Blog

Et portem les últimes tendències i novetats del món digital perquè estiguis al dia de l'evolució constant de les noves tecnologies.

Campanya d’email màrqueting per a la teva empresa

Publicat: 7 d'agost del 2017

L’email màrqueting o màrqueting per correu electrònic consisteix a enviar un missatge comercial directament des del correu electrònic. Aquest tipus de publicitat té com a finalitat potenciar la relació entre empresa i clients, ja que permet crear una connexió molt precisa i directa. A més, el seu gran avantatge respecte a altres canals de màrqueting és que presenta un retorn de la inversió molt elevat.

El 72% dels consumidors continuen preferint el correu electrònic com a canal per comunicar-se amb les marques.

A l’hora de definir l’estratègia de màrqueting per correu electrònic d’una empresa, en primer lloc, és important que la llista de contactes no estigui comprada, sinó que sigui de qualitat i que estigui actualitzada. En segon lloc, cal saber que un enviament amb un missatge personalitzat augmenta un 26% l’obertura de correus, un 10% la generació de conversions i un 14% el nombre de clics. Un altre factor rellevant és saber quin és el millor dia i hora per fer l’enviament, de manera que es capti l’usuari en el moment en què estigui més receptiu. Per últim, és molt recomanable que en els enviaments es duguin a terme proves A/B per descobrir quina estratègia caldria seguir.

Resultats de l’estudi de les vendes en línia de l’any 2017

Publicat: 19 de juliol del 2017

L’IAB Spain, associació que representa al sector de la publicitat i la comunicació digital a Espanya, va presentar el mes de juny els resultats obtinguts a l’estudi d’eCommerce 2017, patrocinat per Kwanko i elaborat en col·laboració amb Elogia.

Del total d’internautes espanyols que oscil·len entre els 16 i 65 anys, un 73% es declaren compradors en línia. Aquesta xifra, tot i no representar un increment respecte a l’any 2016, sí que inclou un augment dels compradors exclusius en aquest canal.

Segons l’estudi, el perfil del comprador en línia, majoritàriament correspon als homes d’entre 31 i 45 anys que actualment treballen i tenen fills. A més, el perfil respon a un tipus d’usuari que en el 98% dels casos utilitza alguna xarxa social, concretament Facebook, Whatsapp, Youtube i Twitter.

Pel que fa als usos i hàbits, la freqüència de compra actual és de 2,9 vegades/mes, xifra que ha augmentat respecte al 2016 (2,4 vegades/mes), i la despesa mitjana per compra és d’uns 80 euros.

També és interessant ressaltar que, tot i que l’ordinador continua representant el dispositiu primordial a l’hora de realitzar les compres, 4 de cada 10 usuaris utilitza el seu smartphone per comprar en línia.

D’una banda, quant a tipus de productes i serveis més comprats a través d’internet, destaquen els viatges, l’oci i la tecnologia. D’altra banda, les categories que actualment estan presentant un augment més notable de les vendes en línia són la tecnologia, la moda, el calçat i els complements.

T’agradaria tenir més clients gràcies als anuncis de Google AdWords?

Publicat: 13 de juny del 2017

Gràcies als anuncis de pagament de Google, aquest mes de maig l’Hotel Sausa ha obtingut 35 conversions, entre les quals s’inclouen trucades telefòniques, formularis de contacte i reserves directes. El seguiment continu de les campanyes i les trobades periòdiques amb el client fan que la campanya d’AdWords estigui al màxim d’optimitzada i, per tant, no quedi estancada.

La clau d’aquest sistema és que el client obté beneficis elevats a partir d’una inversió molt reduïda, la qual cosa, en el cas de l’Hotel Sausa, es tradueix en un cost per conversió (cost per contacte) de 3,93 € durant el mes de maig.

Amb aquest cas d’èxit s’evidencia que comptar amb un pressupost ajustat no significa renunciar a les accions de màrqueting digital, tot al contrari: cal trobar la millor opció de captació de contactes per fer visible el negoci. Tot i així, s’ha de tenir en compte que cada sector és diferent i que el cost dels clics dels anuncis depèn de molts factors, com per exemple de la competència.

Optimitza el SEO del teu web amb una bona llista de paraules clau

Publicat: 11 de maig del 2017

Una de les accions més importants de qualsevol estratègia de posicionament és la definició de les paraules clau, és a dir, els termes a través dels quals volem que els clients potencials arribin al web. D’aquesta manera, la finalitat de tota acció SEO serà treballar el contingut web per intentar posicionar-lo als primers resultats de Google segons les paraules clau definides.

Depenent del volum mitjà de cerques que generen els termes podem diferenciar les paraules clau següents :

  • Head: paraules que acostumen a ser d’un sol terme i, per tant, són molt àmplies, amb un gran volum de cerques i una competència molt alta. Exemple: ulleres.
  • Middle Tail: paraules clau formades per més d’un mot, no tant àmplies com les head, amb un volum de cerca més baix i un nombre de competidors més reduït. Exemple: comprar ulleres online.
  • Long Tail: termes de cerca formats per més d’un mot, molt específics  i, per tant, amb una competència mínima i un nombre de cerques mensuals molt més baix. Exemple: comprar ulleres de sol rayban online.

A partir d’aquí cal valorar si és millor treballar una estratègia de posicionament amb un tipus de paraula clau o un altre, o bé, una combinació de tots tres.

Per una banda, les paraules clau Head i Middle Tail aporten un bon nombre d’usuaris al web, però és difícil posicionar-les i no generen gaires conversions. D’altra banda, els termes long tail generen trànsit web de molta qualitat però amb un nombre de visitants molt menor.

Per seguir amb l’exemple que s’ha mencionat anteriorment, per la paraula clau “ulleres” o “comprar ulleres online” podrien arribar usuaris que estan cercant models d’ulleres graduades, en canvi, amb el terme long tail “comprar ulleres de sol rayban online” estem acotant molt més la cerca dels usuaris i, per tant, arribarem a clients més potencials.

Així doncs, és de vital importància definir amb cura les paraules clau del nostre lloc web per tal d’arribar al màxim de clients potencials.

Saps quines són les novetats de Google My Business?

Publicat: 24 d'abril del 2017

Coneixes Google My Business? És una eina gratuïta dedicada a controlar la presència de les empreses a la cerca de Google i a Maps. Aquesta fitxa permet veure les principals dades d’interès d’una l’empresa (dades de contacte, horari, indicacions, ubicació, opinions, etc.), directament des dels resultats de Google.

El servei de Google My Business va millorant contínuament i entre les últimes actualitzacions hi trobem les funcions següents:

  • Estadístiques sobre les fotografies de la fitxa

El nou apartat d’estadístiques informa sobre la freqüència de visualització de les imatges de la fitxa per part dels usuaris en comparació amb imatges d’empreses semblants.

  • Atributs d'accessibilitat de l'empresa

Mitjançant els atributs d’accessibilitat, l’empresa dóna més informació sobre els espais habilitats per a persones en cadira de rodes. Aquests atributs inclouen l’entrada adaptada a cadires de rodes, així com els seients i l’aparcament adaptats a cadires de rodes.

  • Dades de les visites a l’empresa

Les dades de les visites fan referència bàsicament a les hores de més activitat de l’empresa i a la durada de les visites. No és possible introduir manualment aquestes dades i només són visibles si Google disposa d’un bon històric.

Recorda que és important tenir ben actualitzada la fitxa de Google My Business i aprofitar per incloure-hi tots els atributs disponibles per tal que l’usuari pugui rebre el màxim d’informació de l’empresa.

Descobreix d’on vénen els visitants del teu web amb Google Analytics

Publicat: 3 d'abril del 2017

Ens trobem en un moment en què la majoria de negocis són presents a internet, fet que dificulta poder-se diferenciar de la competència. Per això, cada cop més empreses defineixen un pla de màrqueting digital. Però és possible establir una estratègia a l’entorn digital sense un bon treball d’analítica web? La resposta és no.

El valor afegit d’internet respecte a d’altres canals de publicitat és la seva capacitat d’analitzar dades. Aquest tret diferencial no només permet estudiar el comportament de l’audiència a temps real, sinó també establir millores i objectius a assolir a curt i a llarg termini.

A través de l’eina gratuïta de Google Analytics es poden mesurar un gran nombre de dades sobre els resultats que s’obtenen en línia. Avui ens centrarem en l’adquisició.

L’adquisició fa referència a les vies i formes en què els usuaris arriben a un lloc web: de quines plataformes provenen, a través de quins continguts i, fins i tot, quin comportament tenen dins del web.

Aquest apartat de l’eina aporta una informació molt detallada sobre els principals canals d’adquisició (trànsit orgànic, de pagament, des de xarxes socials, etc.), per a un període determinat:

  • La quantitat de sessions.
  • El nombre d’usuaris.
  • El nombre de visites a pàgines.
  • Les pàgines visitades per cada sessió.
  • La durada mitjana.
  • El percentatge de rebot.

A més, mitjançant les dades demogràfiques es pot saber l’idioma, el país i la ciutat de procedència dels visitants del web, així com el navegador, el sistema operatiu i el proveïdor de serveis. Per últim, l’adquisició de Google Analytics també mostra si les visites són directes, o bé, si provenen de xarxes socials, d’anuncis o de la cerca orgànica.

Per tant, ja ho sabeu, si voleu saber detalladament des d’on arriben les visites al vostre web, Google Analytics és una eina imprescindible.

Les campanyes Google AdWords, una aposta segura

Publicat: 20 de març del 2017

T’interessa que els usuaris trobin el teu negoci a les primeres posicions de Google en el moment en què cerquen productes o serveis com els teus? Doncs precisament això és el que permeten els anuncis de la xarxa de cerca de Google.

Quins avantatges tenen les campanyes de Google AdWords?

  • Modificacions instantànies dels anuncis i possibilitat d’aturar-los o bé crear-ne de nous.
  • Accés a un gran nombre de dades per aplicar-hi millores, mitjançant les eines de seguiment.
  • Pagament controlat a través del CPC (Cost Per Clic): només es paga quan l’usuari clica a l’anunci i, per tant, accedeix al web o fa una trucada.
  • Definició de les accions que volem que realitzi el client potencial (una compra, una trucada, una sol·licitud d’informació, etc.).
  • Detall de la ubicació i l’idioma del públic potencial.
  • Inici de la campanya amb qualsevol pressupost i possibilitat de fer-hi ajustament sempre que calgui.

L’escola d’esquí i snowboard Skiart Baqueira és un dels clients de CESW que inverteix en publicitat a la xarxa de cerca de Google amb resultats molt satisfactoris. El mes de febrer va registrar més de 50 conversions, entre formularis de contacte i trucades procedents dels anuncis de Google. En el seu cas, activa les campanyes de Google AdWords en funció de la temporalitat i també adequa la inversió depenent dels resultats obtinguts.

Què influeix en el cost dels anuncis de Facebook Ads?

Publicat: 24 de febrer del 2017

A l’hora de crear una campanya d’anuncis a Facebook és important tenir presents els factors que influeixen en el cost final d’aquests anuncis.

  • L’experiència professional.

Com més experiència tingui l’anunciant, més diners i temps acabarà estalviant.

  • L’audiència a la qual es dirigeixen els anuncis.

Facebook ofereix moltes possibilitats a l’hora de definir el públic dels anuncis. La recomanació és no limitar-se a determinar només el sexe i l’edat, sinó incloure també altres opcions com, per exemple, audiències que han visitat un web concret.

  • Les dates de les campanyes.

Les empreses acostumen a anunciar-se durant les èpoques festives. Tot i això, és justament abans i després d’aquestes temporades que hi ha menys competència al mercat, i per tant, els anuncis són més econòmics.

  • L’èxit dels anuncis.

Per fer una valoració dels resultats dels anuncis d’una campanya, s’ha de fer un seguiment del CTR (nombre de clics en funció del nombre d’impressions) i de la puntuació de rellevància.

  • Les ofertes dels anuncis.

Facebook permet establir una oferta màxima per CPC (cost per clic), CPM (cost per mil impressions) o CPA (cost per acció). Normalment s’acostuma a treballar en funció del CPC, de manera que es paga cada clic de l’usuari. 

El mapa que podeu veure a continuació mostra el CPC mitjà en funció dels diversos països, la qual cosa pot ajudar a concretar el pressupost de la campanya de Facebook Ads.

[Imatge extreta del blog de Vilma Núñez]