forta i que han de destacar per aconseguir clients.