Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Twinapp Running i Twinapp Cycling, dues aplicacions per als amants del running i del ciclisme

Novetats  ·  24 de maig del 2018

Twinapp Running i Twinapp Cycling són dues innovadores aplicacions que fusionen esport i turisme i potencien el factor humà. Com? Posant en contacte corredors i ciclistes locals amb turistes que volen sortir a córrer o amb bicicleta tot descobrint els millors indrets i paisatges. Bé, no només turistes, també corredors o ciclistes locals que volen descobrir noves rutes i trobar nous companys amb qui practicar aquests esports.

En la seva vessant de xarxa social, Twinapp Running i Twinapp Cycling permeten llançar Twins, avisos de sortida per practicar el running o el ciclisme des d'un lloc i una hora proposats per un corredor o ciclista i que tots els runners i ciclistes que estiguin geolocalitzats al seu entorn més proper rebran en forma de notificació. D’aquesta manera podran confirmar la seva assistència per sortir junts a córrer o amb bicicleta i valorar-ne l’experiència quan acabin. També s’hi poden definir perfils en funció del nivell i de  quants quilòmetres es volen fer per tal de trobar els companys més adequats a l’hora de practicar aquests esports.

Aquestes aplicacions han estat desenvolupades per Interactiu. A més, Twinapp Running ha guanyat el Premi Cactus 2018 a la millor aplicació per a dispositius mòbils, després d’haver-ne valorat la funcionalitat, la usabilitat, les solucions, la tecnologia aplicada i la creativitat. Un reconeixement a la feina ben feta que ens fa molta il·lusió a tot l’equip d’Interactiu.

T’informem del nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD)

Novetats  ·  16 de maig del 2018

El 25 de maig del 2018 entra en vigor el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de la Unió Europea que revocarà la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD) que hi havia vigent fins ara.

A Cap Empresa Sense Web adaptarem l’Avís Legal i Política de Privacitat i la Política de Cookies de tots els webs al nou RGDP, de manera que tots compleixin la nova normativa, atenent a les diferents casuístiques dels nostres clients.

En termes generals, el nou Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD) dona més poder i més control als ciutadans en relació a les seves dades de caràcter personal. La gran novetat fa referència al consentiment per tractar dades de caràcter personal, que haurà de ser lliure, informat, específic i inequívoc. És a dir, el consentiment haurà de ser manifest i verificable, no s’acceptarà com fins ara l’anomenat consentiment tàcit per silenci o inacció.

A més, els ciutadans gaudiran de dos nous drets:

- El dret a l’oblit, mitjançant el qual podran sol·licitar que s’esborrin les seves dades personals si ja no són necessàries per a la finalitat amb la qual es van recollir, si s’han recollit il·lícitament o quan n’hagin retirat el consentiment.

- El dret a la portabilitat, que permet recuperar les dades, encara que siguin digitals, per traslladar-les a un altre responsable de tractament de dades.

El nou RGDP també és d’obligatori compliment per a aquelles empreses o entitats que es troben fora de la Unió Europea, però que ofereixen productes i serveis a ciutadans de la UE, especialment quan ho fan a través d’internet.

Si vols més informació del nou Reglament General de Protecció de Dades, pots consultar l’article Principals novetats del RGPD de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Consells  ·  10 de maig del 2018

Segons l’estudi anual de Xarxes Socials 2017 de l’IAB Spain, ja hi ha 19 milions d’usuaris de xarxes socials a Espanya. Les xarxes socials més utilitzades són Facebook (91%), YouTube (71%), Twitter (50%) i Instagram (45%), mentre que les més ben valorades són Youtube i Instagram per davant de Facebook i Twitter.

Però de xarxes socials encara n’hi ha més, com LinkedIn, Google+ o Google My Business, i la gran pregunta que ens fem tots és quina és la xarxa social més adequada per al meu negoci?

Per trobar la resposta, primer de tot cal que esbrinem per quines xarxes socials es mouen els nostres clients i com les utilitzen, que determinem quins són els nostres objectius com a empresa o marca (donar-nos a conèixer, millorar el nostre posicionament, promocionar productes, crear comunitat, fer networking o captar nous clients, etc.) i que estiguem atents a què fa la competència.

En general, podríem dir que Facebook i Instagram són les xarxes socials per excel·lència de les empreses que es dirigeixen al consumidor final (B2C) perquè ens permeten molta interacció i funcionen molt bé per promocionar productes o serveis. En canvi, Twitter i LinkedIn són les millors per a empreses que treballen per a altres empreses (B2B) ja que ens permeten fer contactes, captar talent, millorar la imatge de marca i monitorar què diuen de nosaltres. Si volem fer branding, tant Facebook com Youtube seran molt útils, mentre que Google+, tot i ser molt poc utilitzada pels usuaris, ens ajuda a millorar el posicionament orgànic (SEO).

També és molt important tenir en compte el sector. Per exemple, Instagram s’està convertint en la xarxa estrella per als negocis turístics, LinkedIn és una bona font de contactes per als professionals liberals i les empreses de recursos humans, Facebook és ideal per a comerços i empreses que venguin oci, Twitter és la preferida dels professionals del màrqueting, els periodistes i els polítics.

Cas d’èxit amb Google My Business: finquesbanyoles.com

Casos d'èxit  ·  3 de maig del 2018

Com que amb dades i exemples concrets tot es veu més clar, en aquest article presentem un cas d’èxit amb Google My Business.

Tot just fa 3 mesos que vam recuperar la fitxa de l’agència immobiliària i administradora de finques Finques Banyoles a Google My Business i els resultats són boníssims.

La fitxa de Google My Business de Finques Banyoles ha tingut 4.500 visualitzacions al llarg d’un mes, de les quals 3.600 han estat a través dels resultats de cerca orgànica a Google i 910 mitjançant Google Maps.

Gràcies a tenir controlada i actualitzada la fitxa de Google My Business, en només un mes Finques Banyoles s’ha donat a conèixer a més de 2.200 clients potencials als quals els ha aparegut la seva fitxa de Google My Business en cercar per categories, productes o serveis que hi tenien definits.

I encara més! En un sol mes, la fitxa de Google My Business ha generat 235 visites al lloc web de Finques Banyoles, 35 sol·licituds de com arribar fins a les seves oficines i 46 trucades demanant informació sobre algun producte o servei.

Amb aquestes xifres és evident que estem davant d’un cas d’èxit amb Google My Business. Si tu també vols que el teu web guanyi visibilitat en els resultats locals de Google, posa’t mans a l’obra amb Google My Business.

Tipus de campanyes de Google AdWords

Entrevistes amb experts  ·  26 d'abril del 2018

A aquestes alçades, tots tenim clar que si volem que el nostre web o els nostres productes i/o serveis apareguin en els primers resultats de cerca de Google hem de fer publicitat amb Google AdWords.

Però, quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quina serà millor per als nostres objectius? L’Àngels Serra, especialista en màrqueting digital de CESW, ens ho explica en aquesta entrevista.

Quins tipus de campanyes de Google AdWords hi ha i quines són les principals diferències entre elles?

Els tipus de campanya de Google Adwords més utilitzades són:

  • Xarxa de cerca: anuncis de text que apareixen en els resultats de cerca de Google. En poden aparèixer un màxim de 8 per a cada cerca, 4 per sobre de les cerques orgàniques i 4 per sota.
  • Xarxa de display: imatges o animacions GIF que se solen mostrar en format banner tant a llocs webs com mentre l’usuari mira un vídeo a YouTube, llegeix un correu a Gmail o utilitza aplicacions mòbils.
  • Shopping: fitxes de producte en les quals apareix una foto, un títol i el preu del producte, a més del nom de la botiga. Apareixen principalment al costat o al damunt dels anuncis de cerca de Google.
  • Remàrqueting: anuncis de text o d’imatge que es mostren a usuaris que ja hagin visitat la nostra pàgina web prèviament o que hi han fet algun tipus d’acció.


Quins són els avantatges de cada tipus de campanya i en quins casos es recomana cadascuna?

  • Les campanyes de xarxa de cerca solen tenir un CPC (Cost Per Clic) més baix que la resta de campanyes i un percentatge de conversió força alt. Tot depèn sempre del sector i de la temporalitat, ja que són els usuaris qui fan les cerques i només apareixen els anuncis relacionats amb aquestes.
  • Les campanyes de xarxa de display no generen tanta conversió, però funcionen molt bé per a campanyes de branding, per donar a conèixer la marca, ja que són molt visuals i criden més l’atenció de l’usuari. El CPC de la xarxa de display sol ser mitjà, és a dir, una mica més alt que en les campanyes de cerca.
  • Els anuncis de Google Shopping reporten bons resultats sempre i quan s’ofereixi el producte a un bon preu. El motiu és que apareixen els productes d’altres marques o botigues al costat i llavors fa també la funció de comparador de preus.
  • Les campanyes de remàrqueting funcionen molt bé per segmentar el públic al qual volem arribar, actuen de recordatori de determinats productes i/o serveis, serveixen per potenciar la imatge de marca, etc.


Quines campanyes de Google AdWords donen millors resultats?

L’efectivitat d’una campanya de Google AdWords dependrà dels objectius que tinguem: captar nous clients, augmentar considerablement el nombre de visites potencials al nostre web, etc.

Per exemple, si fem una campanya de branding on l’objectiu és generar moltes visites al nostre web, la xarxa de display és la més efectiva i recomanada. Aquest tipus de campanya prioritza l’abast de l’anunci, és a dir, el número de clients potencials als quals arribem i als quals ens donem a conèixer.

En canvi, si la nostra prioritat és que contactin amb nosaltres, ens anirà millor posar l’anunci a la xarxa de cerca perquè aquesta dona més èmfasi al percentatge de conversió que a les impressions de l’anunci.

Per què es recomana fer publicitat amb Google AdWords?

Google AdWords és el complement ideal de l’estratègia de màrqueting de qualsevol empresa o marca per la seva efectivitat. Si la majoria d’usuaris cerquen a Google, què millor que els nostres anuncis apareguin a la primera pàgina de resultats d’una cerca relacionada amb els nostres serveis o productes?

A més, fent campanyes amb Google Adwords:

  • No tenim límits ni fronteres i alhora podem segmentar el nostre públic objectiu per ubicació geogràfica, idioma, etc.
  • Podem mesurar els progressos i la rendibilitat de la campanya en tot moment.
  • Obtenim resultats a curt termini.
  • Podem editar els anuncis de manera instantània en qualsevol moment.
  • Tenim un control del pressupost en tot moment.
  • Podem creuar la informació amb Google Analytics.


Ja ho saps. Si vols més informació sobre les possibilitats dels anuncis de pagament de Google, contacta amb nosaltres

3 llibres de màrqueting i comunicació per a Sant Jordi

Consells  ·  20 d'abril del 2018

S’acosta la diada de Sant Jordi en què no poden faltar el llibre i la rosa!

Molts de nosaltres ens passem el dia davant de pantalles i ens hem acostumat a llegir i escriure amb ordinadors i dispositius mòbils o ebooks. Però també ens agrada la sensació de tenir un bon llibre de paper entre les mans.  

Per això, amb motiu del Dia del Llibre, et volem recomanar 3 llibres de referència sobre màrqueting i comunicació:

“La vaca porpra. Diferencia't per transformar el teu negoci” de Seth Godin.

Un clàssic imprescindible d’un guru del màrqueting que ens dona les claus per crear un projecte d’èxit. Amb un estil molt amè que ens enganxarà des de la primera pàgina, en Seth Godin ens parla sobre la necessitat de la diferenciació en un mercat més que saturat. Mitjançant un munt d’exemples ens fa veure per què triomfen tant determinades marques i productes. Al best-seller “La vaca porpra”, en Seth Godin ens proposa una nova mentalitat en el camp del màrqueting que farà que els nostres productes i plantejaments de mercat deixin de ser perfectes i esdevinguin diferents i transformadors.

“Idees que enganxen” de Xip Heath i Dan Heath.

Tant si ets emprenedor/a i vols arribar més lluny amb la teva marca com si t’ocupes el màrqueting de la teva empresa, aquest llibre és de lectura obligada. Per què algunes idees sobreviuen i d’altres moren? “Idees que enganxen” ens descobreix com comunicar les nostres idees de manera efectiva. Si vols aconseguir que les teves idees impactin i es quedin a la memòria col·lectiva, només has de posar en pràctica les sis claus que proposa aquest llibre. Ja ens explicaràs si funciona!

“Buyology. Veritats i mentides de per què comprem” de Martin Lindstrom.

Per què comprem? Quins pensaments, sentiments i desitjos subconscients influencien en la nostra decisió de compra? Des de la vessant del neuromàrqueting, Martin Lindstrom ens sorprèn amb les revelacions d’una investigació de tres anys sobre el comportament de 2.000 voluntaris d’arreu del món en mostrar-los-hi anuncis, logotips, marques i productes. Molt interessant tant des del punt de vista del consumidor com del professional del màrqueting o de la venda.

Canvis en l'algoritme de Facebook. Com han d'actuar les marques?

Novetats  ·  12 d'abril del 2018

Només començar el 2018, Mark Zuckerberg, CEO de Facebook, anunciava un gran canvi en aquesta xarxa social que posava en alerta a les marques, empreses i mitjans de comunicació: Facebook potenciarà les interaccions socials significatives amb la família i els amics en detriment de les marques i empreses, que perdran visibilitat.

El rerefons d’aquesta mesura que afecta l’abast orgànic de les publicacions de les fanpages és aconseguir que els usuaris passin més temps a Facebook, però que aquest temps estigui ben invertit, i tornar a la idea original de comunitat, fomentant la interacció entre els usuaris.

Com han d’actuar les empreses i marques per continuar arribant als seus seguidors i clients potencials a través de Facebook?

  • Generant debat i interacció entre els usuaris, sense demanar-ho de forma explícita, ja que això penalitzarà. Els continguts que publiquin han d’aconseguir per si mateixos “M’agrada” i comentaris.
  • Afegint diverses imatges als posts, ja que Facebook premia les publicacions amb imatges, o vídeos, més que no pas les que tenen enllaços amb una vista prèvia.
  • Creant més vídeos i millor si són en viu, és a dir, creant-los directament a Facebook en lloc de compartir-ne de YouTube.
  • Explicant als seus seguidors que per estar al dia de les seves publicacions poden activar l’opció “Veure primer” que hi ha a la seva fanpage. Així donen prioritat als seus continguts respecte d’altres.


Seguirem de prop aquest i d’altres canvis que hi pugui haver en l’algoritme de Facebook i que afectin a la gestió d’aquesta xarxa social des de la perspectiva de les empreses i marques. Estigues atent/a al nostre blog i a les nostres xarxes socials si t’interessa el tema per estar-ne al corrent.

Tendències en disseny web per al 2018

Tendències  ·  5 d'abril del 2018

Tots volem un web amb un disseny únic, personalitzat i ben actual. Això ens ajuda a diferenciar-nos de la competència, a donar una imatge de marca potent i professional i a captar l’atenció dels clients potencials.

Aquestes són les principals tendències en disseny web d’enguany per aconseguir-ho:

1. Material design i minimalisme. És l’evolució natural del flat design, un disseny pla i senzill que facilita l’adaptació del web a dispositius mòbils. Tot i mantenir el toc minimalista del flat design com a essència, el material design juga amb el 3D i utilitza les ombres i els colors per donar profunditat a les superfícies i els elements. 

2. Disseny modular. La composició web es basa en fileres i columnes que donen com a resultat formes geomètriques i un equilibri asimètric que guanya terreny a les formes arrodonides i als elements aparentment desordenats.

3. Webs d’una sola pàgina amb portades Hero. L’scroll es continua imposant als clics per facilitar la navegació mitjançant dispositius mòbils, per tant es tendeix a tenir tots els continguts a la portada. A més, l’estil Hero s’imposa al passi d’imatges o slider tan utilitzat fins a les pàgines d’inici dels llocs web.  Un única imatge potent a pantalla completa impacta molt més, beneficia la velocitat de càrrega del web, funciona millor amb la versió responsive i no demana tant de temps a l’usuari.

4. Botons ghost. Son botons transparents amb una vora molt fina que encaixen perfectament el disseny Hero i l’estil minimalista del flat i el material design.

5. Tipografies handmade. La tipografia és dels elements que agafarà més protagonisme en el disseny web al llarg del 2018. Estan de moda les tipografies divertides i amb personalitat, preferiblement lineals, sense serif, i imitant l’estil “fet a mà”.

6. Colors vius i intensos. Tot i que el blanc continua sent el predilecte com a color de fons, els colors forts i atrevits s’han guanyat també un lloc al podi dels colors web, junt amb els degradats.

7. Més continguts audiovisuals. El vídeo és el contingut estrella del disseny web del 2018. S’ha comprovat que capta molt més l’atenció dels usuaris i fa que es quedin més estona al nostre web.  

8. Responsive. No podem negar l’evidència: cada cop més usuaris es connecten a internet des de dispositius mòbils. Per tant, si no volem perdre clients potencials, el nostre lloc web ha de ser responsive. Com hem vist, moltes de les tendències en disseny web van precisament dirigides a millorar l’experiència de l’usuari que navega amb el mòbil i la tauleta.