Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Les quatre millors aplicacions gratuïtes per retocar fotografies al mòbil

Tendències  ·  7 de novembre del 2019

Si fa unes setmanes et parlàvem d’eines d’edició d’imatges i fotografia per tal de no haver de dependre d’un dissenyador gràfic, avui baixem al terreny dels dispositius mòbils i t’ho posem encara més fàcil per gestionar les xarxes socials del teu negoci.

Tot i que a Cap Empresa Sense Web comptem amb un complet servei de gestió de xarxes socials que complementa el nostre disseny i creació de webs, també pots implicar-t’hi tu mateix si disposes del temps, la motivació i les eines adequades.

Moltes de les aplicacions que et compartim són gratuïtes, es poden descarregar des de la Google Play Store si el teu mòbil compta amb tecnologia Android o des de l’App Store si ets més d’Apple i, el més important: poden fer que les teves fotos llueixin d’estudi malgrat que la càmera del teu telèfon sigui de pèssima qualitat.

Amb aquestes apps, ja no tindràs excusa a l’hora d’actualitzar setmanalment -ho sabem, cada dia potser és excessiu- el teu perfil d’empresa a Instagram. Et deixem les nostres preferides!

Snapseed

Una interfície completa però fàcil d’utilitzar i uns resultats envejables han convertit a Snapseed en un dels editors de fotografies més coneguts del mercat. Encara que a l’inici poden resultar aclaparadores totes les seves funcionalitats, un cop defineixes les més útils és només qüestió d’anar provant opcions.

Nosaltres som fans del pinzell que et permet modificar llum i exposició passant el dit per la imatge i el corrector que et permet esborrar les imperfeccions de la fotografia. Amb una puntuació de 4,6 sobre 5 a la Play Store, les referències dels usuaris parlen per si soles però, en cas que no ho hàgiu notat, és la nineta dels nostres ulls

Guia de SEO per a comerços electrònics

Consells  ·  22 d'octubre del 2019

El SEO (Optimització per a Motors de Cerca) és una estratègia de màrqueting complexa, a llarg termini i que pot arribar a frustrar perquè no sempre genera els resultats esperats. Doncs bé, si el fet d’afegir paraules clau a un web per intentar posicionar-nos als primers resultats de Google ja costa, imagina’t quan tractem de fer-ho per a una botiga en línia amb centenars de productes!

Abans de posar-te a treballar, has de definir si vols posicionar tot el teu catàleg de productes o bé vols centrar els teus esforços en aquells productes que et generen rendibilitat. Alhora, has de comprovar que Google hagi indexat de forma correcta tot el contingut del web i tornar a pujar el sitemap a Google Search Console en cas que no ho hagi fet.

Un cop tens tot el contingut introduït i indexat, arriba el moment de començar a treballar-lo. Et donem algunes pautes per posar fil a l’agulla:

Optimització onpage

  • Pàgines de categories: no tractis les pàgines de categories com un calaix on agrupar els productes ja que aquestes poden posicionar igual o millor que les pàgines de producte. Per aquest motiu, recomanem incloure contingut, descripcions i informació addicional a totes les pàgines de categories.
  • Pàgines de producte: cada producte té una pàgina i url única i, en conseqüència, ha de tenir descripcions de producte úniques amb un mínim de 50 paraules on s’incloguin les paraules clau. En cas que venguis productes d’altres fabricants, desaconsellem copiar el contingut de les seves pàgines i, en cas de fer-ho, cal bloquejar la seva indexació amb la metaetiqueta noindex.
  • Si et vols diferenciar de la competència o trobar el nínxol de mercat on encara no arriben altres anunciants, troba paraules long-tail (literalment, paraules de cua llarga o, a la pràctica, paraules compostes més llargues) rellevants.
  • Url amigables amb paraules clau: el nom del producte hauria d’aparèixer sempre a la seva url. Per exemple, si el teu producte són unes bambes Nike d’home de referència Air Max 270 react inspirades en l’art de la Bauhaus, una bona url de cara a l’usuari seria: https://www.nike.com/es/ca/t/air-max-270-react-bauhaus-sabatilles-home

 

Arquitectura web

No hi ha una única resposta a quina és la millor arquitectura web que una botiga online hauria de tenir ja que aquesta depèn del tipus de negoci i producte.

En ecommerces amb poca varietat de producte, el millor és configurar un menú on apareguin tots aquests productes (domini/nom-producte) de tal manera que afavorim un millor enllaçat intern i un menor nombre de clics fins arribar al producte. En els casos de webs amb més productes, el recomanable és definir les categories de les quals penjaran els productes (domini/categoria/nom-producte) però sense que el nombre de nivells sigui superior a quatre i el nombre d’enllaços de cadascuna de les pàgines d’un mateix nivell superior a 100.

Ara bé, aquí es poden generar diverses problemàtiques que cal abordar:

- Quan tenim un mateix producte en categories diferents és millor que la categoria no estigui a la url o Google ho entendrà com a contingut duplicat.

- Els filtres de productes són molt útils per als usuaris però poden perjudicar greument al SEO perquè, com a exemple, si una categoria té 20 filtres es poden generar fins a 20 variacions d’una mateixa url. Quan això ocorre, hauríem d’indicar-li a Google què volem indexar i què no.

Urls canòniques

En cas que tinguis diverses pàgines amb el mateix contingut, evita que Google tracti cada url com una pàgina diferent gràcies a les etiquetes canòniques. Aquestes permeten redirigir pàgines duplicades a una única pàgina per tal de passar tota la força del SEO a aquesta darrera i evitar així les pàgines duplicades. En paraules més senzilles, es tracta de dir-li a Google: “Ei Google, no em penalitzis les pàgines duplicades perquè només són una còpia de la principal”. Des del moment en què avises a Google, aquest elimina la penalització de duplicats.

Per fer-ho, només cal introduir un fragment de codi a cadascuna de les pàgines de producte que vulguis redirigir.

Linkbuilding

El linkbuilding o la captació d’enllaços cap al nostre web és una de les estratègies principals que indiquen a Google que aquest web té autoritat i és rellevant per a l’usuari.

  • Enllaços de proveïdors i socis: si vens productes d’una marca, sempre pots demanar a aquesta marca que enllaci el teu web des de la seva pàgina. Fàcils i accessibles, aquests enllaços contextuals tenen força i no costen gaire d’aconseguir.
  • Construcció d’enllaços trencats: tots els webs tenen enllaços trencats però no tothom se’n sap aprofitar. Si vols incrementar el nombre d’enllaços que apunten al teu web, només has dedicar temps a trobar-los, notificar al propietari i suggerir que hi enllaci alguna pàgina del teu web amb contingut rellevant i d’alta qualitat.
  • Patrocina esdeveniments locals i conferències: una manera fàcil d’obtenir enllaços sense necessitat de pagar-los ni demanar-los.

Si ja tens la teva botiga online amb Cap Empresa Sense Web i vols començar a treballar el SEO dels teus productes, segueix aquestes línies bàsiques i posiciona’t als primers resultats de Google!

Set eines d’edició i creació d’imatges per a les teves xarxes socials

Consells  ·  3 d'octubre del 2019

Diuen que una imatge val més que mil paraules. Doncs a internet, encara més. I a les xarxes socials, fins i tot una mica més.

Ara que el contingut audiovisual és tan valorat pels usuaris, és necessari que dediquis especial atenció a gestionar-lo de forma professional. No cal que et converteixis en fotògraf però sí que has de conèixer quines eines et poden ajudar a publicar millors fotografies al teu web i a tenir uns perfils de xarxes socials amb una identitat corporativa uniforme i moderna.

Si no tens cap dissenyador al teu equip, les plataformes següents t’ajudaran a crear el contingut audiovisual de la teva marca com si fossis un expert dissenyador gràfic. I tot això, sense obrir el Photoshop! A continuació, et presentem algunes de les eines indispensables per a la creació de contingut audiovisual:

Canva, disseny gràfic per a dummies

Dissenyar mai havia sigut tan senzill com ho és des de l’arribada de Canva, un programa de disseny freemium pensat per a la creació de baners, invitacions, pòsters i tot tipus de creativitats per a la teva empresa. Ho sabem bé a CESW que gestionem les xarxes socials dels nostres clients i recorrem a Canva quan volem crear imatges de forma ràpida i professional.

Amb una interfície atractiva i versàtil, Canva permet escollir entre múltiples plantilles però també pujar les teves imatges i treballar-les des del gestor. A aquestes els hi pots introduir elements gràfics o text i també canviar-los la tipografia, el fons o el color. Un cop acabat el disseny, només necessites dos segons per descarregar-lo en format png o jpeg! Per a nosaltres, una de les millors potencialitats d’aquesta eina és que pots escollir el tipus de disseny que necessites -post per Instagram, publicació a Twitter, anunci a Facebook,...- i Canva et dona les mides exactes sobre les quals només cal després arrastrar la imatge. Si busques simplicitat, Canva és per a tu.

Encara més fàcil d’utilitzar -si és que això és possible- i centrada només en la creació de frases, Quotes Cover està pensada per a la realització de qualsevol disseny tipogràfic. El seu ús és tan simple que ni tan sols demana que et registris per crear el teu disseny! I pels que volen més funcionalitats, també és possible fer-se membre per només $2,5.

Editors de fotografia per a no fotògrafs

Si busques una eina amb resultats professionals dignes de Photoshop però no vols aprendre a fer funcionar aquest complex programa, les alternatives són igualment competents però d’ús bastant més senzill i intuïtiu.

Gratuïta i enfocada principalment a l’edició de fotografies, disseny gràfic i creació de collages automàtics, befunky és una solució creativa amb més d’un milió de fotos disponibles que també permet pujar-ne de pròpies. Amb una interfície fosca que recorda bastant a la de Photoshop, compta amb un editor d’imatges molt complet i unes plantilles personalitzables categoritzades en funció de l’ús (gràfics d’esdeveniments, tríptics, targetes o gràfics per a xarxes socials, entre d’altres).

Bastant similar, PicMonkey té un període de prova de set dies però el pla bàsic requereix d’un pagament mensual. Compta amb centenars de plantilles realitzades per artistes i unes eines de disseny gràfic fàcils d’utilitzar: escull la plantilla i afegeix gràfics, logos o textures. A un nivell més avançat, fins i tot pots treballar per capes, retocar les imatges amb efectes i filtres i utilitzar les més de 6.000 icones disponibles.

Tant aquestes dues plataformes com el Canva són gestionables des de la seva versió web o des de l’aplicació per a dispositius mòbils.

Per a la creació de gràfics i infografies

Lluny han quedat els temps en què les empreses tenien infografistes especialitzats en la creació de gràfics. Amb eines com Infogr.am, tu també pots crear una infografia complexa de forma fàcil. Malgrat que el programa té plans de pagament per a usos més professionals, la versió gratuïta permet importar dades, utilitzar més de 37 tipologies de gràfics diferents, 13 mapes i fins i tot publicar-los directament al teu web amb els embeds responsius corresponents.

Com a alternativa, Venngage t’ho posa tan fàcil com crear una infografia amb només tres passos: escollir la plantilla, afegir els gràfics i personalitzar colors i fonts. Tot i que el pla gratuït és excessivament bàsic i permet només l’elaboració de cinc infografies, el millor de l’eina és que  et proporciona les plantilles ja fetes perquè t’oblidis de la vessant més creativa.

Giphy, el toc simpàtic

Si vols donar als teus perfils de xarxes socials el toc dinàmic i divertit que tan bé encaixa amb aquests canals, Giphy et permet pujar les teves fotografies i/o vídeos per fer les teves pròpies creacions.

A banda d’entretenir a la teva audiència amb un moment simpàtic enmig del mar de publicitat en què s’han convertit les xarxes, els GIF’s són una bona manera de mostrar productes en moviment o processos.

A Cap Empresa Sense Web, t’hem compartit algunes de les eines que coneixem i amb les quals treballem o hem treballat en algun moment però, a banda d’aquestes, una ràpida cerca a internet et proporcionarà una infinitat de solucions creatives que t’ajudaran a crear imatges i contingut visual per al teu negoci.

El màrqueting d’influencers és per a tu?

Tendències  ·  17 de setembre del 2019
  •  Hi ha usuaris que confien més en la publicitat feta per d’altres usuaris de la xarxa que en la publicitat feta per empreses en canals tradicionals.
  • Més del 60 % d’empreses de màrqueting han desenvolupat campanyes amb influencers al llarg del darrer any.
  • La major part d’usuaris d’Instagram segueix a influencers en aquesta xarxa socials

 

Les xifres de tendències no enganyen: Instagram s’ha convertit en la xarxa social per excel·lència i el màrqueting d’influencers en l’estratègia amb un millor retorn de la inversió en aquesta xarxa. Per als neòfits, es tracta d’un tipus d’estratègia comercial a partir de la qual les empreses utilitzen usuaris amb una certa influència sobre compradors potencials per tal de dirigir-se a aquests compradors de forma més indirecta i confiable. Així doncs, ja no és la marca la que et diu que un xampú et deixa el cabell sedós, sinó que ho fa un altre usuari d’Instagram al qual la marca paga perquè promocioni els seus productes. I malgrat ho saps, te’l creus!

Aquesta estratègia és ideal per a campanyes de branding dirigides a un públic jove (la consumista generació millennial) però cal tenir en compte que no aplica a tots els productes ni serveis. Encertaràs si ho apliques al sector de la moda, l’oci i els viatges, l’alimentació saludable, la cosmètica o la tecnologia. Si el màrqueting d’influencers t’encaixa, aquí tens tot el que cal saber abans d’iniciar la teva primera campanya.

1. Defineix objectiu i pressupost

Vols arribar a nous segments d’audiència que encara no et coneixen? Millorar la reputació de la marca? Augmentar les vendes? Un cop defineixis els objectius de la teva campanya de màrqueting i el pressupost del qual disposes, podràs començar a buscar els influencers que més s’adapten a les teves necessitats.

2. Busca el teu influencer ideal

Cada dia n’hi ha més i és més difícil escollir-los. Abans de prendre qualsevol decisió, tingues en compte diversos factors:

Sector nínxol amb el qual treballa: cada influencer té una àrea d’especialitat i per tant, els seus seguidors estan interessats en aquesta. Si el teu negoci i l’especialitat de l’influencer escollit van de la mà, amplies el teu públic objectiu amb garanties. En cas contrari, el teu producte corre el risc de no arribar al públic adequat.

Abast de les seves publicacions i taxes d’interacció: no et quedis amb el nombre de seguidors de l’influencer i ves més enllà ja que aquest pot tenir molts seguidors però poc engagement amb la seva comunitat. 

- Filosofia, valor i to comunicatiu: busca algú que encaixi amb el teu producte i imatge corporativa ja que serà la veu del teu negoci a les xarxes.

Tingues en compte que és preferible escollir un micro-influencer que arribi al teu públic potencial abans que un influencer famós però no adequat. Si la segmentació és clau en el cas de les campanyes d’anuncis a xarxes socials, en el cas del màrqueting d’influencers la clau està en saber escollir a la persona ideal. Pots fer-ho de forma manual o bé a través de plataformes com Brandwatch, Klear, Buzzsumo o infinitat d’altres eines que et connecten amb influencers de tot el món.

3. Inicia la teva campanya de màrqueting d’influencers

Cada campanya dependrà del tipus de contracte que signis amb el teu influencer però, en primer lloc, ambdós haureu de pactar el tipus de col·laboració a partir de la qual treballareu plegats.

En primer lloc, caldrà fer l’enviament del material promocional necessari de l’empresa a l’influencer i establir un calendari de publicacions o bé uns resultats mínims de campanya (fins que no s’assoleixin, no es podrà donar per finalitzada la col·laboració). Tot i que també és recomanable pactar el tipus de contingut a publicar (fotografies, vídeos o stories), cal també deixar a l’influencer la seva parcel·la de naturalitat i improvisació ja que si no els seus seguidors no es creuran el missatge.

4. Mesura resultats

Quan s’ha acabat la campanya, arriba la fase més important: monitoritzar les reaccions dels usuaris per tal de determinar l’èxit de la mateixa. Aquí és on entra en joc l’anàlisis dels objectius que has definit a l’inici. Recomanem parar atenció als següents:

- Abast de les publicacions (impressions i tràfic de referència) i les interaccions (clics, likes, comentaris, mencions,...)

- Tràfic i compres procedents d’Instagram durant el període de la campanya. Per tenir tota la informació, és interessant utilitzar els paràmetres UTM que ens permetran rastrejar l’origen dels leads o les compres.

Si ja has provat el màrqueting d’influencers des del teu perfil d’empresa d’Instagram, t’animem a compartir la teva experiència al nostre blog de CESW. En cas que vulguis provar aquesta estratègia i necessitis assessorament, no dubtis en contactar-nos!

Què cal tenir en compte per a una òptima experiència d’usuari

Consells  ·  2 de setembre del 2019

Tens un web per al teu negoci i l’objectiu principal és que els clients hi entrin, hi estiguin tan temps com sigui possible: mirin els productes i/o serveis, llegeixin notícies del blog, facin el tafaner per la història de l’empresa i, com no, acabin comprant o enviant un formulari de contacte per demanar més informació.

A Cap Empresa Sense Web, encara no podem preveure com serà el comportament dels usuaris quan entrin al teu web però hem aprés a posar-los-ho fàcil. Els nostres programadors creen interfícies segures i compatibles però, alhora, els nostres dissenyadors s’encarreguen d’arrodonir el procés centrant l’atenció en un terme que darrerament s’ha posat de moda: l’experiència d’usuari (User Experience, UX). Aquest consisteix en planejar el disseny del web segons com creiem que l’usuari interactuarà amb el mateix.

D’aquesta manera, el teu web serà bonic però proporcionarà també una experiència tan bona a l’usuari que els percentatges de rebot baixaran a xifres inferiors al 50 %! Malgrat que nosaltres tenim en compte molts dels factors UX quan creem les pàgines web dels nostres clients, és important que tu també els tinguis en compte a l’hora d’introduir o actualitzar els continguts.

Web senzilla

En qüestions web, la clau d’un bon funcionament és la simplicitat, un valor a l’alça que permet donar als usuaris el que busquen de forma fàcil i còmoda. A dia d’avui, és necessari fugir de webs amb estructures excessivament complexes i sense una informació clara ni ordenada.

Per contra, és recomanable optar per una interfície neta, simple, concisa i visual que doni respostes al primer cop d’ull. T’hi ajudarà un menú de navegació precís amb les pàgines més rellevants per als teus usuaris combinat amb diversos submenús que afinin les cerques sense saturar.

Navegació intuïtiva

Quan es tracta de fer clics dins una pàgina web, menys és més. Diuen els entesos en neuromàrqueting que qualsevol usuari hauria de poder accedir a qualsevol apartat del web amb un màxim de tres clics. Fes la prova: ocorre això al teu web o l’usuari es perd pel camí?

En aquest sentit, et poden ajudar els mapes de calor, un tipus de gràfics que mostren informació sobre les zones del web per les quals els usuaris passen el ratolí, fan clic o centren la vista. Així doncs, eines com aquestes donen més pistes del comportament dels usuaris que et permetran detectar patrons i organitzar el web en conseqüència.

Cercador intern

Tal i com ja té en compte el nostre gestor web, és imprescindible col·locar sempre un cercador intern per tal que els usuaris busquin directament el que els interessa sense necessitat de perdre’s pels menús.

A ser possible, aquest ha d’estar a la zona superior de la pàgina (a la mateixa capçalera, idealment), en unes mides més grans que les habituals i dins un quadre de text ressaltat en colors (una lupa sola no és suficient).

Lectura fàcil

T’enganyaríem si et diguéssim que els usuaris llegeixen tot el contingut del teu web. Per més innovador i interessant que aquest sigui, els usuaris només escanegen els textos mentre es fixen en els elements principals. En aquest sentit, cal que col·loquis els missatges que t’interessen en llocs privilegiats com l’esquerra de la pàgina on primer es focalitza la mirada i els destaquis amb negretes.

A més, escull sempre una tipografia bàsica i clara i assegura’t que els textos apareixen en un fons neutre que faciliti la seva lectura. Per últim, afegeix botons amb crides a l’acció que clarifiquin les accions que els usuaris haurien de fer al web (compra, envia un formulari, clica per a més informació,...). I per si algun usuari despistat es perd, facilita-li el camí de tornada amb les engrunes de pa!

Velocitat de càrrega

No t’ha passat mai que quan una pàgina web triga més d’uns segons en carregar la tanques i te n’oblides?

En el temps de la immediatesa, cal optimitzar el web per evitar que cap dels seus elements n’alenteixi la càrrega. Pots revisar-ho amb eines com el Page Speed Insights dels desenvolupadors de Google, el qual no només fan una valoració del rendiment sinó que a més et llista les possibles solucions. Ja sigui optimitzar imatges o codis, no perdis usuaris a causa d’una pàgina lenta!

Procés de pagament ràpid

En el cas de les botigues en línia, els abandonaments de la cistella de la compra són un dels moments més temuts. Ja sigui perquè cal registrar-se de forma obligatòria, perquè cal omplir masses passos i formularis o perquè les despeses d’enviament o IVA no són les esperades, el cas és que molts dels usuaris marxen del web sense haver efectuat la compra.

Per a nosaltres, el més important és simplificar al màxim el procés, minimitzant els scrolls i les pàgines. Els usuaris no estan disposats a omplir infinitat de pàgines per realitzar una compra. En cas que això ocorri al teu web, els usuaris sempre preferiran recórrer a Amazon.

A banda de tots els factors ja mencionats, també és interessant utilitzar la funcionalitat de productes similars així com el disseny responsive, dos factors que et garantim en tots els webs de CESW.

En resum, un web òptim requereix d’un bon disseny, una bona usabilitat, un bon contingut i una bona dosis de creativitat que et diferenciï de la competència. Ara que tens el teu web, no perdis l’oportunitat de fer-lo més amigable a l’usuari!

Són adequats per al teu negoci els anuncis a Linkedin?

Consells  ·  20 d'agost del 2019

No són tan populars com els anuncis a Facebook i Instagram però poden ser més efectius si el teu públic objectiu són empreses o professionals. Els anuncis a Linkedin són ideals per al màrqueting B2B (Business to Business), el que es dirigeix directament a d’altres empreses en comptes de fer-ho a particulars o a consumidor final.

En sectors en què sol ser complicat fer arribar els nostres missatges a l’audiència, aquesta xarxa et pot ajudar a donar a conèixer la teva marca als cercles professionals afins. Alhora, contribueix a ampliar la xarxa de contactes relacionada, incrementant al seu torn les possibilitats de captar nous clients potencials.

Linkedin ja no és la xarxa social que consultes només per buscar feina. Amb més de 300 milions d’usuaris actius al mes, Linkedin s’ha convertit en molt més que un aparador de currículums. A dia d’avui, Linkedin és en la major xarxa professional del món.

Per tal que puguis decidir si aquesta xarxa és convenient per al teu negoci, et compartim tot el que hauries de saber sobre els anuncis abans de llançar-t’hi a provar-ho:

1. Necessites un perfil de negoci a Linkedin

Probablement tens un perfil personal però, per poder fer anuncis, necessites crear una pàgina d’empresa amb informació exclusiva del negoci. Per dur-ho a terme, primer has d’escollir la tipologia de negoci i després omplir la fitxa amb el nom, el web, el logotip i una descripció de màxim 120 caràcters.

Si encara no tens un perfil de negoci a Linkedin, no esperis més! Fer-ho és fàcil i et proporciona un espai publicitari alternatiu per als teus productes i serveis.

2. Requereix una alta inversió

Si tens en ment els 0,10 €/clic de Facebook o l’1 €/clic dels anuncis de Google, canvia el xip i oblida les comparacions. Els anuncis a Linkedin tenen un cost bastant més elevat que la resta de xarxes socials.

S’estima que el cost per clic mínim és de 2 € i es recomana una inversió mínima diària de 10 € per campanya. Si el retorn de la inversió és positiu i obtens contactes de qualitat, aquestes xifres poden ser excel·lents però, en cas que només vulguis provar-ho, has de partir d’una inversió significativa.

3. Arribes a les bústies de correu dels teus clients potencials

Tot i que els anuncis poden aparèixer camuflats entre les publicacions del feed principal i al lateral dret, Linkedin dona als anunciants una possibilitat única: enviar missatges personalitzats a les safates d’entrada de clients potencials. A part de que és una eina molt directa, el millor és que només reben els missatges els usuaris que estan actius a la xarxa i el remitent pot ser un perfil personal.

Aquesta comunicació tan directa també té un punt feble: si els usuaris no hi estan interessats, poden interpretar el teu missatge com a spam.

4. Pots segmentar per sectors d’activitat i càrrecs

Per evitar anuncis no rellevants, és clau treballar una bona segmentació. En aquest sentit, Linkedin ens ho posa fàcil gràcies a la seva àmplia base de dades de professionals.

A les clàssiques segmentacions d’ubicació, sexe i edat, Linkedin afegeix segmentacions segons el nom de l’empresa, el sector, el càrrec dels usuaris, la universitat on aquests hagin estudiat i fins i tot les seves aptituds.

Imagina’t les possibilitats: podries crear un anunci per a empreses del sector industrial del Gironès que només vegin els càrrecs directius que tinguin un màster en indústria 4.0. i hagin fet cursos sobre temes d’innovació.

5. Requereix d’una gestió professional

Tal i com ocorre amb el Business Manager de Facebook i Instagram o la plataforma de Google Ads per als anuncis en aquest cercador, Linkedin disposa de la seva pròpia plataforma de gestió, el Campaign Manager.

No és una eina excessivament complicada, però si no estàs familiaritzat amb els formats publicitaris, les opcions de pagament (per clic, per 1.000 impressions o per enviament) o el seguiment de conversions, la gestió diària pot ser una mica aclaparadora.

Quan pensis en qualsevol tipus de publicitat social, cal que tinguis en compte totes les opcions disponibles, les valoris i decideixis quina encaixa millor amb el teu negoci. Des del departament de màrqueting de CESW, estarem encantats d’assessorar-te i acompanyar-te en el procés!

 

Consells tècnics per optimitzar el teu web per a cercadors

Consells  ·  9 d'agost del 2019

Segurament quan sents a parlar de posicionament orgànic en cercadors penses en accions com introduir les paraules clau del teu negoci als textos, títols i metaetiquetes o bé en crear contingut de qualitat actualitzat. Felicitats, vas pel bon camí!

Com ja t’hem explicat anteriorment en articles com Consells per millorar el SEO on page, tots els punts anteriors són factors clau per fer que el teu web aparegui més amunt a les SERP’s (pàgines de resultats dels motors de cerca). Ara bé, malauradament això no és suficient.

El posicionament orgànic és tan complex que Google té en compte més de 200 factors diferents a l’hora de decidir quines pàgines web col·locar als primers llocs de les pàgines de resultats. En l’àmbit tècnic del SEO off page, a CESW tenim en compte molts dels factors essencials per al posicionament abans de lliurar qualsevol web. Ens referim a qüestions tècniques com la velocitat de càrrega, el disseny responsiu, l’encadenament d’urls, la importància de la pàgina de contacte, els termes de servei i privacitat, l’arquitectura web, l’enviament dels sitemaps i molts d’altres.

De tota manera, encara queden molts factors que són feina del propietari de cada pàgina web. Per assistir-te en la millora del posicionament orgànic del teu web, et compartim algunes de les pràctiques recomanades que facilitaran el rastreig i la indexació de la teva pàgina web per part de Google.

  • Aconsegueix backlinks

Juntament amb el contingut, els backlinks o enllaços entrants que apunten al teu web des d’altres pàgines són dos dels principals factors que ajuden a posicionar de forma orgànica. Per a Google aquests enllaços augmenten l’autoritat i rellevància d’un domini ja que, si varis webs de qualitat hi apunten, pot significar que aquell domini és útil i de referència.

Malgrat que obtenir enllaços és una de les tasques més complicades del món del SEO, no és impossible i cal treballar-ho de forma transparent. Com? Aconseguint enllaços procedents de tuits o altres publicacions a xarxes socials, publicant articles com a convidat (els denominats guest posts) en blocs amb autoritat o fent curació de continguts amb eines com Tumblr o scoop.it.

  • Treballa la teva xarxa d’enllaços interns

Molt més fàcils que els anteriors, els enllaços interns són aquells que es creen entre les diverses pàgines d’un mateix web. Així es crea una xarxa de pàgines relacionades que facilita tant la navegació de l’usuari com la indexació de Google.

Explicat de forma més fàcil: si tens un web de venda de bombes d’aigua i ofereixes alhora un servei de manteniment, seria ideal que cada concepte tingués el seu propi apartat i que de l’un es pugui accedir a l’altre amb un enllaç natural.

  • Millora l’estructura de les urls

Les urls massa llargues i plenes de paràmetres inintel·ligibles no agraden a l’usuari que navega però tampoc als rastrejadors de Google. Per tant, et recomanem crear categories descriptives, noms d’arxius clars per als documents i seqüències senzilles. D’aquesta manera, els motors de cerca ho tindran més fàcil a l’hora d’indexar cada url i els usuaris navegaran de forma més intuïtiva.

Per exemple, evita urls com aquesta: elmeudomini.com/categoria123/article29052019. En contraposició, és recomanable utilitzar les paraules clau del teu negoci a les urls i separar-les amb guions (-) en comptes de fer-ho amb guions baixos (_). Per acabar-ho d’adobar, quan la url es mostri en un resultat de cerca a Google, si les paraules clau de l’usuari coincideixen amb les de la url, aquestes es veuran en negreta.

  • Facilita la navegació

En qualsevol projecte web, l’estructura és un dels factors més importants per afavorir que els usuaris trobin allò que busquen i, en conseqüència, es mantenen les taxes de rebot a ratlla. Quan penses en crear el teu web, és imprescindible tenir abans un esquema mental de quina serà la pàgina principal i com s’accedirà des d’aquesta als continguts específics. Planteja les categories i subcategories amb lògica.

D’aquesta lògica de partida en sortirà el sitemap, un arxiu XML amb un llistat jeràrquic de les diverses pàgines del nostre web o, el que és el mateix, un mapa. Això serveix perquè Google trobi les diferents pàgines del nostre web i les pugui indexar correctament.

Nosaltres ens n’encarreguem de que el mapa quedi penjat quan activem el teu web però tu també pots suprimir-lo o afegir-ne un de nou des de Google Search Console quan facis canvis.

  • Evita enllaços trencats

De vegades canviem l’estructura de la nostra pàgina web i ens n’oblidem que això pot generar errors 404, és a dir, el “no disponible” o “pàgina no trobada” que veu l’usuari quan aterra a aquella pàgina. Si és frustrant per l’usuari, és encara pitjor per Google i ho penalitza a l’hora d’atorgar les primeres posicions als rànquings.

Per comprovar que no tenim enllaços trencats, cal consultar la pestanya de rastreig a Google Search Console i eliminar o corregir els errors que hi trobem. Una alternativa que suggereix Google a la seva guia d’optimització per a principiants és la de crear una pàgina 404 personalitzada que aparegui en aquests casos i ofereixi als usuaris enllaços a pàgines populars o relacionades dins del mateix web.

  • Optimitza la presentació del contingut

Moltes vegades enllacem contingut del nostre web amb d’altres pàgines i ho fem a través de paraules genèriques com “fes clic aquí”. Tot i que la voluntat sigui facilitar a la feina a l’usuari, les bones pràctiques recomanen que el text àncora (on fem clic i apareix com a enllaç) sigui descriptiu del contingut que enllaça i contingui les paraules clau.

També en l’apartat de continguts, tenim en compte els textos però ens n’oblidem de les imatges. Quan puges les imatges al gestor de CESW, recorda que el nom amb què les has guardat contingui les paraules clau i dona’ls un nom i un text que també ho facin.

I com sempre repetim, evita contingut duplicat! No copiïs textos d’altres webs i no repeteixis el mateix contingut en diferents apartats del web.

Aquestes són algunes de les pautes tècniques que hauries de seguir per tal que la teva pàgina web es posicioni de forma natural, però tens també moltes altres formes de promocionar-la. Les recollim als serveis de màrqueting de CESW, fes-hi un cop d’ull!

Cas d’èxit de publicitat digital: Lluna Esports

Casos d'èxit  ·  18 de juliol del 2019

Amb més de 30 anys d’experiència al sector del lleure, Lluna Esports és una empresa especialitzada en l’organització de colònies i campus d’estiu que, davant la cada cop major competència al seu sector, ha optat per invertir en publicitat de pagament a Google i a xarxes socials.

En total, en poc més d’un mes d’estratègia combinada en tres plataformes (Google, Facebook i Instagram), hem aconseguit fins a 78 conversions amb una mitjana de cost per conversió de 20 €. En aquest cas, les conversions signifiquen contactes de clients potencials.

Campanyes de cerca a Google Ads

Lluna Esports havia realitzat anteriorment campanyes a Google Ads sense cap resultat així que vam decidir iniciar un nou compte amb fins a quatre campanyes de cerca centrades a les quatre províncies catalanes per incrementar el coneixement de la marca entre el públic objectiu i aconseguir clients potencials.

Durant els dos primers mesos de vida de les noves campanyes, hem registrat 34.000 impressions, 2.700 clics i 45 conversions (de formulari de contacte la majoria) a un cost per conversió de 29 € i un cost per clic mitjà de 0,5 €.  Alhora, els nostres anuncis han aparegut de mitjana a la segona posició i amb una quota d’impressions superior al 40 %, tot i l’alta competència (fins a 15 anunciants més).

Formularis de contacte a Facebook i Instagram

Malgrat que les campanyes d’anuncis a xarxes socials van començar amb poc marge de maniobra -a finals de maig amb l’objectiu de captar clients potencials per un servei que començava a finals de juny-, aquestes han registrat un alt nombre de contactes.

En concret, hem posat en marxa dues tipologies de campanyes: una de captació de contactes a través de formularis integrats a la plataforma (i que per tant eviten a l’usuari haver de sortir de Facebook o Instagram) i una de redirecció de tràfic al web que Lluna Esports havia creat amb el nostre servei de creació de pàgines web.

Així doncs, hem creat fins a 12 creativitats d’anuncis diferents, la meitat d’aquestes segmentades en base a públics similars als quals ja els hi agrada la pàgina de Facebook  de Lluna Esports i l’altra meitat amb una segmentació localitzada en un radi de 80 km de la casa de colònies i dirigida només a pares i mares amb fills d’edats compreses entre els 6 i els 14 anys, igual que les edats de les colònies.

En total, les campanyes han aconseguit més de 75.000 impressions i 700 clics a l’enllaç de l’anunci a un cost per clic que no ha superat els 0,36 €. Pel que fa a les conversions, els anuncis han circulat de forma gairebé ininterrompuda a Facebook i Instagram i han generat 33 conversions a un cost de 7,7 € / conversió (de les quals el 70 % han ocorregut a Facebook).

Si encara dubtes entre invertir els teus esforços de màrqueting a Google o fer-ho a xarxes socials, recomanem que ens visitis a les nostres oficines per tal que puguem assessorar-te sobre l’estratègia de màrqueting més adient a les necessitats del teu negoci. Perquè cada cas és únic, t’animem a fer un cop d’ull als nostres serveis de màrqueting i a deixar-te aconsellar pel nostre equip de professionals.