Blog

Les últimes tendències i novetats del món digital i tot el que està passant a Cap Empres Sense Web. No t’ho perdis!

Llancem la campanya: #JoEmQuedoACasa, #ElMeuNegociNo

Novetats  ·  20 de març del 2020

A Cap Empresa Sense Web som molt conscients dels greus efectes econòmics provocats (i que provocarà) l’actual crisi del COVID-19. 

Degut al confinament, són innumerables les empreses, grans, petites i mitjanes, també els autònoms i els emprenedors, que es veuen afectats per la situació que estem vivint, sense saber fins quan durarà. 

Des de Cap Empresa Sense Web aportem el nostre granet de sorra per millorar la situació de tots aquests professionals. Per això, estem molt contents de poder presentar la campanya #JoEmQuedoACasa, #ElMeuNegociNo!

Ara mateix són moltes les persones que necessiten replantejar el seu negoci i trobar-hi viabilitat a internet i també moltes les que, precisament en aquests moments, disposen del temps per treballar en el seu lloc web. 

Per això volem contribuir a que cap negoci s’aturi i, tant si tens web i el vols renovar com si encara no en tens, ens oferim a crear el teu web o botiga en línia de manera gratuïta, regalant-te també les tres primeres mensualitats.

A partir del quart mes, només s’haurà d’abonar mensualment la quota de 29 €  per a webs i 49 € per a ecommerce. 

Pots consultar tota la informació d’aquesta campanya, vàlida mentre duri el confinament i per a noves altes, al web de #JoEmQuedoACasa, #El Meu Negoci,No!, o contactant amb nosaltres a través dels canals habituals. 

També pots llegir els articles que han publicat diversos mitjans de comunicació sobre la campanya en les seves edicions on-line:

Diari de Girona 
La República 
El Gerió 
Ràdio Banyoles

TikTok, la xarxa social de moda

Tendències  ·  19 de març del 2020

Amb més de 800 milions d’usuaris actius a tot el món i molt bones xifres d’engagement i permanència, la xarxa social TikTok promet molt.

TikTok es basa en la reproducció en bucle de vídeos selfies curts, amb una durada d’uns 15 segons. Un cop gravats, abans de compartir-los, els vídeos es poden editar amb fons musicals, efectes de so i filtres divertits, pensats per connectar amb un públic jove. I és que aquesta xarxa social està arrasant entre l’anomenada Generació Z, joves d’entre 16 i 30 anys, tot i que poc a poc està ampliant el seu target.

Dins de la xarxa social també hi ha un cercador per trobar els vídeos més populars, un xat per poder conversar amb altres usuaris, un sistema de seguidors i seguits per generar comunitat, llistes de música amb les millors cançons del moment, llistes d’amics i votacions.

Per tant, si la teva marca és atrevida i es dirigeix a un públic jove, TikTok és la xarxa social ideal per promocionar els teus productes d’una forma molt visual. Aprofita tot el seu potencial comunicatiu per arribar al teu públic objectiu mitjançant reptes, concursos, sortejos, vídeos patrocinats d’influencers, etc. La publicitat a TikTok permet segmentar el públic al qual vols arribar i triar entre quatre tipus d’anuncis:

  • Native Videos al feed: vídeos d’entre 9 i 15 segons de durada que apareixen al feed dels usuaris, molt semblants als anuncis de Snapchat o Instagram ‘Stories’, i permeten portar trànsit cap a un web o descarregar un app.
  • Brand Takeovers: permet a les marques tenir el control de la pròpia xarxa social TikTok durant tot un dia, podent així crear imatges de marca, GIF i vídeos. L’èxit es mesura per les impressions, l’abast i els clics.
  • Hashtag-Challenges: es tracta de guanyar engagement amb hashtags promocionats. El resultat d’aquests reptes es mesura amb mètriques com ara les interaccions, els clics, les vistes de banner, etc.
  • Branded Lenses: són com els filtres d’Instagram o Snapchat que els usuaris poden utilitzar en els seus vídeos.

Si et decideixes a crear un perfil d’empresa a TikTok, tingues en compte que, com a totes les xarxes socials, li hauràs de dedicar temps per: crear continguts únics per a aquesta plataforma, marcar una freqüència de publicació, interactuar amb la teva audiència i participar en esdeveniments, si vols que funcioni.

A Cap Empresa Sense Web fem teletreball

16 de març del 2020

Com a mesura preventiva amb motiu de l'actual brot de Coronavirus, a Cap Empresa Sense Web fem teletreball des d'avui i fins a proper avís.

D'aquesta manera, a més de vetllar per la salut de tots i totes, seguim garantint els nostres serveis a tots els clients amb tota normalitat.

L'equip de CESW està disponible per telèfon al 972 11 06 68 i per correu electrònic a suport@cesw.cat en l'horari habitual: de dilluns a dijous de 9 h a 13 h i de 14.30 h a 17.30 h i els divendres de 9 h a 14 h.

Pel que fa a les reunions i formacions, continuarem fent-les de forma telemàtica, cosa que ja fem sempre amb tots aquells clients que no us podeu desplaçar fins a les nostres oficines.

Estem totalment preparats per treballar de manera remota i així ho farem, amb les mateixes ganes i motivació que ens caracteritzen.

Seguiu atentament els nostres perfils d'InstagramFacebook perquè hi anirem publicant totes les novetats!

Per al bé de tothom, ens quedem a casa.

Estàs a punt per a les LinkedIn ‘Stories’?

Novetats  ·  5 de març del 2020

És qüestió de mesos que puguem començar a utilitzar les LinkedIn ‘Stories’. Aquesta nova funció serà molt semblant a les exitoses ‘Stories’ d’Instagram o Snapchat, però pensada per a professionals i empreses B2B.

Segons ha donat a conèixer la pròpia companyia, LinkedIn ‘Stories’ permetrà mostrar moments clau de la trajectòria d’un professional o empresa, com pot ser el nomenament d’un nou càrrec o l’anunci d’un esdeveniment corporatiu, compartir trucs o consells per millorar l’entorn de treball i fomentar encara més el networking, ja que un usuari de LinkedIn podrà utilitzar les ‘Stories’ per presentar dos contactes seus.

Igual que les ‘Stories’ d’Instagram o Snapchat, les LinkedIn ‘Stories’ seran continguts efímers. Sense perdre de vista la serietat i professionalitat que caracteritzen LinkedIn, les ‘Stories’ de LinkedIn aspiren a ser com “una conversa informal entre companys de feina al costat de la cafetera”. Així ho ha definit el cap de productes de contingut de la plataforma, Pete Davies, en una publicació a LinkedIn.

De moment encara estan provant les LinkedIn ‘Stories’ internament, però ben aviat estaran disponibles per a usuaris i més endavant per a pàgines d’empresa, tant de forma orgànica com amb format publicitari dins de LinkedIn Ads.

A Cap Empresa Sense Web ja tenim ganes de provar aquesta nova funcionalitat de LinkedIn i així explotar-la al màxim en benefici dels nostres clients.

I si encara no tens clars els avantatges que LinkedIn pot aportar a la teva empresa, t’ho expliquem a l’article “LinkedIn, imprescindible per als negocis B2B”.

Coneixes els beneficis del teambuilding?

Tendències  ·  19 de febrer del 2020

El teambuilding són activitats dirigides destinades a millorar les relacions laborals i el rendiment dels equips de treball. Les activitats poden ser molt variades, es poden posar en pràctica tant amb equips grans com petits, i s’acostumen a dur a terme fora de les organitzacions, en espais nous i diferents als del dia a dia. Encara que pugui semblar que són només activitats per trencar el gel i passar-ho bé amb els company de feina, van molt més enllà.

Beneficis del teambuilding per a les organitzacions:

  • Augmenta la motivació dels treballadors, de manera que se senten més feliços i assoleixen els objectius empresarials.
  • Millora la comunicació dins de l’empresa perquè es genera un clima de treball més integrador.
  • Ajuda a prevenir i reduir l’estrès, gràcies a les relacions positives entre els treballadors i la pertinença a un equip unit.
  • Augmenta la creativitat dels equips, ja que també es maximitza el potencial individual.
  • Permet analitzar les fortaleses i debilitats del grup, corregir-les i millorar-les.
  • Potencia el lideratge i la definició dels rols dins de l’empresa.
  • Augmenta la confiança i la cooperació entre els treballadors i això afecta positivament en el seu rendiment.
  • Reforça la cultura d’empresa, afavoreix el sentiment de pertinença i la fidelització dels treballadors cap a l’empresa.


Al marge de les activitats pròpies de teambuilding, estructurades i dirigides per professionals d’aquest àmbit, tots podem fer accions internes a petita escala que ajudaran a cohesionar el nostre equip, motivar-lo i promoure un punt de diversió al lloc de treball. Per exemple, a CESW aprofitem que és Carnaval per portar a l’oficina el Rei Carnestoltes amb una consigna divertida per a cada dia de la setmana. Segueix-nos a Instagram i ho veuràs!

El contingut generat pels usuaris beneficia a les marques

Consells  ·  5 de febrer del 2020

Tota empresa o marca vol donar-se a conèixer, agradar i generar confiança en els clients. El contingut creat per la pròpia empresa o marca ajuda a aconseguir aquests objectius, però el contingut generat pels usuaris encara més. Els motius són ben clars:

  • La gran majoria dels consumidors confien més en els comentaris i testimonis d’usuaris reals que no pas en la publicitat tradicional.
  • Aquest tipus de continguts afavoreixen notablement el SEO i la marca guanya posicions en els resultats de cerca de Google.
  • Les publicacions d’amics i de les persones amb les quals interactuem més sovint tenen més pes a les xarxes socials que les de les marques. Els algoritmes de les xarxes socials les prioritzen perquè així aconsegueixen que ens connectem més vegades i durant més temps a les seves plataformes.

Quan parlem de contingut generat pels usuaris pot ser una imatge, un vídeo, un text que creen i difonen persones reals, ja siguin altres consumidors, treballadors de l’empresa o col·laboradors de la marca, en un blog, una xarxa social o un fòrum online.

Qui millor per convèncer als teus potencials clients que un usuari real com ells utilitzant el teu producte o gaudint del teu servei? Si t’han etiquetat o han escrit una ressenya d’un producte o servei teu a les xarxes socials, comparteix-ho també als teus perfils. Si tens testimonis, casos d’èxit o exemples de bones pràctiques, inclou-los en les teves newsletters i campanyes d’e-mail màrqueting. Si parlen bé de tu, aprofita-ho! També pots fomentar que els usuaris comentin els valors de la teva marca organitzant concursos, promocions i sortejos.

El contingut generat pels usuaris és una tàctica de màrqueting digital efectiva i econòmica per promocionar el teu negoci, fidelitzar els clients i augmentar les vendes. A què esperes per treure-li profit?

Green marketing, el màrqueting ecològic

Consells  ·  Tendències  ·  22 de gener del 2020

Podem definir el green marketing com “les pràctiques que duen a terme les empreses per comercialitzar i promocionar els seus productes o serveis respectant i preservant el medi ambient”.

Per tant, no es tracta només d’aquelles empreses que es mouen dins de sectors com ara les energies renovables o el reciclatge, sinó que qualsevol empresa pot implementar accions de màrqueting ecològic o màrqueting verd. Mesures senzilles com evitar l’ús de plàstics, generar menys residus contaminants o embolicar els productes amb materials reutilitzables ja son passos cap al green marketing.


Si bé és cert que preservar el nostre planeta hauria ser motiu suficient per posar en marxa estratègies de màrqueting ecològic a la teva empresa, som conscients que avui dia costa molt tirar endavant un negoci, així que també et volem parlar dels beneficis del màrqueting verd per a la teva marca:

  • Crea Responsabilitat Social Corporativa

La creixent preocupació social pel medi ambient i la sostenibilitat obliga a les empreses a adoptar polítiques de RSC per guanyar competitivitat, ja que la pressió de consumidors, proveïdors, inversors, etc. és cada cop més gran.

  • Aporta un avantatge competitiu

Implementar una estratègia de màrqueting ecològic et donarà una imatge d’empresa responsable amb l’entorn i t’ajudarà a diferenciar-te de la competència. Com dèiem en el punt anterior, els clients son cada cop més conscients i exigents en temes mediambientals. De fet, aquells que basen la seva decisió de compra en criteris de responsabilitat social i ambiental ja tenen un nom propi: LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability o “Estil de vida saludable i sostenible”).

  • Genera rendibilitat

D’una banda, l’adopció de mesures sostenibles per optimitzar els processos interns t’aportarà un estalvi energètic i de matèries primeres. D’altra banda, incloure el màrqueting ecològic com a valor de marca et permetrà fidelitzar clients i arribar a nous nínxols de mercat.

  • Allarga la vida de l’empresa

Tot i que alguns encara ho neguen, el canvi climàtic és una realitat que comporta una disminució de recursos i l’aplicació de normatives ambientals. I les empreses s’han d’adaptar a aquesta nova situació si volen sobreviure.


Ja t’hem convençut, però no saps per on començar? Continua llegint per conèixer algunes accions de green marketing a l’abast de quasi totes les empreses:

  • Recicla

Comencem per la més fàcil: fomentar el reciclatge intern posant contenidors per separar els residus, reutilitzant els fulls de paper per totes dues cares, etc.

  • Minimitza l’ús de plàstic i la generació de residus

Pots instal·lar algun sistema per purificar l’aigua de l’aixeta o bé una font d’aigua per evitar l’ús d’ampolles i garrafes de plàstic.

  • Redueix el consum energètic

Aprofita al màxim la llum natural per treballar, utilitza la il·luminació LED, que és més eficient i econòmica, instal·la sistemes que ajudin a gastar menys aigua potable i, si pots, utilitza energies renovables.

Consumint productes de proximitat també aconseguim un estalvi energètic en el transport.

  • Col·labora amb esdeveniments en defensa del medi ambient

Si vols que s’associï la teva marca a l’ecologia també és important participar o promoure esdeveniments i accions locals relacionades amb el medi ambient, com ara campanyes de reciclatge i de conscienciació, xerrades, etc.


I, sobretot, si fas aquest tipus d’accions, fes-ne partícips els teus treballadors i comunica-ho als clients. Això sí, de cap manera facis el que ja es coneix com greenwashing. Els consumidors acaben desemmascarant a les empreses que simplement fan un rentat de cara per vendre més i això se’ls hi gira en contra.

LinkedIn, imprescindible per als negocis B2B

Consells  ·  9 de gener del 2020

Amb més de 660 milions d’usuaris i 30 milions d’empreses de més de 200 països, LinkedIn s’ha convertit en la major xarxa professional del món.

LinkedIn és un aparador professional per a les empreses i els aporta molts avantatges:

Millora la imatge de marca

Mitjançant la creació d’un bon perfil i amb les publicacions adequades, les empreses poden donar a conèixer la seva filosofia i els seus valors. A més, les empreses que tenen presència a diversos països, poden tenir la seva pàgina de LinkedIn en diversos idiomes, de manera que a cada usuari se li obri en el mateix idioma en què té configurada la seva sessió. A l’hora de treballar la imatge de marca, també és interessant associar l’empresa a tres hashtags i vincular-la a un grup destacat o crear-ne un. També és molt important que els treballadors de l’empresa, sobretot els directius i els alts càrrecs, tinguin bons perfils professionals a LinkedIn i hi comparteixen els continguts de la marca.

Potencia el posicionament a Google

Utilitzant les paraules clau adequades tant al perfil com a les publicacions s’aconsegueixen més visites al web de l’empresa i s’afavoreix el SEO, és a dir, el posicionament natural en els resultats de cerca de Google. El 50% del trànsit web a les pàgines d’empresa procedent de xarxes socials prové de LinkedIn.

Facilita el networking professional

LinkedIn possibilita el contacte amb nous proveïdors i clients potencials, ja sigui pel sector en el qual es mou l’empresa o mitjançant altres contactes que ja té dins d’aquesta xarxa professional, la qual cosa és molt interessant. El 80% dels clients potencials que obté una empresa via xarxes socials ve de LinkedIn i això és gràcies a la facilitat i credibilitat d’aquesta xarxa professional.

Permet promocionar productes o serveis

Dins de la informació de l’empresa es poden destacar productes o serveis mitjançant pàgines que són extensions de la pàgina d’empresa. D’aquesta manera, es poden enviar directament aquestes pàgines que contenen el detall d’un o més productes o serveis als clients potencials.

Ajuda a trobar talent i nous professionals

Quan una empresa necessita incorporar un perfil professional concret a la seva plantilla, LinkedIn és el lloc ideal per trobar a la persona adequada. Mitjançant el cercador intern permet buscar per paraules clau relacionades amb les competències que ha de tenir el/la candidat/a.

Per beneficiar-se de tots aquests avantatges i treure profit de LinkedIn, les empreses han d’apostar pel contingut de qualitat. Es poden compartir publicacions del web o blog de l’empresa al mur o perfil de LinkedIn o bé crear articles dins de LinkedIn Pulse, la plataforma de blogging d’aquesta xarxa professional. La publicitat a LinkedIn és una altra via a tenir molt en compte, ja que es pot segmentar per sector d’activitat i càrrecs i els anuncis arriben directament a les bústies de correu dels clients potencials.