Resultats de l’estudi de les vendes en línia de l’any 2017

Publicat: 19 de juliol del 2017

L’IAB Spain, associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, va presentar el mes de juny els resultats obtinguts a l’estudi d’eCommerce 2017, patrocinat per Kwanko i elaborat en col·laboració amb Elogia.

Del total d’internautes espanyols que oscil·len entre els 16 i 65 anys, un 73% es declaren compradors en línia. Aquesta xifra, tot i no representar un increment respecte a l’any 2016, sí que inclou un augment dels compradors exclusius en aquest canal.

Segons l’estudi, el perfil del comprador en línia, majoritàriament correspon als homes d’entre 31 i 45 anys que actualment treballen i tenen fills. A més, el perfil respon a un tipus d’usuari que en el 98% dels casos utilitza alguna xarxa social, concretament Facebook, Whatsapp, Youtube i Twitter.

Pel que fa als usos i hàbits, la freqüència de compra actual és de 2,9 vegades/mes, xifra que ha augmentat respecte al 2016 (2,4 vegades/mes), i la despesa mitjana per compra és d’uns 80 euros.

També és interessant ressaltar que, tot i que l’ordinador continua representant el dispositiu primordial a l’hora de realitzar les compres, 4 de cada 10 usuaris utilitza el seu smartphone per comprar en línia.

D’una banda, quant a tipus de productes i serveis més comprats a través d’internet, destaquen els viatges, l’oci i la tecnologia. D’altra banda, les categories que actualment estan presentant un augment més notable de les vendes en línia són la tecnologia, la moda, el calçat i els complements.