Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

El salt de la botiga física a la botiga online

Casos d'èxit  ·  3 de juliol del 2019

Amb centenars de visites mensuals i unes taxes de rebot inferiors al 25 %, el web de Domènec Nens és un clar exemple de com una botiga amb un canal de venda físic pot fer el salt a la botiga en línia amb un satisfactori retorn de la inversió.

Aquesta botiga de productes per a nens i nenes ubicada Olot ha posat en marxa el seu e-commerce fa pocs mesos però, des de la seva implementació, ja ha aconseguit bastantes vendes amb un preu mitjà per comanda de 60 €.

Com que es tracta de roba per als més petits, el disseny d’aquesta pàgina web ha utilitzat colors pastel i una tipografia amable i arrodonida de conjunt amb el logotip. En conjunt, la seva carta de presentació és una interfície senzilla i minimalista que destaca per igual la roba infantil de les millors marques i l’apartat d’outlet, on aconseguir rebaixes substancials en peces de roba de temporades anteriors.

Amb un catàleg dinàmic de fins a 400 productes i una eficaç arquitectura web estructurada a partir de roba de bebès, nena, nen i complements, la major part del tràfic arriba a parts iguals des de xarxes socials (Instagram de Domènec Nens i Facebook de Domènec Nens) i des del canal orgànic.

Les millors funcionalitats del web botiga amb CESW

De la mateixa manera que la resta de botigues en línia realitzades per CESW, el web de Domènec Nens està adaptat per a mòbils (més del 70 % del tràfic arriba a través d’aquests dispositius) i compta amb totes les funcionalitats necessàries per a qualsevol producte d’aquestes característiques. En destaquem les següents:

  • Gestor de comandes: amb només un clic, des del gestor es poden comprovar les vendes que han tingut lloc a través del web, així com l’estat de les comandes.
  • Descomptes: la nostra plataforma permet aplicar descomptes a grups de productes o a productes concrets i fer-ho fins i tot en funció del tipus d’usuari. En aquest cas, per tant, Domènec Nens fa que l’usuari vegi el preu inicial del producte i, al costat, el preu final que queda després d’aplicar el descompte.
  • Productes relacionats: és possible que compris un vestit per a la teva filla i després vulguis combinar-hi una samarreta. Cap problema, a CESW pensem en tot i ja hem inclòs una funció per tal que el web mostri a cada usuari productes que li podrien interessar en funció de la seva cerca concreta. I en cas que no trobis allò que busques, el web compta també amb un cercador de productes des del qual buscar els articles que t’interessen sense necessitat de navegar per les diverses categories.
  • Diverses possibilitats de pagament: si efectues qualsevol compra al web de Domènec Nens o de qualsevol altre web de CESW, podràs pagar amb PayPal, targeta de crèdit (TPV virtual), per transferència bancària o contra reemborsament.
  • Transport: la distribució dels teus productes pot ser un maldecap però nosaltres hem intentat posar-t’ho fàcil. La nostra plataforma té en compte la diferenciació de preus segons si es tracta d’enviaments internacionals, nacionals i fins i tot dins una mateixa província. Això et permet aplicar un cost de transport diferent en funció de la destinació final del producte. Per tant, un cop els usuaris afegeixin els productes al carretó i proporcionin les dades d’entrega del mateix, podran veure el cost de tota l’operació desglossat. A més, el nostre gestor ofereix la possibilitat de fer que el transport sigui gratuït per compres superiors a l’import que determini cada client.

Si encara no t’has decidit a crear la teva botiga en línia, fes un cop d’ull als nostres millors dissenys i contacta’ns!

Anuncis de pagament: a Google o a les xarxes socials?

Consells  ·  25 de juny del 2019

Vols anunciar els teus productes o serveis a internet però t’han parlat de tantes opcions que no saps ni per on començar. A Cap Empresa Sense Web no només t’acompanyem en el procés de creació de la teva pàgina web sinó també en el màrqueting i promoció de la mateixa.

Google, el motor de cerca més famós del món, processa més de 100.000 milions de cerques al mes. O el que és el mateix, 40.000 cerques per segon. D’altra banda, Facebook, la principal xarxa social en nombre d’usuaris, acumula més de 2.200 milions d’usuaris actius al mes. Al seu torn, Instagram, el germà de Facebook, en suma prop de 1.000 mentre acumula el major creixement exponencial a les xarxes socials.

La tria no és fàcil però en aquest article et donem les respostes a la pregunta del milió: quin és el millor canal per anunciar el meu negoci? Un cop has definit quin és el teu sector, tipus de producte, públic i objectiu de màrqueting, arriba el moment d’escollir la plataforma on anunciar-te.

Anuncis de cerca a Google Ads

No ens quedem curts quan afirmem que més del 90 % de les cerques que es fan a internet procedeixen de Google. El gegant tecnològic de Mountain View compta amb el buscador més utilitzat, el primer lloc al que recorrem quan volem trobar informació, productes, ubicacions o empreses. A banda de la immensa i òbvia audiència potencial, t’expliquem alguns dels avantatges d’utilitzar anuncis a Google en la teva estratègia de màrqueting:

  • Els usuaris estan buscant activament el producte o servei que els ofereixes. Mentre Facebook i Instagram generen una necessitat, Google hi posa remei.
  • Proporciona resultats a curt termini.
  • Tenim el control de la nostra inversió: decidim el pressupost total que volem invertir diàriament així com el màxim preu que estem disposats a pagar per un clic.
  • És més car que les xarxes socials però genera més conversions i de millor qualitat.
  • Les campanyes s’enfoquen a generar rendibilitat per al teu negoci.

Com a punts febles, destaquem la complexitat d’ús de la plataforma, la competència ferotge i l’alt cost del clic.

Anuncis a Facebook i Instagram

L’algoritme de Facebook i Instagram és cada dia menys fiable a l’hora de fer arribar les publicacions als nostres seguidors ja que l’abast orgànic d’aquestes no sol superar el 10%. Davant d’aquesta situació, no ens queda una altra opció que optar per anuncis de pagament si volem ampliar els destinataris dels nostres missatges. Algunes de les seves característiques en són les següents:

  • Senzillesa d’implementació i gestió dels anuncis: pots gestionar els anuncis des de la mateixa xarxa social al mòbil però existeix també una plataforma de gestió centralitzada per a professionals, el Business Manager.
  • Els usuaris estan en el seu temps d’oci o entreteniment així que no busquen res específic quan el teu anunci els importuna.
  • Les grans opcions de segmentació de la plataforma permeten segmentar de forma precisa i arribar a públics concrets que possiblement estaran interessats en el teu producte o servei (tot i no tenir-ne una necessitat prèvia). Per exemple: Mares de 30 a 40 anys de Girona ciutat, que treballin a l’administració pública i siguin aficionades al ioga.
  • Funciona millor a efectes de branding i per a negocis B2C.
  • Es poden utilitzar moltes combinacions d’imatges i vídeos: una única imatge o vídeo, seqüència de vàries o col·lecció d’articles en un únic anunci.
  • S’obtenen resultats amb una inversió més baixa que la de Google Ads.

Un consell final: en cas que no vegis clar quina plataforma s’adapta millor al teu negoci, prova-les totes dues i analitza quina et proporciona els millors resultats. I malgrat que les diferències entre plataformes són evidents, ambdues poden coexistir per dotar a les empreses d’una estratègia de màrqueting global. Si has pensat en implementar-ne alguna o, vols saber més sobre la idoneïtat de les mateixes per al teu negoci, no dubtis en contactar-nos.

A CESW, som experts en pàgines web i serveis de màrqueting!

 

 

Com augmentar les vendes amb la teva botiga online

Consells  ·  11 de juny del 2019

Ara que les vendes en línia suposen ja un 20 % del consum a l’Estat Espanyol o que, en d’altres paraules, els consumidors gasten 1 de cada 5 € en compres online, és més important que mai donar als nostres clients la possibilitat de comprar des del sofà de casa.

Si ja has posat en marxa el teu web botiga, ara arriba la part més difícil: impulsar el tràfic i les vendes. Tens una pàgina web 10 amb un disseny totalment responsive, uns productes de primera qualitat i unes fitxes de producte perfectament optimitzades així que només et queda el més important: atraure compradors.

No t’enganyarem, en la majoria de sectors la competència és tan ferotge que les taxes de conversió no arriben al 3 %. La vessant positiva de tot això és que les opcions de màrqueting són també infinites. Te’n compartim algunes perquè provis la que millor et funciona i augmentis les vendes amb la teva botiga online!

  • Optimitza el SEO dels productes

Et sona el concepte posicionament orgànic? De ben segur que te l’hem mencionat més d’una vegada ;) Es tracta de fer que els teus productes apareguin tan amunt com sigui possible a la pàgina de resultats de Google. Per fer-ho, entre d’altres accions, cal saber com busquen els usuaris els teus productes i donar-los el nom corresponent al web.

Dins del gestor de CESW, busca la pestanya SEO dins de cada producte i omple els camps de títol i descripció. És aquí on has d’introduir les paraules amb què els usuaris busquen productes com els teus.

Alguns consells: evita el keyword stuffing o la saturació de paraules clau, afegeix sinònims i redacta descripcions úniques (sobretot, no copiïs contingut).

  • Descobreix Google Shopping i Social Commerce

Amb l’objectiu d’oferir una major visibilitat per a productes concrets, Google Shopping exposa fitxes de productes amb fotografies, descripcions i preus. Només cal que pugis el teu catàleg de productes a la plataforma i els optimitzis per obtenir el millor resultat.

A diferència de les altres plataformes d’anuncis de Google, a Shopping els preus del clic són molt més baixos així que anunciar-se és molt més assequible. A més, ara aquests anuncis apareixen també a l’apartat d’imatges de Google! Abans d’intentar-ho, però, assegura’t que els preus dels teus productes són suficientment competitius.

A més, si ja tens una pàgina de Facebook i Instagram per a la teva empresa, pots crear publicacions específiques per als teus productes i guiar als usuaris cap a la compra.

  • Retargeting per compres abandonades

Una bona campanya publicitària necessita una bona estratègia de retargeting. Traduïm: no podem deixar escapar els usuaris que visiten el nostre web sense comprar i els hem d’anar recordant que aquell producte que han mirat els espera.

En el cas de les botigues online, aquesta pràctica pren encara més sentit ja que podem segmentar els usuaris per saber quins han abandonat el procés de compra. Amb aquesta informació de valor, només cal oferir-los després anuncis específics mentre estan navegant per d’altres pàgines web.

  • Promocions, sortejos i descomptes en dies especials

Black Friday, Cyber Monday, Dia del pare, Dia de la mare, Sant Jordi, vacances, etc. Els motius per oferir descomptes poden ser tan diversos com el teu catàleg de productes. A banda dels dies més institucionalitzats al calendari, tu decideixes quan fer una promoció o sorteig a les xarxes socials o quan comunicar un nou producte.

Amb preus competitius, aconseguiràs “pescar” usuaris que prèviament no havien fet cas al teu producte però que ara se senten atrets pel nou reclam. Fes volar la imaginació i dissenya promocions sucoses per augmentar les vendes online!

  • Implementa un programa de fidelització

És possible que el teu negoci es nodreixi de clients recurrents, és a dir, aquells clients que ja han comprat una vegada, han quedat contents i han decidit tornar-ho a fer.

I si els mimes una mica amb un incentiu addicional? Descomptes, punts, enviaments gratuïts, venda anticipada, prova de nous productes, ofertes per primeres compres,... Tu esculls com i quan, però, independentment de la manera, et garantim que donarà el seu fruit: retenció i fidelització dels clients més fidels a la marca.

Segueix els nostres consells de màrqueting per incrementar les vendes a la teva botiga online i fes créixer el teu negoci!

 

Google Shopping es fa més omnipresent

Novetats  ·  20 de maig del 2019

Davant l’amenaça d’Amazon, Google no es vol quedar enrere en la guerra per les vendes online i ha decidit contraatacar: Google Shopping ha anunciat que està treballant per convertir-se en un marketplace. Encara no se sap quan ni com però la voluntat del gegant d’internet és clara.

Tot i que ho pugui semblar, la idea no és nova ja que reneix com una fusió de Google Shopping Actions i Google Express, ambdues disponibles només als Estats Units. La darrera permet realitzar les compres de forma fàcil i rebre les entregues de productes en un període màxim de 5 dies. La novetat arriba però amb el redisseny i impuls definitiu del projecte: les anteriors plataformes s’integren i es milloren sota el nom de Google Shopping Experience. Aquesta representarà una competència per d’altres plataformes que ja han incorporat la possibilitat de comprar, com és el cas d'Instagram.

Els avantatges de la nova aposta de Google són clares:

  • La plataforma oferirà una pàgina principal personalitzada que recollirà tots els productes i permetrà filtrar per marques, tipologia de productes, valoracions dels usuaris i fins i tot veure vídeos.
  • La revolució definitiva arribarà amb el botó blau que permetrà afegir el producte al carret i comprar els articles directament. Per tant, no caldrà sortir de la plataforma de Shopping per acabar la compra ja que els pagaments seran immediats i aniran vinculats al compte de Google de cada usuari.

Caldrà esperar uns mesos per veure com resol Google la qüestió logística i bastant més perquè les millores arribin a Europa.

Pel que no caldrà esperar és per a la implementació de les millores dels anuncis de Shopping. Fa poques setmanes, Google anunciava que els anuncis es veurien també a l’apartat d’imatges del cercador però ara ha fet saber que els anuncis de Shopping apareixeran també a Youtube encara que no siguin en format de vídeo. I el que és més important, els gestors tindran la possibilitat de definir on voldran mostrar els anuncis: Google, imatges i/o Youtube. La finalitat oficial de tot plegat és expansionar l’abast dels anuncis cap a nous usuaris però la conseqüència més immediata que veuran els anunciants serà un consum més ràpid de la inversió i un increment de tràfic.

Si tens una botiga online amb Cap Empresa Sense Web i encara no has provat el nostre servei de màrqueting d’anuncis de Shopping, no esperis més perquè aquesta és la gran aposta de Google per l’any 2019.

8 trucs per morir d’èxit en la teva estratègia d’e-mail màrqueting

Consells  ·  17 de maig del 2019

Si fa uns mesos et parlàvem dels avantatges d’integrar el nostre servei de newsletter a la gestió del teu web, avui hem decidit explicar-te alguns trucs per treure el màxim partit d’aquesta eina. Amb unes majors taxes de conversió i fidelització que d’altres estratègies de màrqueting, l’e-mail màrqueting és actualment una de les eines més potents del mercat. Els punts forts: parteix d’una base de dades pròpia i estableix una comunicació directa amb els nostres clients.

Obtenir seguidors a les xarxes socials està bé, però si ja tenim el contacte d’usuaris interessats en els nostres serveis, per què no enviar-los missatges personalitzats? T’expliquem com!

  • Rep als nous usuaris amb un missatge de benvinguda

No hi ha segones oportunitats per causar una primera bona impressió. Quan els usuaris se subscriuen per primer cop a la teva llista, recomanem que els enviïs un breu correu per presentar-te, agrair l’interès i oferir els teus serveis de forma més bidireccional. Una frase del tipus: som A, fem B i et podem ajudar a C.

I recorda: volem ser educats, no spam.

  • Planifica un calendari i horari dels enviaments

Tot i que depèn del sector, els millors dies de la setmana per enviar correus electrònics són de dimarts a dijous en horari laboral. Sobretot, evita els caps de setmana (els teus clients potencials també volen descansar) i els dilluns (és dia de correus acumulats i neteja).

Respecte a les hores, les millors són entre les 8 i les 9 del matí i entre les 12 i les 4 de la tarda.

  • Sigues creatiu i capta l’interès a l’assumpte

Estem cansats de veure assumptes de correu com “Novetats -insereix nom d’empresa-“, “Newsletter de febrer” o “Promoció de Nadal”. No castiguis als teus subscriptors amb correus que tu mai obriries i sigues creatiu. Diuen els entesos que aquest camp determina el 90 % de l’èxit de la campanya.

I si a un bon assumpte hi afegim un remitent personal en comptes d’un correu genèric d’empresa, encara sumem més punts ja que generem més confiança.

  • Segmenta els usuaris i personalitza els missatges

Per idiomes, per regions, per edat, per productes que han visitat la teva pàgina web, per serveis en els quals s’han mostrat interessats, per la font de subscripció,... Les possibilitats de segmentació poden ser tan àmplies com tanta informació tinguis dels teus clients.

Per aquest motiu, et recomanem organitzar els teus subscriptors en grups afins i enviar un correu personalitzat a cadascun dels grups. A major personalització, major eficàcia.

  • Ves al gra

Quan els correus electrònics ens inunden la safata d’entrada a diari, tots agraïm rebre’n algun que vagi al gra: missatges breus i concisos amb instruccions o ofertes clares. No facis perdre el temps als teus subscriptors.

Alhora, no enviïs correus de forma periòdica si no tens res interessant a dir; envia’ls només quan tinguis una oferta o notícies rellevants a comunicar.

  • Sigues creatiu i utilitza crides a l’acció

Tant si es tracta d’un correu informatiu com promocional, presentar la informació de forma diferent és un gran valor. T’animem a complementar el text amb imatges, infografies i fins i tot emoticones. Ser divertit no va en contra de la professionalitat.

Per últim, no oblidis mai concloure el correu amb un enllaç al teu web, un telèfon, tots els enllaços a les xarxes socials i una crida a l’acció. Si vols aconseguir resultats, simplement has de dir quins: truca avui, aprofita l’oferta fins que acabem existències, clica al nostre web promocional,...

  • Fes una prova abans d’enviar correus massius

Per evitar errors de disseny, visualitzacions no apropiades o enllaços trencats, sempre és desitjable fer un correu de prova abans de l’enviament massiu.

Te’l pots enviar a tu mateix o al teu equip, no et portarà gaire temps extra i garanteix una major professionalitat de cara als clients.

  • Facilita la cancel·lació de la subscripció

Els ho has posat fàcil perquè rebin els teus correus però els ho has de posar fàcil també perquè deixin de rebre’ls.

Pot semblar una paradoxa que incloem aquí aquest punt però, creu-nos, és tan important com la captació dels subscriptors. En primer lloc, perquè els subscriptors sempre poden deixar d’estar interessats en els nostres serveis i, en segon lloc, perquè és una mostra de transparència. A més, quan es donin de baixa, els pots preguntar el motiu de la cancel·lació i utilitzar els seus comentaris per millorar successius enviaments.

Si ja t’has decidit, al web de Cap Empresa Sense Web trobaràs tota la informació per contractar el servei d’e-mail màrqueting.

 

Creix l’ús del mòbil en les compres en línia

Tendències  ·  3 d'abril del 2019

El 96% dels internautes majors de 14 anys es connecta a internet des d’un dispositiu mòbil. És a dir, a Espanya hi ha 31,3 milions d’usuaris que utilitzen l’smartphone per navegar per la xarxa. Una dada molt rellevant que pot impulsar a empreses i marques a dur a terme campanyes publicitàries específiques per a dispositius mòbils.

Això és el que es desprèn de l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 realitzat per IAB Spain, l’associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, en col·laboració amb nPeople i GFK i patrocinat per Adgage.

Altres dades interessants d’aquests estudi per a les empreses i marques amb presència digital són que gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils (smartphones i tauletes) i que hi dediquem una mitjana d’unes 3 hores al dia, repartides entre 7 i 8 sessions.

Respecte el paper dels dispositius mòbils en el procés de compra, Espanya ja arriba a un 82% d’usuaris, essent el sector de la moda el que registra més vendes on-line. El menjar a domicili també està guanyant pes entre les compres en línia des d’smartphone. Segons l’estudi també veiem que l’smartphone té un paper més determinant en les primeres fases del procés de compra, ja que el 80% dels usuaris l’utilitzen per cercar informació, comparar preus, productes i punts de venda. Això sí, predomina sobretot entre els menors de 34 anys.

I com percep l’usuari la publicitat als dispositius mòbils? Al 2019 s’ha detectat un creixent interès en interactuar amb la publicitat des d’smartphone. De fet, un 74% dels usuaris admeten haver clicat en anuncis del seu interès quan navegaven des de mòbil i un 65% quan ho feien des de tauleta.

L’estudi d’IAB Spain també revela que dediquem una mitjana de 20 minuts diaris a les xarxes socials i que hi accedim preferentment des de mòbil. També demostra que el número d’apps que utilitzem des d’smartphone és de 31 i des de tauleta es redueix a 13. D’aquestes aplicacions, Instagram és la que mostra major creixement i WhatsApp la més utilitzada. En general, els usuaris prefereixen tenir accés gratuït a les aplicacions encara que aleshores incloguin publicitat i només un 35% han pagat algun cop per utilitzar una app.

La tauleta, per la seva part, és el dispositiu preferit per veure vídeos, sèries o pel·lícules.

Entre les conclusions de l’estudi trobem que el vídeo mobile i la geolocalització seran les tendències que marcaran el sector dels dispositius mòbils al llarg del 2019, formats que rebran més inversió publicitària que en anys anteriors.

Veure l’Estudi Anual de Mobile & Connected Devices 2019 d’IAB Spain complet.

Millora el posicionament del teu web amb Google My Business

Consells  ·  Tendències  ·  29 de març del 2019

Quan un usuari cerca a Google un negoci o un servei en una ubicació concreta, per exemple, “fisioterapeuta Banyoles”, Google mostra de manera visual i a dalt de tot dels resultats de cerca les tres fitxes de Google My Business més ben posicionades, amb totes les dades de contacte i l’ubicació a Google Maps perquè l’usuari hi pugui trucar o anar-hi directament.

Per tant, et recomanem disposar d’una fitxa de Google My Business per millorar el posicionament local del teu web.

Avantatges de tenir una fitxa de Google My Business del nostre negoci:

  • Millora la visibilitat del nostre negoci en els resultats de cerca de Google en l’àmbit local.
  • Geoposiciona el nostre negoci a Google Maps, facilitant a l’usuari l’ubicació exacta i com arribar-hi. A més de les dades de contacte.
  • Mostra la valoració que fan dels nostres productes i serveis els nostres clients mitjançant les ressenyes. Aquest és un aspecte molt important que tant Google com els clients potencials tindran molt en compte.
  • Motiva als usuaris a contactar ja que inclou la informació més rellevant i facilita el contacte.

Com tria Google quines 3 fitxes de Google My Business mostra en una cerca? Google té en compte tres aspectes a l’hora de decidir quines fitxes de Google My Business mostra en els primers resultats de cerca:

  • Rellevància: grau de coincidència de la fitxa de Google My Business amb la cerca de l’usuari i les paraules clau utilitzades.
  • Distància: grau de proximitat del negoci amb la ubicació de l’usuari.
  • Importància: volum de ressenyes i valoracions positives, trànsit al web i aspectes SEO del web.

La importància de les ressenyes a la fitxa de Google My Business

Les ressenyes dels clients són una part fonamental de la nostra fitxa de Google My Business. Avui dia tots busquem referències a internet abans de comprar un producte o de contractar un servei i com més comentaris positius tingui un negoci, més probable és que hi contactem o que el triem davant d’altres competidors. En el cas de la fitxa de Google My Business, l’opinió dels clients es mostra de manera molt visual mitjançant les estrelles de l’1 al 5 i amb els comentaris que hi deixen els usuaris que ja han provat el producte o servei. Per tant, ens convé fomentar que els nostres clients ens deixin ressenyes.

Ja ho saps, si tens un negoci local, et convé tenir i gestionar correctament la teva pròpia fitxa de Google My Business i a Cap Empresa Sense Web et podem ajudar. No dubtis a contactar-nos!

Dones que han fet història en el món de la informàtica

Tendències  ·  8 de març del 2019

Associem la informàtica i les noves tecnologies als homes, però ha estat gràcies al paper decisiu d’algunes dones que avui dia tenim processadors de textos, llenguatges de programació, wifi, Bluetooth, etc. Amb motiu del Dia Internacional de la Dona els hi volem donar el reconeixement que es mereixen.

Ada Lovelace (1815-1852), la primera programadora de la història. Filla del poeta anglès Lord Byron i d’Annabella Milbanke, Ada fou la creadora del primer algoritme codificat destinat a ser processat per una màquina. Aficionada des de petita a les matemàtiques i la geometria, fou l’encarregada de traduir a l’anglès el seminari de Charles Babbage sobre la seva màquina analítica. Entre les notes pròpies que va afegir Ada Lovelace a la traducció hi ha les corresponents a un algoritme per programar la màquina mitjançant targetes perforades i aquest algoritme es considera com el primer específicament creat per programar un ordinador. L’any 1979, el Departament de Defensa dels EE.UU. va desenvolupar un llenguatge de programació anomenat ADA en el seu honor.

Hedy Lamarr (1914-2000), la inventora del wifi. Aquesta reconeguda actriu de Hollywood, protagonista de quasi una vintena de pel·lícules durant la dècada de 1940 i aclamada sobretot per la seva bellesa física, és la inventora de l’espectre eixamplat per salt de freqüència. Aquest sistema de comunicació secret de torpedes radioguiats servia per evitar la detecció dels torpedes, fent-los saltar entre moltes freqüències diferents. Hedy fou, doncs, la inventora d’un sistema de codificació que actualment encara s’utilitza per al GPS, la tecnologia wifi o el Bluetooth. De fet, el Dia de l’Inventor se celebra el 9 de novembre en honor a Hedy Lamarr, coincidint amb la seva data de naixement.

Evelyn Berezin (1925-2018), creadora dels processadors de text. Al 1953 va dissenyar el que es considera el primer ordinador d’oficina, més tard va desenvolupar el primer sistema informàtic de reserves per a companyies aèries i al 1968 va idear un processador de text per simplificar el treball d’oficina, dut a terme sobretot per dones que exercien de secretàries.

Radia Perlman (1951), la “mare d’internet”. Tot i que aquest títol no li agrada, la Radia fou la inventora del protocol Spanning Tree (STP) que va transformar el funcionament d’Ethernet. Doctora en Ciències de la Computació pel MIT, actualment encara treballa a Intel, empresa per a la qual ha aconseguit una cinquantena de patents. I encara ens pot sorprendre amb algun nou descobriment!

Jude Milhon, Lynn Conway, Frances E. Allen, Grace Murray Hopper i les Top Secret Rosies són altres noms de dones que han fet història en el món de la informàtica, tot i que algunes d’elles no hagin rebut el reconeixement merescut o aquest hagi arribat massa tard.